"לכם זה לא יקרה?": קמפיין מבריק עם טוויסט מצמרר של 'בטרם'
מדי שנה מתים בישראל בממוצע 116 ילדים בתאונות שניתן היה למנוע. בכל 3 דקות נכנס לחדר המיון ילד שנפגע בתאונה בבית, בדרכים, במרחב הציבורי או במוסדות החינוך - זוהי הסטטיסטיקה הכואבת שמחייבת את הגברת המודעות של הציבור, לקראת הקיץ והיציאה לחופש הגדול, וכעת מגיע הקמפיין המצמרר של ארגון בטרם.
הארגון שעוסק בבטיחות ילדים העלה קמפיין חדש שנעשה בהתנדבות על ידי משרד הפרסום OPEN, חברת ההפקה OG, הבימאית יעל אלרוד ומשרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ'. הקמפיין מבוסס על המשפט המוכר, והידוע לשמצה "לי זה לא יקרה" ומופיעים בו 4 דמויות שמסבירות שלהם זה לא יכול לקרות, כי הם "תמיד משגיחים על הילדים" או שומרים עליהם "ב-7 עיניים" או שהם "יודעים בכל שנייה איפה הילדים שלהם" או שאצלם "אין מצב כי הילדים הם הדבר הכי יקר".
הטוויסט שפוגע בול ומותיר את הצופה עם זעזוע אותנטי וצמרמורת שמעבירה את המסר מגיע בסוף, בחשיפת זהותם של האנשים המופיעים בקמפיין - 4 הדמויות שהן למעשה הורים אמיתיים שאיבדו את ילדיהם בנסיבות כאלה ואחרות ומוכיחים שאין דבר כזה להיות חסין מפני פגיעה.
ההורים הם בקי מעוז, אימו של רוי ז"ל, בן 12, שנפל אל מותו כאשר שיחק עם חבריו במשחקי אומץ בשנת 2018; הרב אריאל נזרית, אביה של אביטל ז"ל, בת 5, שטבעה למוות בצימר בצפון בשנת 2018; נג'אח ג'בארין, אימו של עוביידה ג'בארין, בן 16, שנהרג בתאונת דרכים בזמן שחברו נהג ומריה שאוס, אימו של עידו שאוס, בן 3, שטבע במהלך שיט משפחתי בפולין.
את הקמפיין מלווה מיניסייט, ובו סרטוני עדויות של ההורים ומסרי בטיחות אשר יכולים למנוע מקרים דומים. במקביל, ברשתות החברתיות מובילים את הקמפיין סלבס ומובילי דעת קהל, כמו מיה דגן, ג'ובאני רוסו וענבל שלוי, שקוראים להורים לא לעצום עיניים אל מול הסכנות, ולאמץ את המלצות ארגון 'בטרם' להתנהגות בטוחה.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "המחשבה כי 'לי זה לא יקרה' היא מאוד טבעית להורים אשר לא רוצים להאמין כי הנורא מכל יכול לקרות גם להם. גם 4 ההורים חשבו ככה - ולמרבה הכאב, איבדו את ילדיהם. אנו רואים שתאונות ילדים מתרחשות בכל מקום, גם להורים האוהבים והדואגים ביותר. הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות היא להבין שזה יכול לקרות גם לך ולפעול בנושא. שינויים קטנים בהרגלים ואימוץ התנהגות בטוחה יכולים למנוע את המקרה הבא ולסייע בהצלת חיי הילדים".

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.