"לכם זה לא יקרה?": קמפיין מבריק עם טוויסט מצמרר של 'בטרם'
מדי שנה מתים בישראל בממוצע 116 ילדים בתאונות שניתן היה למנוע. בכל 3 דקות נכנס לחדר המיון ילד שנפגע בתאונה בבית, בדרכים, במרחב הציבורי או במוסדות החינוך - זוהי הסטטיסטיקה הכואבת שמחייבת את הגברת המודעות של הציבור, לקראת הקיץ והיציאה לחופש הגדול, וכעת מגיע הקמפיין המצמרר של ארגון בטרם.
הארגון שעוסק בבטיחות ילדים העלה קמפיין חדש שנעשה בהתנדבות על ידי משרד הפרסום OPEN, חברת ההפקה OG, הבימאית יעל אלרוד ומשרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ'. הקמפיין מבוסס על המשפט המוכר, והידוע לשמצה "לי זה לא יקרה" ומופיעים בו 4 דמויות שמסבירות שלהם זה לא יכול לקרות, כי הם "תמיד משגיחים על הילדים" או שומרים עליהם "ב-7 עיניים" או שהם "יודעים בכל שנייה איפה הילדים שלהם" או שאצלם "אין מצב כי הילדים הם הדבר הכי יקר".
הטוויסט שפוגע בול ומותיר את הצופה עם זעזוע אותנטי וצמרמורת שמעבירה את המסר מגיע בסוף, בחשיפת זהותם של האנשים המופיעים בקמפיין - 4 הדמויות שהן למעשה הורים אמיתיים שאיבדו את ילדיהם בנסיבות כאלה ואחרות ומוכיחים שאין דבר כזה להיות חסין מפני פגיעה.
ההורים הם בקי מעוז, אימו של רוי ז"ל, בן 12, שנפל אל מותו כאשר שיחק עם חבריו במשחקי אומץ בשנת 2018; הרב אריאל נזרית, אביה של אביטל ז"ל, בת 5, שטבעה למוות בצימר בצפון בשנת 2018; נג'אח ג'בארין, אימו של עוביידה ג'בארין, בן 16, שנהרג בתאונת דרכים בזמן שחברו נהג ומריה שאוס, אימו של עידו שאוס, בן 3, שטבע במהלך שיט משפחתי בפולין.
את הקמפיין מלווה מיניסייט, ובו סרטוני עדויות של ההורים ומסרי בטיחות אשר יכולים למנוע מקרים דומים. במקביל, ברשתות החברתיות מובילים את הקמפיין סלבס ומובילי דעת קהל, כמו מיה דגן, ג'ובאני רוסו וענבל שלוי, שקוראים להורים לא לעצום עיניים אל מול הסכנות, ולאמץ את המלצות ארגון 'בטרם' להתנהגות בטוחה.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "המחשבה כי 'לי זה לא יקרה' היא מאוד טבעית להורים אשר לא רוצים להאמין כי הנורא מכל יכול לקרות גם להם. גם 4 ההורים חשבו ככה - ולמרבה הכאב, איבדו את ילדיהם. אנו רואים שתאונות ילדים מתרחשות בכל מקום, גם להורים האוהבים והדואגים ביותר. הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות היא להבין שזה יכול לקרות גם לך ולפעול בנושא. שינויים קטנים בהרגלים ואימוץ התנהגות בטוחה יכולים למנוע את המקרה הבא ולסייע בהצלת חיי הילדים".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
