"לכם זה לא יקרה?": קמפיין מבריק עם טוויסט מצמרר של 'בטרם'
מדי שנה מתים בישראל בממוצע 116 ילדים בתאונות שניתן היה למנוע. בכל 3 דקות נכנס לחדר המיון ילד שנפגע בתאונה בבית, בדרכים, במרחב הציבורי או במוסדות החינוך - זוהי הסטטיסטיקה הכואבת שמחייבת את הגברת המודעות של הציבור, לקראת הקיץ והיציאה לחופש הגדול, וכעת מגיע הקמפיין המצמרר של ארגון בטרם.
הארגון שעוסק בבטיחות ילדים העלה קמפיין חדש שנעשה בהתנדבות על ידי משרד הפרסום OPEN, חברת ההפקה OG, הבימאית יעל אלרוד ומשרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ'. הקמפיין מבוסס על המשפט המוכר, והידוע לשמצה "לי זה לא יקרה" ומופיעים בו 4 דמויות שמסבירות שלהם זה לא יכול לקרות, כי הם "תמיד משגיחים על הילדים" או שומרים עליהם "ב-7 עיניים" או שהם "יודעים בכל שנייה איפה הילדים שלהם" או שאצלם "אין מצב כי הילדים הם הדבר הכי יקר".
הטוויסט שפוגע בול ומותיר את הצופה עם זעזוע אותנטי וצמרמורת שמעבירה את המסר מגיע בסוף, בחשיפת זהותם של האנשים המופיעים בקמפיין - 4 הדמויות שהן למעשה הורים אמיתיים שאיבדו את ילדיהם בנסיבות כאלה ואחרות ומוכיחים שאין דבר כזה להיות חסין מפני פגיעה.
ההורים הם בקי מעוז, אימו של רוי ז"ל, בן 12, שנפל אל מותו כאשר שיחק עם חבריו במשחקי אומץ בשנת 2018; הרב אריאל נזרית, אביה של אביטל ז"ל, בת 5, שטבעה למוות בצימר בצפון בשנת 2018; נג'אח ג'בארין, אימו של עוביידה ג'בארין, בן 16, שנהרג בתאונת דרכים בזמן שחברו נהג ומריה שאוס, אימו של עידו שאוס, בן 3, שטבע במהלך שיט משפחתי בפולין.
את הקמפיין מלווה מיניסייט, ובו סרטוני עדויות של ההורים ומסרי בטיחות אשר יכולים למנוע מקרים דומים. במקביל, ברשתות החברתיות מובילים את הקמפיין סלבס ומובילי דעת קהל, כמו מיה דגן, ג'ובאני רוסו וענבל שלוי, שקוראים להורים לא לעצום עיניים אל מול הסכנות, ולאמץ את המלצות ארגון 'בטרם' להתנהגות בטוחה.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "המחשבה כי 'לי זה לא יקרה' היא מאוד טבעית להורים אשר לא רוצים להאמין כי הנורא מכל יכול לקרות גם להם. גם 4 ההורים חשבו ככה - ולמרבה הכאב, איבדו את ילדיהם. אנו רואים שתאונות ילדים מתרחשות בכל מקום, גם להורים האוהבים והדואגים ביותר. הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות היא להבין שזה יכול לקרות גם לך ולפעול בנושא. שינויים קטנים בהרגלים ואימוץ התנהגות בטוחה יכולים למנוע את המקרה הבא ולסייע בהצלת חיי הילדים".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
