נתיבי ישראל
צילום: צילום מסך

לאחר 4 שנים עם אשכנזי זלצמן: תקציב 'נתיבי ישראל' במכרז

בדומה לתנאי הסף מהמכרז הקודם, גם הפעם, הדרישות של 'נתיבי ישראל' הן הגיוניות והוגנות. הפרסום מתמקד בהודעות על פתיחה, שיפוץ ושדרוג של תשתיות תחבורה ועוד
משה בנימין |

לאחר 4 שנים ומיצוי מלא של אופציית הארכת ההתקשרות עם משרד הפרסום אשכנזי זלצמן, חברת נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה (מע"צ לשעבר) מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.

רובו ככולו של הפרסום בנתיבי ישראל עוסק בהודעות אינפורמטיביות לציבור על פתיחה, שיפוץ ושדרוג של תשתיות תחבורה, עבודות בכביש, מסילות רכבת וכו'. על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב המדיה של החברה עמד בשיאו ב-2017 על כ-24 מיליון שקל במחירי מחירון (ב-2016 עמד על כ-17 מיליון) וב-2018 נחתך באופן קיצוני עד ל-2.4 מיליון שקל במחירי מחירון.

 

בדומה לתנאי הסף מהמכרז הקודם, גם הפעם, הדרישות של חברת נתיבי ישראל הן הגיוניות והוגנות. כך למשל החברה דורשת העסקה ישירה של לפחות ארט אחד, קופירייטר אחד, פלנר (עם 3 שנות ניסיון), סופרוויזר (עם 3 שנות ניסיון), תקציבאי וגרפיקאי אחד במשרד. 

מחזור ההכנסות הנדרש מהמתמודדים הוא לפחות 4 מיליון שקלים בכל אחת מהשנים  2015-2017. במסגרת זו נדרשים לפחות שני לקוחות בעלי תקציב של לפחות 1.5 מיליון שקלים, כל אחד. ההתקשרות תהא לשנה עם אופציה להארכה עד למקסימום של 4 שנים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.