יעקב הלפרין
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

הטרמפ של יעקב הלפרין על הסרטון של אראל מרגלית: "מכרו לנו אשליות אופטיות"

בהומאז', פופוליסטי אם תרצו, אך משעשע ובטיימינג שמצליח לדהור על ההצלחה של המונולוג של מרגלית - רשת אופטיקה הלפרין יוצאת בטייק אוף בכיכובו של יעקב הלפרין
משה בנימין | (6)

סרטון ה"תחזירו לנו את המדינה, קיבינימאט" של אראל מרגלית היה אחד הדברים המדוברים והנצפים ביותר בשבוע האחרון ברשתות החברתיות. בהומאז', פופוליסטי אם תרצו, אך משעשע ובטיימינג שמצליח לדהור על ההצלחה של המונולוג של מרגלית - רשת אופטיקה הלפרין עם הכוכב הבלתי מעורער שלה, הלא הוא יעקב הלפרין יצאו בסרטון (פרסומת) לאומה המתוסכלת.

"מכרו לנו אשליות, אשליות אופטיות. מכרו לנו שעל חתיכת פח עם ידית פלסטיק ולוגו מנצנץ אפשר לגבות תג מחיר של אלפי שקלים, הם מכר לנו שמשקפי שמש זו אופנה"...כך בטונציה שמזכירה את העצבים של מרגלית, הלפרין הופך את כל המונולג הלאומי-מלחמתי לקרב נגד רשתות המשקפיים שגבו מחירי עתק עבור המוצרים שאותם כפי שידוע לכולם הוא מגדיר כ"מוצר צריכה בסיסי".

 הסרטון של מרגלית

 ה"טרמפ" של הלפרין

מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום אקליפטוס, בניהולו של ארז ברכץ. אקליפטוס שלאחרונה נפרד מסמנכ"ל הקריאייטיב ארנון רותם, נעזר הפעם ב"חבר לעת צרה" בדמותו של איש הקריאייטיב טל רביב שפרש לאחרונה ממקאן תל אביב. רביב משמש כקופירייטר של המהלך לצד הבמאי עומר בובליל ובהפקת גוטמן סטודיו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רני 27/04/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    עושים חיקוי פופליסטי לא מצחיק וקוראים לזה הומאז'
  • מקורי כמו השם שלך אתה מתכוון? (ל"ת)
    חור תחת 27/04/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ערן 27/04/2016 10:00
    הגב לתגובה זו
    סרט מעולה - מצחיק, רלוונטי, מגיע בטיימינג נכון. בטוח יהיה ויראלי
  • 3.
    מ-ה-מ-ם! איזה חתיכי! (ל"ת)
    פוש ספייס 26/04/2016 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טווווווב (ל"ת)
    רמי 26/04/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שאפו! (ל"ת)
    משקפופרית 26/04/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.