פרס ירושלים הוענק לתוכנית המילה האחרונה במסגרת כנס ירושלים
צילום: ישראל ברדוגו

גם זינוק ב-TGI, גם הוקרה: פרס ירושלים הוענק לתכנית 'המילה האחרונה' בגל"צ

מגישיה לאורך השנים השתתפו בכנס ירושלים של קבוצת 'בשבע' וקיבלו את הפרס הניתן ל-12 אישים וגופים הראויים להוקרה על תרומתם. את הפרס העניק הנשיא ריבלין
אלכסנדר כץ |

פרס ירושלים הוענק היום (יום ב') למייסדי התוכנית המילה האחרונה בגל"צ, במסגרת כנס ירושלים של קבוצת התקשורת בשבע, שמתקיים היום ומחר. הפרס ניתן ל-12 אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה בעקבות תרומתם המשמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים. 

 

בין מקבלי הפרס, צוות 'המילה האחרונה' אברי גלעד, גידי גוב, עירית לינור, קובי אריאלי, מיכל אורבך בשמו של אורי אורבך ז"ל, ג'קי לוי, גיל עומר ודלית עופר כהוקרה לקידום השיח, הפיוס וההידברות בין המגזרים בחברה הישראלית.

 

'המילה האחרונה' עלתה לאוויר לראשונה בשנת 1998 בהגשת אורי אורבך ז"ל, עירית לינור, גידי גוב ואחרים. בהמשך, הובילו את התכנית ב-2 צמדים , אברי גלעד וג'קי לוי, עירית לינור וקובי אריאלי, ומגישים אורחים מתחלפים. עד לאחרונה הגיש את התוכנית השר לשעבר יוסי שריד ז"ל, שנפטר לפני כחודשיים. היום מגישים את התכנית העיתונאי מנחם הורביץ ושר האוצר לשעבר רוני בר און לצד מגישת התכנית הוותיקה עירית לינור, ומגישים מתחלפים.

 

את המילה האחרונה מגישים 2 אישים המייצגים צדדים מנוגדים אידיאולוגית בחברה הישראלית, שמאל מול ימין וחילוני מול דתי, בנושאים שעל סדר היום. קונספט התכנית ייחודי ופורץ דרך בשעתו, שתרם רבות לשיח והכרה בין המגזרים בחברה הישראלית. על פי סקר TGI האחרון, האזינו לתכנית בממוצע 179 אלף איש, זינוק של 22 אלף איש בתוך חצי שנה. 'המילה האחרונה' גם ניצחה באותה רצועת שידור של 11:00 בבוקר את השעה השנייה של הכל דיבורים ברשת ב', שזכתה ל-176 אלף מאזינים.

 

בהודעת ועדת הפרס נכתב כי היא "גאה ומתרגשת להעניק את פרס ירושלים לצוות המקורי של התכנית על מחשבה ופעילות פורצת דרך בתחום ההידברות והפיוס בין המגזרים בחברה הישראלית".

 

נשיא המדינה רובי ריבלים, שנכח באירוע אמר: "השמאל חייב להקשיב לימין, הימין חייב להקשיב לשמאל, זו הדרך היחידה שבה נוכל לנהל מדינה. ויכוחים צריכים להיות חריפים, נוקבים, מתנגחים. הם לא צריכים להיות, ועדיף שלא יהיו, מתלהמים. התכנית 'המילה האחרונה׳ שזוכה הבוקר בפרס ירושלים, הייתה במשך שנים רבות דוגמא של השיח המפרה הזה, בין ימין לשמאל ומבחינה זו היא ראויה לפרס המוענק לה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.