פרס ירושלים הוענק לתוכנית המילה האחרונה במסגרת כנס ירושלים
צילום: ישראל ברדוגו

גם זינוק ב-TGI, גם הוקרה: פרס ירושלים הוענק לתכנית 'המילה האחרונה' בגל"צ

מגישיה לאורך השנים השתתפו בכנס ירושלים של קבוצת 'בשבע' וקיבלו את הפרס הניתן ל-12 אישים וגופים הראויים להוקרה על תרומתם. את הפרס העניק הנשיא ריבלין
אלכסנדר כץ |

פרס ירושלים הוענק היום (יום ב') למייסדי התוכנית המילה האחרונה בגל"צ, במסגרת כנס ירושלים של קבוצת התקשורת בשבע, שמתקיים היום ומחר. הפרס ניתן ל-12 אישים וגופים שנמצאו ראויים להוקרה בעקבות תרומתם המשמעותית לעם ישראל, בפעילות ציבורית לאורך השנים. 

 

בין מקבלי הפרס, צוות 'המילה האחרונה' אברי גלעד, גידי גוב, עירית לינור, קובי אריאלי, מיכל אורבך בשמו של אורי אורבך ז"ל, ג'קי לוי, גיל עומר ודלית עופר כהוקרה לקידום השיח, הפיוס וההידברות בין המגזרים בחברה הישראלית.

 

'המילה האחרונה' עלתה לאוויר לראשונה בשנת 1998 בהגשת אורי אורבך ז"ל, עירית לינור, גידי גוב ואחרים. בהמשך, הובילו את התכנית ב-2 צמדים , אברי גלעד וג'קי לוי, עירית לינור וקובי אריאלי, ומגישים אורחים מתחלפים. עד לאחרונה הגיש את התוכנית השר לשעבר יוסי שריד ז"ל, שנפטר לפני כחודשיים. היום מגישים את התכנית העיתונאי מנחם הורביץ ושר האוצר לשעבר רוני בר און לצד מגישת התכנית הוותיקה עירית לינור, ומגישים מתחלפים.

 

את המילה האחרונה מגישים 2 אישים המייצגים צדדים מנוגדים אידיאולוגית בחברה הישראלית, שמאל מול ימין וחילוני מול דתי, בנושאים שעל סדר היום. קונספט התכנית ייחודי ופורץ דרך בשעתו, שתרם רבות לשיח והכרה בין המגזרים בחברה הישראלית. על פי סקר TGI האחרון, האזינו לתכנית בממוצע 179 אלף איש, זינוק של 22 אלף איש בתוך חצי שנה. 'המילה האחרונה' גם ניצחה באותה רצועת שידור של 11:00 בבוקר את השעה השנייה של הכל דיבורים ברשת ב', שזכתה ל-176 אלף מאזינים.

 

בהודעת ועדת הפרס נכתב כי היא "גאה ומתרגשת להעניק את פרס ירושלים לצוות המקורי של התכנית על מחשבה ופעילות פורצת דרך בתחום ההידברות והפיוס בין המגזרים בחברה הישראלית".

 

נשיא המדינה רובי ריבלים, שנכח באירוע אמר: "השמאל חייב להקשיב לימין, הימין חייב להקשיב לשמאל, זו הדרך היחידה שבה נוכל לנהל מדינה. ויכוחים צריכים להיות חריפים, נוקבים, מתנגחים. הם לא צריכים להיות, ועדיף שלא יהיו, מתלהמים. התכנית 'המילה האחרונה׳ שזוכה הבוקר בפרס ירושלים, הייתה במשך שנים רבות דוגמא של השיח המפרה הזה, בין ימין לשמאל ומבחינה זו היא ראויה לפרס המוענק לה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.