הזוכים בפרס בני ברית 2015: נדב איל מ'חדשות 10' וסם סוקול מג'רוזלם פוסט
ארגון בני ברית הודיע הבוקר (יום א') על חתני פרס המרכז העולמי של בני ברית לשנת 2015 למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית. הזוכים הם עורך חדשות החוץ של חדשות 10, נדב איל, וסם סוקול - כתב התפוצות של ג'רוזלם פוסט. כמו כן יוענק אות מפעל חיים לקול ישראל עבור תכנית הרדיו המדור לחיפוש קרובים בעריכתו של איזי מן.
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק זו השנה ה-32 ברציפות. הפרס מוענק על שמם של וולף והילדה מטסדורף ז"ל. מבני ברית נמסר כי "הפרס מכיר במצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית - הכתובה, המשודרת והמקוונת - על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס מוענק בטקס רב משתתפים בהשתתפות מרצה אורח מתחומי התקשורת, הממשל או האקדמיה".
חבר השופטים של הפרס כלל השנה את יו"ר ועדת הפרס אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת 'אריאל' (1981-2003); ד"ר יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן; השגריר איתן בנצור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ; שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2; במבי שלג - מייסדת ועורכת מגזין "ארץ אחרת" וכלת הפרס לשנת 2011; ופרופ' גבריאלה שלו, נשיאת המועצה האקדמית העליונה בקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל לאו"ם.

חבר השופטים החליט להעניק את הפרס בקטגוריה של העיתונות המשודרת לנדב איל עבור הסרט שנאה ששודר בערוץ 10 לפני כחצי שנה. הסרט שעוסק באנטישמיות הגוברת באירופה, צולם ביוון, אנגליה וגרמניה ושודר קודם לכן כסדרה של 4 פרקים במסגרת המהדורה הראשית של חדשות ערוץ 10. בשנה שעברה זכה בפרס איש מערכת אחר של 'חדשות 10', מתן חודורוב, על סדרת היורדים החדשים.
אות מפעל חיים ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי יוענק לקול ישראל עבור התוכנית 'המדור לחיפוש קרובים' המשודרת כיום ברשת א', אבל שודרה במשך עשרות שנים ברשת ב'. התכנית הוותיקה נוסדה עוד בשנת 1945 במטרה לסייע לניצולי השואה למצוא שריד לבני משפחתם שניתק איתם הקשר בעת המלחמה. המדור שודר ברציפות עד שנת 1969. השדרן ירון אנוש חידש את השידורים בשנת 2000 בתוספת ראיונות ותחקירים במהלכם נחשפים דמויות ופרטים על החיים בקהילות יהודיות בתפוצות היום ובעבר הקרוב. איזי מן ממשיך במתכונת זו. לתכנית תפוצה גם בעולם באמצעות מאמריו של העיתונאי הילל קוטלר במדור Seeking Kin המבוססים ברובם על תכניות "המדור לחיפוש קרובים".
לדברי מנהל המרכז העולמי של 'בני ברית', עו"ד אלן שניידר, "חתני הפרסים והאותות השנה הם דוגמא למיטב שבסיקור של התקשורת הישראלית אודות התפוצות ומגלים מסירות, מקצועיות והעמקה ראויים. ריבוי המועמדים והכתבות שהוגשו לתחרות השנה היא הוכחה שההתעניינות ביהדות התפוצות בתקשורת הישראלית נמצאת במגמת עליה".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
