מספרי 'הארץ' נחשפים: שנתיים לאחר המעבר לתשלום - 20 אלף מנויים לאתר
היום (יום ג') מציינת קבוצת הארץ שנתיים למהלך הנועז שלה - אז הכריזה על מעבר למודל גלישה בתשלום באתר הארץ. תוצאות המהלך שרבים ניבאו לו כשלון מהדהד לא נחשפו ונשמרו בחשאי במערכת העיתון. היום (יום ג') החליט הארץ לפרסם את הנתונים במסגרת טור של מו"ל הארץ עמוס שוקן לגולשי האתר וקוראי העיתון.
בטור שעלה לפני כשעה באתר כותב שוקן: "לפני שנתיים ביקשנו מן הגולשים באתר "הארץ" להשתתף בעלויות הפקת התוכן, זאת כדי לאפשר לכם לגשת לכל התכנים מכל מכשיר ומנגד לאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח האתר והתוכן. התוצאה הפתיעה גם אותנו. לאתר "הארץ" יש היום 20,209 מנויים דיגיטליים משלמים, והמספר הזה גדל בעקביות. מאז המעבר לתשלום, השימוש באתר "הארץ" ובאפליקציות לסמארטפונים נמצא בעלייה מתמדת והגיע לשיא של כל הזמנים".
לכם, המנויים, "הארץ" נותן תוכן מעולה ומגוון. השנה הרחבנו מאוד את הסיקור החדשותי, את מדורי התרבות והפנאי, את מערך הבלוגים, את תכני המגזין ואת האזורים האינטראקטיביים. האתר עבר לפני מספר חודשים לפורמט חדש, ריספונסיבי, המתאים עצמו לגודל המסך שבו קוראים בו. בין היתר שילבנו באתר החדש כפתור של "קריאת זן", שמאפשר לנקות את המסך מפרסומות והפרעות (הכפתור ממוקם בטור הימני בכל דף כתבה). שיפרנו גם את האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, ובקרוב יעלו מוצרים נוספים שיתנו עוד ערך למינוי הדיגיטלי שלכם".
כאשר עברנו למודל בתשלום, רבים אמרו שישראלים לא ישלמו דמי מנוי באינטרנט. הוכח שההיפך הוא הנכון, והתשלום מסייע לנו להמשיך לעשות עיתונות איכותית גם בזמן שהמודל העסקי של העיתונות בעולם ובישראל מתערער. בהזדמנות זאת אני מציע למי שטרם רכש מינוי ל"הארץ" לעשות זאת עכשיו ולקבל גישה מלאה לכל התכנים, עם פחות פרסומות וללא חסימות".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קברניטי המהלך בקבוצת הארץ מציינים בפני אייס כי היעדים המקוריים דיברו על מספרים נמוכים לעומת התוצאות בפועל. היעד לשנה הראשונה עמד על 5,000 מנויים משלמים ובשנה השנייה להגיע ל-8,000 גולשים משלמים. כאמור לעומת זאת, הביצועים עקפו את התחזיות בכ-150%. ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ אמר לאייס: "המעבר לתשלום בדיגיטל חיזק משמעותית את מותג הארץ. עם מיליוני גולשים כל חודש, מאות אלפים רשומים ו-20 אלף מנויים משלמים אנחנו יכולים להמשיך ולהשקיע בפיתוח התוכן הייחודי ופלטפורמות דיגיטליות מתקדמות".
על פי הארץ קצב ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם בזמן מבצע צוק איתן עם כ-3,000 איש בכל חדש. בשבועות האחרונים, בחודשים שבשגרה, קצב ההצטרפות עומד על כמאות אנשים בכל חודש, נטו, לאחר החישוב של אחוזי הנטישה. באתר מציינים כי הטראפיק נמצא בשיא כל הזמנים ומסבירים כי אחת הסיבות היא שהמעבר לתשלום יצר נחשקות לאתר בקרב הגולשים, כמו כן העובדה שהאתר שיפר את הסיקור החדשותי והמגזיני שלו ונעזר לשם כך בפעילות ערה בגזרת הפייסבוק והמובייל.
יצוין כי אחד הבונוסים המוענקים למנוי משלם היא היכולת לגלוש באתר עם מינימום הפרעה של פרסומות. באתר מציינים גם כי בקשה זו עולה בכל הסקרים המבוצעים בקרב הגולשים שמבקשים להימנע מפופ אנדרים, מעברונים וכו'. לצד הטרפאיק שעומד על שיא כל הזמנים, באתר מציינים כי היקף ההכנסות מפרסום נמצא אף הוא באחד מנקודות השיא של האתר כאשר תקופת הבחירות היא אחד המנועים לכך. עם זאת, הם מציינים כי עד לנקודת זמן זו, מספרי המנויים הדיגיטליים לא נחשפו גם בפני משרדי הפרסום הרוכשים מהם מדיה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 2.העיקר שנפתרנו מדולינגר... (ל"ת)מואיז הקטן 04/03/2015 10:54הגב לתגובה זו
- 1.בן 03/03/2015 16:23הגב לתגובה זוהן בעיצוב החדש והנקי של האתר וכן בהגדלת התוכן.שאפו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
