מספרי 'הארץ' נחשפים: שנתיים לאחר המעבר לתשלום - 20 אלף מנויים לאתר
היום (יום ג') מציינת קבוצת הארץ שנתיים למהלך הנועז שלה - אז הכריזה על מעבר למודל גלישה בתשלום באתר הארץ. תוצאות המהלך שרבים ניבאו לו כשלון מהדהד לא נחשפו ונשמרו בחשאי במערכת העיתון. היום (יום ג') החליט הארץ לפרסם את הנתונים במסגרת טור של מו"ל הארץ עמוס שוקן לגולשי האתר וקוראי העיתון.
בטור שעלה לפני כשעה באתר כותב שוקן: "לפני שנתיים ביקשנו מן הגולשים באתר "הארץ" להשתתף בעלויות הפקת התוכן, זאת כדי לאפשר לכם לגשת לכל התכנים מכל מכשיר ומנגד לאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח האתר והתוכן. התוצאה הפתיעה גם אותנו. לאתר "הארץ" יש היום 20,209 מנויים דיגיטליים משלמים, והמספר הזה גדל בעקביות. מאז המעבר לתשלום, השימוש באתר "הארץ" ובאפליקציות לסמארטפונים נמצא בעלייה מתמדת והגיע לשיא של כל הזמנים".
לכם, המנויים, "הארץ" נותן תוכן מעולה ומגוון. השנה הרחבנו מאוד את הסיקור החדשותי, את מדורי התרבות והפנאי, את מערך הבלוגים, את תכני המגזין ואת האזורים האינטראקטיביים. האתר עבר לפני מספר חודשים לפורמט חדש, ריספונסיבי, המתאים עצמו לגודל המסך שבו קוראים בו. בין היתר שילבנו באתר החדש כפתור של "קריאת זן", שמאפשר לנקות את המסך מפרסומות והפרעות (הכפתור ממוקם בטור הימני בכל דף כתבה). שיפרנו גם את האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, ובקרוב יעלו מוצרים נוספים שיתנו עוד ערך למינוי הדיגיטלי שלכם".
כאשר עברנו למודל בתשלום, רבים אמרו שישראלים לא ישלמו דמי מנוי באינטרנט. הוכח שההיפך הוא הנכון, והתשלום מסייע לנו להמשיך לעשות עיתונות איכותית גם בזמן שהמודל העסקי של העיתונות בעולם ובישראל מתערער. בהזדמנות זאת אני מציע למי שטרם רכש מינוי ל"הארץ" לעשות זאת עכשיו ולקבל גישה מלאה לכל התכנים, עם פחות פרסומות וללא חסימות".
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קברניטי המהלך בקבוצת הארץ מציינים בפני אייס כי היעדים המקוריים דיברו על מספרים נמוכים לעומת התוצאות בפועל. היעד לשנה הראשונה עמד על 5,000 מנויים משלמים ובשנה השנייה להגיע ל-8,000 גולשים משלמים. כאמור לעומת זאת, הביצועים עקפו את התחזיות בכ-150%. ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ אמר לאייס: "המעבר לתשלום בדיגיטל חיזק משמעותית את מותג הארץ. עם מיליוני גולשים כל חודש, מאות אלפים רשומים ו-20 אלף מנויים משלמים אנחנו יכולים להמשיך ולהשקיע בפיתוח התוכן הייחודי ופלטפורמות דיגיטליות מתקדמות".
על פי הארץ קצב ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם בזמן מבצע צוק איתן עם כ-3,000 איש בכל חדש. בשבועות האחרונים, בחודשים שבשגרה, קצב ההצטרפות עומד על כמאות אנשים בכל חודש, נטו, לאחר החישוב של אחוזי הנטישה. באתר מציינים כי הטראפיק נמצא בשיא כל הזמנים ומסבירים כי אחת הסיבות היא שהמעבר לתשלום יצר נחשקות לאתר בקרב הגולשים, כמו כן העובדה שהאתר שיפר את הסיקור החדשותי והמגזיני שלו ונעזר לשם כך בפעילות ערה בגזרת הפייסבוק והמובייל.
יצוין כי אחד הבונוסים המוענקים למנוי משלם היא היכולת לגלוש באתר עם מינימום הפרעה של פרסומות. באתר מציינים גם כי בקשה זו עולה בכל הסקרים המבוצעים בקרב הגולשים שמבקשים להימנע מפופ אנדרים, מעברונים וכו'. לצד הטרפאיק שעומד על שיא כל הזמנים, באתר מציינים כי היקף ההכנסות מפרסום נמצא אף הוא באחד מנקודות השיא של האתר כאשר תקופת הבחירות היא אחד המנועים לכך. עם זאת, הם מציינים כי עד לנקודת זמן זו, מספרי המנויים הדיגיטליים לא נחשפו גם בפני משרדי הפרסום הרוכשים מהם מדיה.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 2.העיקר שנפתרנו מדולינגר... (ל"ת)מואיז הקטן 04/03/2015 10:54הגב לתגובה זו
- 1.בן 03/03/2015 16:23הגב לתגובה זוהן בעיצוב החדש והנקי של האתר וכן בהגדלת התוכן.שאפו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
