הארץ
צילום: צילום מסך

מספרי 'הארץ' נחשפים: שנתיים לאחר המעבר לתשלום - 20 אלף מנויים לאתר

לפי הארץ, היעד המקורי היה 8,000 גולשים משלמים תוך שנתיים. קצב ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם ב'צוק איתן', ובימים אלו הטרפאיק בשיא כל הזמנים
משה בנימין | (2)

היום (יום ג') מציינת קבוצת הארץ שנתיים למהלך הנועז שלה - אז הכריזה על מעבר למודל גלישה בתשלום באתר הארץ. תוצאות המהלך שרבים ניבאו לו כשלון מהדהד לא נחשפו ונשמרו בחשאי במערכת העיתון. היום (יום ג') החליט הארץ לפרסם את הנתונים במסגרת טור של מו"ל הארץ עמוס שוקן לגולשי האתר וקוראי העיתון. 

בטור שעלה לפני כשעה באתר כותב שוקן: "לפני שנתיים ביקשנו מן הגולשים באתר "הארץ" להשתתף בעלויות הפקת התוכן, זאת כדי לאפשר לכם לגשת לכל התכנים מכל מכשיר ומנגד לאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח האתר והתוכן. התוצאה הפתיעה גם אותנו. לאתר "הארץ" יש היום 20,209 מנויים דיגיטליים משלמים, והמספר הזה גדל בעקביות. מאז המעבר לתשלום, השימוש באתר "הארץ" ובאפליקציות לסמארטפונים נמצא בעלייה מתמדת והגיע לשיא של כל הזמנים".

 לכם, המנויים, "הארץ" נותן תוכן מעולה ומגוון. השנה הרחבנו מאוד את הסיקור החדשותי, את מדורי התרבות והפנאי, את מערך הבלוגים, את תכני המגזין ואת האזורים האינטראקטיביים. האתר עבר לפני מספר חודשים לפורמט חדש, ריספונסיבי, המתאים עצמו לגודל המסך שבו קוראים בו. בין היתר שילבנו באתר החדש כפתור של "קריאת זן", שמאפשר לנקות את המסך מפרסומות והפרעות (הכפתור ממוקם בטור הימני בכל דף כתבה). שיפרנו גם את האפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, ובקרוב יעלו מוצרים נוספים שיתנו עוד ערך למינוי הדיגיטלי שלכם".

כאשר עברנו למודל בתשלום, רבים אמרו שישראלים לא ישלמו דמי מנוי באינטרנט. הוכח שההיפך הוא הנכון, והתשלום מסייע לנו להמשיך לעשות עיתונות איכותית גם בזמן שהמודל העסקי של העיתונות בעולם ובישראל מתערער. בהזדמנות זאת אני מציע למי שטרם רכש מינוי ל"הארץ" לעשות זאת עכשיו ולקבל גישה מלאה לכל התכנים, עם פחות פרסומות וללא חסימות".

קברניטי המהלך בקבוצת הארץ מציינים בפני אייס כי היעדים המקוריים דיברו על מספרים נמוכים לעומת התוצאות בפועל. היעד לשנה הראשונה עמד על 5,000 מנויים משלמים ובשנה השנייה להגיע ל-8,000 גולשים משלמים. כאמור לעומת זאת, הביצועים עקפו את התחזיות בכ-150%. ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ אמר לאייס: "המעבר לתשלום בדיגיטל חיזק משמעותית את מותג הארץ. עם מיליוני גולשים כל חודש, מאות אלפים רשומים ו-20 אלף מנויים משלמים אנחנו יכולים להמשיך ולהשקיע בפיתוח התוכן הייחודי ופלטפורמות דיגיטליות מתקדמות".

על פי הארץ קצב ההצטרפות הגבוה ביותר נרשם בזמן מבצע צוק איתן עם כ-3,000 איש בכל חדש. בשבועות האחרונים, בחודשים שבשגרה, קצב ההצטרפות עומד על כמאות אנשים בכל חודש, נטו, לאחר החישוב של אחוזי הנטישה. באתר מציינים כי הטראפיק נמצא בשיא כל הזמנים ומסבירים כי אחת הסיבות היא שהמעבר לתשלום יצר נחשקות לאתר בקרב הגולשים, כמו כן העובדה שהאתר שיפר את הסיקור החדשותי והמגזיני שלו ונעזר לשם כך בפעילות ערה בגזרת הפייסבוק והמובייל.

יצוין כי אחד הבונוסים המוענקים למנוי משלם היא היכולת לגלוש באתר עם מינימום הפרעה של פרסומות. באתר מציינים גם כי בקשה זו עולה בכל הסקרים המבוצעים בקרב הגולשים שמבקשים להימנע מפופ אנדרים, מעברונים וכו'. לצד הטרפאיק שעומד על שיא כל הזמנים, באתר מציינים כי היקף ההכנסות מפרסום נמצא אף הוא באחד מנקודות השיא של האתר כאשר תקופת הבחירות היא אחד המנועים לכך. עם זאת, הם מציינים כי עד לנקודת זמן זו, מספרי המנויים הדיגיטליים לא נחשפו גם בפני משרדי הפרסום הרוכשים מהם מדיה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    העיקר שנפתרנו מדולינגר... (ל"ת)
    מואיז הקטן 04/03/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן 03/03/2015 16:23
    הגב לתגובה זו
    הן בעיצוב החדש והנקי של האתר וכן בהגדלת התוכן.שאפו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.