'תנובה' קיצצה בחצי את הפרסום במגזר החרדי: 'בולטון' יורד ב-19% בהיקף
דירוג הפרסום במגזר החרדי צנוע בהרבה ממקבילו במגזר הכללי, אך מאופיין כמוהו ויותר בתחרות הפנימית העזה בין משרדי הפרסום. כמו במגזר הכללי גם בשוק החרדי הרגישו את מבצע 'צוק איתן' שהשפיע על היקפי הפרסום שלו כאשר 7 מתוך 10 משרדי הפרסום המובילים במגזר רשמו צניחה בהיקפי הפרסום - כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.
לדברי נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר. מגמה זו השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים אשר העצימה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט".
בשורה התחתונה המסכמת את שנת 2014, המפרסם המוביל במגזר החרדי היא קבוצת שטראוס, המותג המוביל במגזר הוא מחסני חשמל ומשרד הפרסום המוביל הוא בולטון פוטנציאל.
קבוצת 'שטראוס' המובילה בהוצאה לפרסום במגזר רשמה ירידה של 18% ב-2014 ל-5.23 מיליוני שקלים. יחד איתה בצמרת המפרסמים קבוצת 'אסם' ו'אלקטרה מוצרי צריכה' עם 3.92 ו-3.80 מיליוני שקלים בהתאמה שרשמו עלייה של 45% ו-121% בפרסום, בהתאמה. במקום ה-6 בדירוג חברת 'תנובה' רשמה ירידה משמעותית של 47% בהיקף הפרסום. ואת רשימת 10 המפרסמים המובילים סגרה 'קופ"ח כללית' עם 1.54 מיליון שקלים. יצאו מהטבלה: 'מכבי שירותי בריאות', 'יפאורה תבורי' ו'קופ"ח מאוחדת'.
- עצמאות 70: פרסומאים מ-3 מגזרים מדברים על "ישראליות"
- משרד 'בולטון' בליגה משלו; 'קלמן V' רושם את הפתעת השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע החלפת הבעלות רושמת גם רשת שופרסל ירידה בהיקפי הפרסום עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקלים בלבד, המהווים ירידה של כ-54% לעומת שנת 2013. המותג המוביל של רשת שופרסל הוא יש חסד ולאחריו נמצא המותג "יש בשכונה - רשת מזון".
משרדי הפרסום: 7 מתוך עשרת הגדולים רשמו ירידה בהיקפי הפרסום
משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בבעלותו של אברהם בריסק ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.
יצאו מהטבלה - MCCANN GO, דמיון פרסומאים וקלמן V
נכנסו לטבלה - FEEDBACK, BLACK & WHITE ו-פרסום חן
במקום השני בדירוג נמצא משרד פרסום אפיקים בבעלות יגאל רווח עם השקעה של כ-11.4 מיליון שקלים. המשרד רושם ירידה של כ-20% ביחס לשנת 2013 בשל הקטנת תקציבי הפרסום של בזק, אופטיקנה, רשת שופרסל ומי עדן. המפרסמים הבולטים של המשרד בשנת 2014 היו סנו, שירותי בריאות כללית וקבוצת הבנק הבינלאומי.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD שממשיך להחזיק בלקוחות גדולים כמו תנובה, חוגלה קימברלי, קבוצת בנק הפועלים ועוד, אולם, לאור הירידה בהשקעה לפרסום של תנובה, קופ"ח מאוחדת וישראכרט, המשרד רושם ירידה של כ-19% עם השקעה של כ-10.9 מיליון שקלים.
משרד הפרסום FEEDBACK רושם עלייה מטאורית של כ-142% ונכנס היישר למקום ה-6 ברשימה עם השקעה של כ-4.8 מיליון שקלים בפרסום. המפרסם המוביל של FEEDBACK הוא קבוצת בנק לאומי שהשקיע באמצעות המשרד כ-1.1 מיליון שקלים. מפרסמים בולטים נוספים של FEEDBACK הם יפה נוף פלדהיים שנכנס למקם ה-4 בטבלת המותגים וטמפו. הקמפיינים הבולטים של המשרד ב-2014 היו "משכנתא מתכננים" של בנק לאומי, "מקסוכות - פארק השיאים והחוויות" של פפסי, ו"קודם כל מכינה" של המכללה האקדמית אשקלון.
משרד הפרסום בראשית, אשר בשנה שעברה היה במקום ה-7, יורד מקום אחד, למקום ה-8 בטבלת משרדי הפרסום עם השקעה לפרסום של כ-2.8 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013. משרד הפרסום Black&White נכנס השנה למקום ה-9 בטבלת משרדי הפרסום על השקעה של כ-2.5 מיליון שקלים. המשרד שהיה בחיתוליו בשנת 2013, גייס בשנת 2014 מס' תקציבים מגזריים גדולים, בהם תקציב עיריית בני ברק, עמותת בית לחם יהודה וקרן השביעית.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
