'תנובה' קיצצה בחצי את הפרסום במגזר החרדי: 'בולטון' יורד ב-19% בהיקף
דירוג הפרסום במגזר החרדי צנוע בהרבה ממקבילו במגזר הכללי, אך מאופיין כמוהו ויותר בתחרות הפנימית העזה בין משרדי הפרסום. כמו במגזר הכללי גם בשוק החרדי הרגישו את מבצע 'צוק איתן' שהשפיע על היקפי הפרסום שלו כאשר 7 מתוך 10 משרדי הפרסום המובילים במגזר רשמו צניחה בהיקפי הפרסום - כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.
לדברי נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר. מגמה זו השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים אשר העצימה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט".
בשורה התחתונה המסכמת את שנת 2014, המפרסם המוביל במגזר החרדי היא קבוצת שטראוס, המותג המוביל במגזר הוא מחסני חשמל ומשרד הפרסום המוביל הוא בולטון פוטנציאל.
קבוצת 'שטראוס' המובילה בהוצאה לפרסום במגזר רשמה ירידה של 18% ב-2014 ל-5.23 מיליוני שקלים. יחד איתה בצמרת המפרסמים קבוצת 'אסם' ו'אלקטרה מוצרי צריכה' עם 3.92 ו-3.80 מיליוני שקלים בהתאמה שרשמו עלייה של 45% ו-121% בפרסום, בהתאמה. במקום ה-6 בדירוג חברת 'תנובה' רשמה ירידה משמעותית של 47% בהיקף הפרסום. ואת רשימת 10 המפרסמים המובילים סגרה 'קופ"ח כללית' עם 1.54 מיליון שקלים. יצאו מהטבלה: 'מכבי שירותי בריאות', 'יפאורה תבורי' ו'קופ"ח מאוחדת'.
- עצמאות 70: פרסומאים מ-3 מגזרים מדברים על "ישראליות"
- משרד 'בולטון' בליגה משלו; 'קלמן V' רושם את הפתעת השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע החלפת הבעלות רושמת גם רשת שופרסל ירידה בהיקפי הפרסום עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקלים בלבד, המהווים ירידה של כ-54% לעומת שנת 2013. המותג המוביל של רשת שופרסל הוא יש חסד ולאחריו נמצא המותג "יש בשכונה - רשת מזון".
משרדי הפרסום: 7 מתוך עשרת הגדולים רשמו ירידה בהיקפי הפרסום
משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בבעלותו של אברהם בריסק ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.
יצאו מהטבלה - MCCANN GO, דמיון פרסומאים וקלמן V
נכנסו לטבלה - FEEDBACK, BLACK & WHITE ו-פרסום חן
במקום השני בדירוג נמצא משרד פרסום אפיקים בבעלות יגאל רווח עם השקעה של כ-11.4 מיליון שקלים. המשרד רושם ירידה של כ-20% ביחס לשנת 2013 בשל הקטנת תקציבי הפרסום של בזק, אופטיקנה, רשת שופרסל ומי עדן. המפרסמים הבולטים של המשרד בשנת 2014 היו סנו, שירותי בריאות כללית וקבוצת הבנק הבינלאומי.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD שממשיך להחזיק בלקוחות גדולים כמו תנובה, חוגלה קימברלי, קבוצת בנק הפועלים ועוד, אולם, לאור הירידה בהשקעה לפרסום של תנובה, קופ"ח מאוחדת וישראכרט, המשרד רושם ירידה של כ-19% עם השקעה של כ-10.9 מיליון שקלים.
משרד הפרסום FEEDBACK רושם עלייה מטאורית של כ-142% ונכנס היישר למקום ה-6 ברשימה עם השקעה של כ-4.8 מיליון שקלים בפרסום. המפרסם המוביל של FEEDBACK הוא קבוצת בנק לאומי שהשקיע באמצעות המשרד כ-1.1 מיליון שקלים. מפרסמים בולטים נוספים של FEEDBACK הם יפה נוף פלדהיים שנכנס למקם ה-4 בטבלת המותגים וטמפו. הקמפיינים הבולטים של המשרד ב-2014 היו "משכנתא מתכננים" של בנק לאומי, "מקסוכות - פארק השיאים והחוויות" של פפסי, ו"קודם כל מכינה" של המכללה האקדמית אשקלון.
משרד הפרסום בראשית, אשר בשנה שעברה היה במקום ה-7, יורד מקום אחד, למקום ה-8 בטבלת משרדי הפרסום עם השקעה לפרסום של כ-2.8 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013. משרד הפרסום Black&White נכנס השנה למקום ה-9 בטבלת משרדי הפרסום על השקעה של כ-2.5 מיליון שקלים. המשרד שהיה בחיתוליו בשנת 2013, גייס בשנת 2014 מס' תקציבים מגזריים גדולים, בהם תקציב עיריית בני ברק, עמותת בית לחם יהודה וקרן השביעית.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.