
'תנובה' קיצצה בחצי את הפרסום במגזר החרדי: 'בולטון' יורד ב-19% בהיקף
דירוג הפרסום במגזר החרדי צנוע בהרבה ממקבילו במגזר הכללי, אך מאופיין כמוהו ויותר בתחרות הפנימית העזה בין משרדי הפרסום. כמו במגזר הכללי גם בשוק החרדי הרגישו את מבצע 'צוק איתן' שהשפיע על היקפי הפרסום שלו כאשר 7 מתוך 10 משרדי הפרסום המובילים במגזר רשמו צניחה בהיקפי הפרסום - כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.
לדברי נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר. מגמה זו השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים אשר העצימה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט".
בשורה התחתונה המסכמת את שנת 2014, המפרסם המוביל במגזר החרדי היא קבוצת שטראוס, המותג המוביל במגזר הוא מחסני חשמל ומשרד הפרסום המוביל הוא בולטון פוטנציאל.
קבוצת 'שטראוס' המובילה בהוצאה לפרסום במגזר רשמה ירידה של 18% ב-2014 ל-5.23 מיליוני שקלים. יחד איתה בצמרת המפרסמים קבוצת 'אסם' ו'אלקטרה מוצרי צריכה' עם 3.92 ו-3.80 מיליוני שקלים בהתאמה שרשמו עלייה של 45% ו-121% בפרסום, בהתאמה. במקום ה-6 בדירוג חברת 'תנובה' רשמה ירידה משמעותית של 47% בהיקף הפרסום. ואת רשימת 10 המפרסמים המובילים סגרה 'קופ"ח כללית' עם 1.54 מיליון שקלים. יצאו מהטבלה: 'מכבי שירותי בריאות', 'יפאורה תבורי' ו'קופ"ח מאוחדת'.
על רקע החלפת הבעלות רושמת גם רשת שופרסל ירידה בהיקפי הפרסום עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקלים בלבד, המהווים ירידה של כ-54% לעומת שנת 2013. המותג המוביל של רשת שופרסל הוא יש חסד ולאחריו נמצא המותג "יש בשכונה - רשת מזון".
משרדי הפרסום: 7 מתוך עשרת הגדולים רשמו ירידה בהיקפי הפרסום
משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בבעלותו של אברהם בריסק ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.