מתן חודורוב יכול גם לחייך: פרס בני ברית לסדרת הכתבות 'היורדים החדשים'
ארגון בני ברית החליט היום (יום ה') להעניק את פרס 'בני ברית' לסדרת הכתבות 'היורדים החדשים של מתן חודורוב בחדשות 10. מדובר בפרס 'בני ברית' לתקשורת אלקטרונית לשנת 2014. את סדרת הכתבות ערכה דנה שבתאי, צילם דודי לזר והתחקירנית הייתה נעה עמיאל. על הצילומים בניו ג'רזי הופקד גיל תמרי ועל עריכת הווידאו עמית גרינר.
הפרויקט של חודורוב, ששודר לפני כחצי שנה, עורר שיח ציבורי מחודש בתופעת היורדים. הסדרה 'היורדים החדשים' נולדה בעקבות התופעה החברתית המטרידה של הגירת צעירים ישראלים לאירופה ולארה"ב, על רקע יוקר המחיה המכביד ומחירי הדירות המאמירים בארץ.
ב-4 הכתבות ששודרו לכל אורך השבוע, ובמצטבר - במשך 50 דקות, תיעדה הסדרה כוחות איכותיים ויצרניים בחברה הישראלית שבחרו, בנסיבות כלכליות ובניגוד לנטייתם הטבעית, להתגורר הרחק מהארץ באופן זמני או לצמיתות. בסדרה נחשפו הצופים למכלול ההיבטים של הגירת הצעירים - תנאי המחייה, חיי הקהילה המורכבים בחו"ל, השינוי שחל ביחסים המתוחים בין היורדים לבין החברה הישראלית והכשלים המרובים בטיפול הממשלתי בתושבים חוזרים המנסים להשתלב מחדש בארץ.
"אני מברך את מתן ואת כל שותפיו להכנת סדרת הכתבות 'היורדים החדשים' על הזכייה בפרס", אמר מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, "שנותן תוקף נוסף לאיכות העבודה העיתונאית והדוקומנטרית בסדרה, שהייתה פרק ראשון בסדרות הכתבות והפינות שמרכיבות את חלקו המגזיני החדש של המהדורה המרכזית ב'חדשות 10'".
חודורוב הודה ל'בני ברית' על הבחירה בסדרה כזוכה בפרס היוקרתי, ואמר כי הוא רואה בכך כבוד מקצועי גדול: "החלטת השופטים מצביעה על כך שתופעת ההגירה הכלכלית מישראל מטרידה גם גורמים מובילים בעולם היהודי, וממחישה שוב את הצורך בנקיטת פעולות משמעותיות יותר להתמודדות עם יוקר המחיה הגואה בישראל".
- 1.דאפי בינת 03/05/2014 10:07הגב לתגובה זוחודורוב הוא בלון נפוח, בלוף של ממש. עיתונאים ישראלים הפכו את השטחיות והיכולת לקלוט מהאוויר, פה ושם, שברירי מידע ולחבר אותם לסיפור חסר רגליים, היכולת הזאת מספיקה לסביבה העיתונאית המקומית, אפילו כדי לזכות בפרסים. מתן חודורוב הוא מהבכירים שבהם והוא ועמיתיו המתנהלים כמוהו מדרדרים את מקצוע העיתונות לשפל אחר שפל. מיטיבי שמע וידע יודעים שהאיש חף מכל ידע בתחום "מומחיותו".
- כל מילה זהב (ל"ת)12/05/2014 03:01הגב לתגובה זו
- סוחר27 05/05/2014 01:47הגב לתגובה זוהבנאדם רהוט, מקצועי, מילולי ביותר, ומראה בקיאות רבה בנושאים אותם הוא מגיש
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
