אשת השיווק של אוגוסט: מנהלת השיווק של פסטיבל ישראל שירה יעבץ אפל
ועדת השיווק של איגוד השיווק בחרה בשירה יעבץ אפל, מנהלת השיווק של פסטיבל ישראל, כאשת השיווק של חודש אוגוסט. בעבר שימשה יעבץ אפל כמנהלת פיתוח עסקי באגף השיווק של ביטוח ישיר, וכסופרוייזרית באדלר-חומסקי-ורשבסקי.
פסטיבל ישראל, הנערך מזה 52 שנים, הוא פסטיבל תרבות רב-תחומי מהוותיקים והמשפיעים בארץ. עם זאת, בשנים האחרונות סבל פסטיבל ישראל מירידה ניכרת במעמדו וברלוונטיות שלו אל מול אירועי תרבות אחרים בתחום.
בהודעה שהפיץ איגוד השיווק נכתב כי בפני יעבץ אפל עמד אתגר משמעותי - השבת פסטיבל ישראל לקדמת הבמה התרבותית ולמעמד הפסטיבל המשפיע ביותר בזירה התרבותית בישראל, תוך שבירת התדמית המיושנת שדבקה בו בשנים האחרונות.
לצורך השגת מטרה זו, יזמה שירה יעבץ אפל סדרת מהלכים: שינוי הרפרטואר של הפסטיבל דרך סדרה של מופעים איכותיים וצעירים, ויצירת עוגן מרכזי לפסטיבל - מופע האיחוד המצליח של להקת 'כוורת' (עם 2 הופעות פתיחה בבריכת הסולטן בירושלים), העתקה של במות המופעים מתיאטרון ירושלים בו התרכזו המופעים בעבר למגוון מיקומים ייחודיים ובלתי-שגרתיים ברחבי העיר, ויצירת תפיסה תקשורתית חדשה המשלבת בתוכה אלמנטים מעולמות המוזיקה, המחול והתיאטרון, והדגשת מיקום המופעים באתרים ירושלמים מרכזיים.
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- פרויקט "הקשיבי לקולך" זכה בפרס החדשנות של איגוד השיווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי איגוד השיווק, תוצאות המהלכים של יעבץ אפל הם מספר שיא של כרטיסים בהשוואה ל-5 השנים האחרונות ולמעלה מפי 2 מהשנה שעברה. כמו כן 50 אלף איש פקדו את אירועי הפסטיבל השונים בסך הכל זאת בשעה שתקציב אף קוצץ ב-30%.
כמו כן נרשמה צמיחה משמעותית במידת העניין שעורר פסטיבל ישראל והוא שב להיות השחקן הרלוונטי, החדשני והמרכזי בתחומו. יעבץ אפל הובילה מהלכים שהביאו לפסטיבל ישראל קהלים חדשים והד-תקשורתי שהשתקף באמצעי המדיה, ברשתות החברתיות ובשיח הציבורי במקביל.
"יעבץ אפל חוללה שינוי באופיו של פסטיבל ישראל ובתפיסה הציבורית אותו, והפכה אותו לעדכני ולמוביל השיח התרבותי בישראל", נכתב בהודעה. "השינוי נעשה דרך החלה של סדרת שינויים שסייעו בהענקת צביון אחר ומרגש לפסטיבל, והובילו להזנקת הפופולאריות שלו והעדכניות שלו, הן ברמת השיח התרבותי, והן בעיני כלל הציבור, שנהר בהמוניו למופעים השנה ועסק בו בכל כלי המדיה. את כל אלה עשתה יעבץ אפל בהפיכת הפרסום הקיים לאפקטיבי יותר ובהקטנה של תקציב הפרסום הכללי של הפסטיבל".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
על שינויים מהותיים אלה בתפיסת הפסטיבל ועל השבתו למרכז השיח התרבותי הישראלי כמותג מוביל, ראתה לנכון ועדת השיווק של איגוד השיווק לבחור בשירה יעבץ אפל, מנהלת השיווק של פסטיבל ישראל, כאשת השיווק לחודש אוגוסט 2013.
- 4.על מה ולמה ? (ל"ת)26/08/2013 17:00הגב לתגובה זו
- 3.יורם 26/08/2013 13:27הגב לתגובה זושירה יקרה, מגיע לך!
- 2.מר קטינג 26/08/2013 12:25הגב לתגובה זושב למעמדו? וואלה מצחיקים אתם
- 1.שרון 26/08/2013 12:03הגב לתגובה זוזוכר אותך תקציבאית קצוצת שיער ומגניבה באדלר חומסקי :-)
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
