איתי אלנתן מנכל לידר הון פרטי
צילום: לירן שמש

לידר גייסה יותר ממיליארד שקל עבור קרן הפרייבט אקוויטי של CD&R

לידר הון פרטי הובילה באופן בלעדי את הגיוס ל-CD&R בישראל, הכולל גיוס שיא של כ-300 מיליון שקלים לקרן פידר עבור משקיעים פרטיים וכ-700 מיליון שקלים ממוסדיים
דור עצמון |
נושאים בכתבה גיוס הון לידר

לידר הון פרטי, מבית לידר שוקי הון המנוהלת על ידי איתי אלנתן, שותף מנהל ומנכ"ל בלידר, גייסה עבור קרן הפרייבט אקוויטי CD&R מעל למיליארד שקל ממשקיעים בישראל. לידר פיתחה שיתוף פעולה עם הקרן שלראשונה תכלול משקיעים כשירים מישראל לצד המשקיעים המוסדיים. לצד המשקיעים המוסדיים, לידר הון פרטי, השלימה גיוס שיא של כ-300 מיליון שקל נוספים עבור קרן הפידר של לידר שתשקיע בקרן 12 של CD&R ועל פי הדיווח, מדובר בקרן הפידר הגדולה ביותר שגויסה אי פעם ממשקיעים כשירים ישראלים עבור קרן Private Equity גלובלית. קרן הפידר כוללת רשימה ארוכה של משקיעים ישראלים עתירי הון ביניהם מהמשפחות העשירות במשק הישראלי, יזמים ומנהלים בכירים בהייטק, מנכ"לים בכירים של חברות במשק, מנהלים בכירים בשוק ההון, תעשיית קרנות הגידור, תעשיינים וקיבוצים.

הקרן של CD&R, הינה קרן מספר 12 בסדרת קרנות הדגל של הפירמה, צפויה לקיים סגירה סופית במהלך החודשים הקרובים. יעד הקרן נקבע ל-20 מיליארד דולר, ועל פי הדיווחים נראה כי בשלב זה הביקוש לקרן עבר את יעד הגיוס שנקבע.

איתי אלנתן, שותף מנהל ומנכ"ל לידר הון פרטי: "בתקופה מאתגרת זו, כאשר ישנה אי וודאות בשווקים וקיים קושי רב מצד מנהלי קרנות לגייס הון, CD&R נהנית מביקוש עודף ומהבעת אמון חזקה של המשקיעים הקיימים שלהם הנובעת, בן השאר בשל הסטוריית הביצועים החזקה של הפירמה ומהיכולות התפעוליות המוכחות וניסיונו העשיר של צוות הניהולי בניצול הזדמנויות השקעה דווקא בתקופות אלו". אלנתן הוסיף כי "גיוס השיא עבור קרן הפידר מגיע בהמשך לשת"פ הבלעדי שנחתם בין HarbourVest ללידר הון פרטי לפני כשנתיים במטרה לאפשר למשקיעים פרטיים כשירים גישה לקרנות הדגל שלהם. לפני כשנה לידר הון פרטי השלימו בהצלחה את גיוס הפידר הראשון של לידר עבור HarbourVest בישראל (כ 150 מיליון ש"ח ממשקיעים ישראלים כשירים) עבור קרן הדגל קו-אינבסטמנט מס 6 של הפירמה. בימים אלו לידר הון פרטי נמצאת בעיצומו של גיוס הפידר השני עבור HarbourVest בישראל לקרן הדגל מס 11 באסטרטגיית הסקנדרי של הפירמה - HarbourVest Dover XI".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד