טיפלתי
צילום: רמי סיני

טיפלתי גייסה חוב של 200 מיליון דולר - מתמקדת בהשקעות בינה מלאכותית

אחרי שגייסה לפי שוונ של מעל 8 מיליארד דולר, השווי התכווץ והחברה עוברת לגייס בחוב

רן קידר |
נושאים בכתבה טיפלתי גיוס חוב

חברת הפינטק הישראלית טיפלתי הודיעה על גיוס חוב של 200 מיליון דולר מקרן Hercules Capital. לדברי החברה, הסכום מיועד להרחבת ההשקעות בפיתוחים מבוססי בינה מלאכותית, תחום שהפך למרכזי באסטרטגיה שלה. במקביל, החברה מדווחת כי חצתה את רף 200 מיליון דולר במונחי ARR.

טיפלתי הוקמה בשנת 2010 על ידי חן עמית, המכהן כמנכ"ל, ועל ידי המשקיע אורן זאב, שמכהן כיו"ר. החברה מפתחת פלטפורמה לניהול תשלומים אוטומטיים ולניהול ספקים, המיועדת בעיקר לארגונים בינוניים וגדולים. המערכת מאפשרת ללקוחותיה לבצע את כל תהליכי התשלום, מהקמת ספקים ועד תשלום חוצה גבולות, בצורה מרוכזת ואוטומטית. על פי נתוני החברה, היא מעבדת כיום תשלומים בהיקף שנתי של כ-75 מיליארד דולר, כאשר קצב הצמיחה עומד על כ-30% בשנה.


הפעם האחרונה שבה טיפלתי גייסה הון היתה ב־2021, אז גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי חברה של 8.3 מיליארד דולר. באותה תקופה נחשבה לאחת החברות הפרטיות בעלות השווי הגבוה ביותר בישראל.

מאז חלו שינויים משמעותיים בשוק. שווי חברות הפינטק ירד, גיוסי הון הפכו נדירים יותר, וטיפלתי נדרשה לבצע מספר סבבי קיצוצים. ביולי האחרון פיטרה עשרות עובדים בישראל ובחו"ל, במסגרת מהלכי התייעלות רחבים. במקום גיוסי הון נוספים, החברה פנתה לגיוסי חוב. כבר ב-2023 נטלה קו אשראי מג'יי.פי מורגן ומהרקולס קפיטל, וכעת היא מגדילה את היקף החוב.


החברה מתכננת להפנות את מרבית ההון החדש לפיתוח כלי בינה מלאכותית עבור צוותי כספים בארגונים. החברה מדברת על "סוכני AI" שיסייעו בזיהוי חריגות בתשלומים, בהפחתת טעויות חוזרות, ובחיזוי תזרים מזומנים. המהלך נתמך ברכישת הסטארט־אפ הישראלי Statement, שנעשתה ביוני האחרון. החברה רכשה את הטכנולוגיה שלו כדי להעמיק את יכולות הניתוח והבקרה של מערכותיה.

על אף קצב הצמיחה, החברה ניצבת בפני אתגרי רווחיות. המודל העסקי עדיין אינו מציג רווח נקי, והמעבר מגיוסי הון לגיוסי חוב מעיד על לחץ פיננסי. מנגד, ההכנסות המתמשכות והיקף העסקאות הגדל מצביעים על ביקוש טוב. .

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד