
טיפלתי גייסה חוב של 200 מיליון דולר - מתמקדת בהשקעות בינה מלאכותית
אחרי שגייסה לפי שוונ של מעל 8 מיליארד דולר, השווי התכווץ והחברה עוברת לגייס בחוב
חברת הפינטק הישראלית טיפלתי הודיעה על גיוס חוב של 200 מיליון דולר מקרן Hercules Capital. לדברי החברה, הסכום מיועד להרחבת ההשקעות בפיתוחים מבוססי בינה מלאכותית, תחום שהפך למרכזי באסטרטגיה שלה. במקביל, החברה מדווחת כי חצתה את רף 200 מיליון דולר במונחי ARR.
טיפלתי הוקמה בשנת 2010 על ידי חן עמית, המכהן כמנכ"ל, ועל ידי המשקיע אורן זאב, שמכהן כיו"ר. החברה מפתחת פלטפורמה לניהול תשלומים אוטומטיים ולניהול ספקים, המיועדת בעיקר לארגונים בינוניים וגדולים. המערכת מאפשרת ללקוחותיה לבצע את כל תהליכי התשלום, מהקמת ספקים ועד תשלום חוצה גבולות, בצורה מרוכזת ואוטומטית. על פי נתוני החברה, היא מעבדת כיום תשלומים בהיקף שנתי של כ-75 מיליארד דולר, כאשר קצב הצמיחה עומד על כ-30% בשנה.
הפעם האחרונה שבה טיפלתי גייסה הון היתה ב־2021, אז גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי חברה של 8.3 מיליארד דולר. באותה תקופה נחשבה לאחת החברות הפרטיות בעלות השווי הגבוה ביותר בישראל.
מאז חלו שינויים משמעותיים בשוק. שווי חברות הפינטק ירד, גיוסי הון הפכו נדירים יותר, וטיפלתי נדרשה לבצע מספר סבבי קיצוצים. ביולי האחרון פיטרה עשרות עובדים בישראל ובחו"ל, במסגרת מהלכי התייעלות רחבים. במקום גיוסי הון נוספים, החברה פנתה לגיוסי חוב. כבר ב-2023 נטלה קו אשראי מג'יי.פי מורגן ומהרקולס קפיטל, וכעת היא מגדילה את היקף החוב.
החברה מתכננת להפנות את מרבית ההון החדש לפיתוח כלי בינה מלאכותית עבור צוותי כספים בארגונים. החברה מדברת על "סוכני AI" שיסייעו בזיהוי חריגות בתשלומים, בהפחתת טעויות חוזרות, ובחיזוי תזרים מזומנים. המהלך נתמך ברכישת הסטארט־אפ הישראלי Statement, שנעשתה ביוני האחרון. החברה רכשה את הטכנולוגיה שלו כדי להעמיק את יכולות הניתוח והבקרה של מערכותיה.
על אף קצב הצמיחה, החברה ניצבת בפני אתגרי רווחיות. המודל העסקי עדיין אינו מציג רווח נקי, והמעבר מגיוסי הון לגיוסי חוב מעיד על לחץ פיננסי. מנגד, ההכנסות המתמשכות והיקף העסקאות הגדל מצביעים על ביקוש טוב. .
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
