שינוי כיוון: זה הנתון ששולח הבוקר את סין לירידות
הכלכלה הסינית בסימן התכווצות. מדד מנהלי הרכש בסין שפורסם הבוקר (ב') אכזב את המשקיעים כאשר אותת כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם רשמה התכווצות בפעילות הכלכלית בחודש יולי האחרון.
מדד מנהלי הרכש (PMI) ביולי ירד לקריאה של 49.9 נקודות, לעומת קריאה של 50 נקודות בחודש יוני. זאת לעומת צפי הכלכלנים לקיפאון ביולי עם קריאה של 50 נקודות. אמנם לא מדובר בשינוי מהותי אבל רק נזכיר כי קריאה מעל ל-50 נקודות מראה על התרחבות הפעילות הכלכלית ומנגד, קריאה מתחת ל-50 נקודות מראה על התכווצות - וזה המקום בו הסינים נמצאים כעת באופן רשמי.
עם זאת, סקר פרטי ולא רשמי לסקטור הלא יצרני (Caixin) שפורסם אחרי מדד PMI הראה כי בקרב החברות הבינוניות נרשמה דווקא התרחבות בפעילות הכלכלית עם חזרה לצמיחה בתפוקה, בהזמנות החדשות ובפעילות הרכש. מדד subindex למגזר השרותים עלה ל-52.6 נקודות ביולי לעומת 52.2 נקודות ביוני, ומנגד מדד subindex למגזר הבנייה ירד ל-61.1 נקודות לעומת קריאה של 62 נקודות. עם זאת, המדד שמספק אינדיקציה לגבי ההזמנות החדשות של מוצרים הצביע על ירידה מ-50.8 נקודות ביוני ל-49.9 נקודות ביולי.
מדד שנחאי 0.11% בסין, שמדשדש כבר יותר מחציה שנה, הוא היחידי כעת שנסחר בירידות מבין המדדים המובילים באסיה.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד שנחאי בשנה האחרונה:
- 5.אני 01/08/2016 09:30הגב לתגובה זונראה שילד מפציץ כותרות . זה עובד רק פעם אחת
- 4.כמי 01/08/2016 09:14הגב לתגובה זו0.1 זה שינוי כיוון דרמטי אההה... בבעעע
- ביזפורטל=צ'יזפורטל (ל"ת)המציאותי 01/08/2016 10:22הגב לתגובה זו
- דרמה חחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)ביז אוהבים לשדר 01/08/2016 09:28הגב לתגובה זו
- 3.כיטוב פארמה 01/08/2016 08:23הגב לתגובה זופטנט לתרופה טובה הרבה יותר מזן של פייזר שפייזר מוכרת במיליארדי דולר בכל שנה. חגיגה בדרך? uspto עם סיומת gov. ,צכניסו לחיפוש את המספר 13/026741 Transaction History ניתן לראות את כל התהליך והאישורים החל מיום הגשת הבקשה לפטנט בשנת 2011. Patent Term Adjustments- מראה שהפטנט אמור לקבל רישימיות ב 9.8.2016
- 2.זה ילך ויחמיר שיורידו עוד ריבית וידפיסו עוד ועוד (ל"ת)וואלה 01/08/2016 08:18הגב לתגובה זו
- 1.העוקב 01/08/2016 08:16הגב לתגובה זומציע שתתחילו לרשום כתבות עובדתיות ולא סתם כותרות מפחידות כי זה מתחיל לייאש. אנחנו הקוראים אוהבים עובדות לא כותרת רועמת מלאה אוויר
- העובדות הן שהסינים נכנסו להתכווצות חביבי (ל"ת)דן 01/08/2016 08:32הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
