ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הסחרור באורבנקורפ: אורנשטיין מינה את גיסין למנהל מיוחד

מדיון החירום שכונס למרות חופשת חול המועד נעדרו בהפגנתיות נציגי שומרי הסף. על כך השתומם אורנשטיין: "איפה הרשות? החתם? רואי החשבון?"
 |  34
אורבנקורפשן
Share
בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום את עו"ד גיא גיסין למנהל מיוחד בחברת אורבנקורפ שנכנסה לסחרור כ-4 חודשים בלבד לאחר שגייסה 180 מיליון שקל מהציבור בישראל. מחזיקי האג"ח העלו האשמות חמורות לפיהן אורבנקורפ הטעתה את הנאמן ופעלה להקפאת הליכים בקנדה מאחורי גבו בעודה משגרת מסרים של שיתוף פעולה. השופט איתן אורנשטיין נדהם בבית המשפט מהמחדל של שומרי הסף שלא ראו את הנולד ומינה, כאמור, את גיסין לבעל תפקיד זמני בחברה שייקבל לידיו את כל הסמכויות, כולל ניהול הנכסים.


מדיון החירום שכונס למרות חופשת חול המועד נעדרו בהפגנתיות רואי החשבון (דלויט) שערכו את הדו"חות טרם ההנפקה, החתמים (איפקס חיתום), עורכי הדין המלווים (ישראל שמעונוב), ואף נציג מרשות ניירות ערך. על כך השתומם אורנשטיין: "חשבתי שראיתי הכל, אני לא מבין איך הגענו לחדלות לפרעון תוך 3 חודשים. מי נרדם בהנפקה? איפה הרשות? החתם? רואי החשבון?".

מי שהשיב על הטענות הוא עוה"ד טיכו ממשרדו של רם כספי, וזאת בשם בעל השליטה אלן ססקין שנותר לבדו בדירקטוריון לאחר התפטרות יתר הדירקטורים בהפגנתיות. הדאגה מצד הנושים באה נוכח האפשרות לאבד את השליטה על החברות הבנות שאמורות לשרת את החוב, לאחר שססקין יזם בסוף השבוע האחרון הליך של חדלות פרעון באמצעותן. מחזיקי האג"ח מאשימים כי ססקין משך את רגליו לאורך כל השבוע האחרון עד שפעל מעבר לים. אורנשטיין אמר על כך: "מי שעוקף את שטר הנאמנות של האג"ח ומגיש בקשה באמצעות החברות הבנות אינו אמין בעיני"."התאגדה כדי לגייס"
מחזיקי האג"ח ספגו לטענתם התנהלות תמוהה ביותר מצד ססקין במהלך התקופה האחרונה, אשר הגיעה לשיאה לפני החג. "החברה הוליכה שולל את הנאמן על מנת למשוך את הזמן ולנקוט בהליך מזורז לחדלות פרעון תמוהים בעניין החברות הבנות". בהודעה ששוגרה ב-20 לאפריל ססקין הביע כוונה לחתום על מסמך STAND STILL, אך יום לאחר מכן חלה תפנית חדה והחברות הבנות הגישו כאמור בקשה להקפאת הליכים בקנדה. הנאמן, רזניק פז נבו, מאשים כי למעשה אורבנקורפ התאגדה ביוני 2015 אך ורק על מנת לגייס כסף מהציבור בישראל. הוסיף לתאר את ההתנהלות מול החברה ואמר: "אין אף אחד בבית".שיאן של הנסיבות המטרידות הורגש היטב בפגישה רשמית שנערכה ביום שלישי שעבר. אורבנקורפ שלחה לפגישה דירקטור חיצוני אחד מטעמה, אייל גבע לעומת דרישת הנאמן מהחברה לחתום על מסמך STAND STILL. הבשורה היחידה מפיו היתה שכל הדירקטורים הישראליים מתכננים להתפטר עוד במהלך אותו לילה, וכך אכן עשו 3 דח"צים שחשפו את הכשלים החמורים במכתב ההתפטרות: "החברה אינה ערוכה ומאויישת ברמה הנדרשת בהתחשב באופי והיקף פעילותה". (לכתבה המלאה - לחץ כאן).

לפי נתונים שסיפקה אורבנקורפ (שלא בוקרו ואינם סופיים) החברה רשמה הפסד של 15 מיליון דולר קנדי ברבעון הרביעי נוכח ירידת ערך הנדל"ן. אם לא די בכך, דו"ח חיצוני שהזמינה מצא כי החברה עשויה להפחית את השווי ההוגן של נכסיה הגיאותרמיים בעד 6 מיליון דולר קנדי (מדובר במערכות גיאותרמיות המשמשות את בנייני המגורים). חוסר הוודאות, נוכח אי פרסום הדו"חות, הביאה את הבורסה בתל אביב להפסיק את המסחר באג"ח החברה, שכבר נסחר בתשואת זבל של מעל 40%. נזכיר כי מחזיקי האג"ח הגדולים של אורבנקורפ הם פסגות, מגדל שוקי הון אקסלנס וילין לפידות. אתמול הטיל השופט אורנשטיין צו איסור ביצוע כל פעולה בנכסי החברה. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)

מאיפקס הנפקות, שהיו החתמים בהנפקה וצפויים להתמודד כעת עם תביעה ייצוגית, סירבו להגיב. כך גם משרד עוה"ד ישראל שמעונוב שליוו את ההנפקה אך התפטרו במארס האחרון. לפי גורמים בשוק ההתפטרות באה על רקע הכשלים בחברה. מהמשרד סירבו להגיב נוכח חיסיון מול הלקוח.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

34 תגובות ב-22 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
22 אמיר 26/04/2016 05:29 מידרוג בבעיה לאחר דוח הדירוג שלהם
לא יתכן שהם יצאו נקיים אנשים קנו על סמך הדרוג שלהם היום אני תוהה אם הם בכלל ביקרו בקנדה ובדקו את הנכסים והחברה ואסור לשכוח שיש להם שותפים בינלאומיים זה ממש מחדל פ
מידרוג 26/04/2016 09:42 איך להתיחס לדרוגים האחרים שהם נותנים לאג"ח ??? האם באות
אמינות כפי שנתנו שהם דירגו את אורבקרופשן???? הם צריכים לשאת באחריות כספית ואף יותר מכך.
21 שלמה פרץ 26/04/2016 01:26 לא תמיד כדאי לפנות למפרק
לצערי לא תמיד כדאי למשקיעים לפנות למפרק במקרה של קשיים או אי סדרים , לרוב לא ימצאו סעד שם ! , לא פעם יתקלו בשופט אטום אשר יעשה בכספם כל אשר יחפוץ. עדיף לנסות להגיע להסכם
20 משה רוזן 25/04/2016 14:06 המפרק דואג לכיסו
מענין מי מרוויח מכל הפירוקים , המשקיעם נשארים ללא כלום בעוד המפרק מקבל אישור מבית המשפט לנכס לעצמו כל הוצאות וכל עמלה שיבחר ללא צורך להוכיח תרומה ותועלת ממשית לעסק אותו היה אמור לנהל
19 נפגעי המפרק 25/04/2016 14:01 פרוק דרך חוקית להשטלת על נכסים לא שלך
הפרוק מאפשר להשלטות חוקית על נכסי משקיעים ! כמו בגירושים לרוב מי ממרוויח זה המפרק עצמו , דואג לכיסו ולא למשקיעים כמו במקרה חברת אקסיום , שהשופט מינה מפרק בניגוד ל לבקשת המשקיעים ובהמלצת הבעלי השליטה באקסיום החשודים בפלילים
עמיר יפה 26/04/2016 01:20 כן זה מחוץ לכותרות
בתיקים שמחוץ לכותרות יש חוקים אחרים ...
18 סתם אחד שמביט מהצד 25/04/2016 13:45 העיקר שכולם בוכים פה על עודף רגולציה - נקודה למחשבה
מה היה קורה אם היתה פחות רגולציה? אתם יודעים את התשובה - גן עדן לנוכלים
17 רון 25/04/2016 12:15 איפה הרשות? החתם? רואי החשבון? איפה איפה העוגה?
מה ההפתעה? הכל מסואב במדינה, ראה שוק הנדלן, ראה הבורסה, ראה השחיתות האינסופית...
16 גיא 25/04/2016 11:47 180 מיליון , איפה הנאמן שיקח להם הכל למוסדיים ?
לענבל אור הילדה לקחת אוטו ובית. גם למוסדיים תיקח, ולא רק תדבר כי הם חברים שלך , והם לא באו מדימונה
אמיר 26/04/2016 05:22 ומה עם חברת הדירוג
מידרוג נתנו להם דירוג גבוה יחסית a- על מה ולמה
dw 25/04/2016 14:17 ענבל ישראלית, ססקין קנדי
לו ססקין היה ישראלי עם חברה ישראלית אז אני מבטיח לך שבית המשפט היה נוהג עימו בלא פחות חומרה, ומורה לפרק את החברה. 2. אני לא מכיר ילדות שמגלגלות עשרות מיליוני שקלים ונוסעות בריינג' רובר. התנהגות ענבל מלמדת על כך שהיא עדיין לא מפנימה את מצבה הקשה. על ההתחלה היתה צריכה לממש את נכס הריינג' רובר, לעבור לפיאט משומשת, ועם ההפרש לשלם במיידי חלק מהחוב.
15 YL 25/04/2016 11:39 יש עוד חדשות כבוד השופט מר אבו רוצה בונוס ב אבנר
כינוס אספת משקיעים ב 26 לחודש במיוחד לצורך אישור חלוקת בונוסים *** אנו למדים ש גם בארצנו החזירות לא יודעת גבולות.ו ההנהלה ברשות מר אבו דואגת לתחת שלה עוד לפני ש קידוחון אחד ב לויתן יצא לפועל***אני בעד בונוסים ל מר אבו וחבורתו אבל רק לאחר מתן תוצאות ב לויתן******* יתכן ש פשוט התפקיד גדול על מר אבו והוא דואג לביתו תרם פרישתו????? לא על חשבון בעלי המניות
14 Ahoimer 25/04/2016 11:15 לרענן פוליסת אחריות מקצועית ומהר
הרשימה לא גדולה, חתמים עורכי דין רואי חשבון .
13 לילי 25/04/2016 11:07 אין הבדל בין אור סיטי לאורבנקורפ לכלא את השותפים
אף אחד לא נרדם - בעניים פקוחות לוקחים כספי הפנסיה שלנו כולם רואים וגוזרים קופון .
12 אנונימי 25/04/2016 11:04 לשופט אורנשטיין -
התיק שנמצא ברשותך של כינוס כפר חיטים, במשך 25 שנה נבזז הישוב שנבנה עי ציונים בשנות השלושים ניצולי שואה,הראשון מישובי חומה ומגדל והשבוע יחגוג 80 שנה בעצב. הוכנס ברשות המנהל המיוחד מכר להם המון נכסים בעודו נשכר בעשרות אלפשח כל חודש.. לקראת סיום הכינוס מוביל מחטפים למימוש הנכסים האחרונים בראשם כפר הנופש . וכל זאת בכדי שיקח שוב כמו תמיד 7-12 אחוז מכל מכירה.. עד מתיי רשעים יעלוזו.
11 אורי 25/04/2016 10:46 לקנוס למוסדיים את כל המשכורות ולקחת להם מכוניות
גנבים מסריחים.
10 dw 25/04/2016 10:45 ענבל ישראלית, ססקין קנדי
לכן ענבל מחוייבת לבית משפט ישראלי. ססקין לא. הבדל מהותי. אגב, יש פרטיים באורבנקורפ, וגם המוסדיים, זה בעצם העמיתים שלהם. גב' כהן. לכן יש פה עניין ציבורי. בכל אופן זה כבר מים מתחת לגשר. מה שחשוב זה מה יקרה מכאן והלאה. האם משער נוכחי, 47, יש סיכוי להחזיר את הכסף ולייצר תשואה. מי שקנה ב 100 בהנפקה? נמחק. יש על זה דיונים בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז.
9 טומארפורקולו 25/04/2016 10:44 מריח שחיתות לבדוק מי אישר ומי חתם על ההלוואה (ל"ת)
8 ''' 25/04/2016 10:34 לדעתי משהו כאן מסריח, אין מצב שבדיקה מעמיקה לא הייתה
מעלה סימני שאלה מהותיים בפני המעורבים בהנפקה בעת המגעים , צריך לבדוק לעומק ומהר מה קרה פה ובדיקה של רשויות החוק.
7 ' 25/04/2016 10:30 אף אחד לא שאל את עצמו למה חברה קנדית מגייסת בת"א?
למה שלא תגייס בקנדה? למה שלא תגייס בארה"ב? למה שלא תגייס בלונדון או בהונג קונג? למה לגייס דווקא בת"א שהרי הישראלים הם "לא פרייארים" חחחחחח אולי לא פראיירים בלהתווכח על מעפרה בבזאר בטורקיה...אבל כל השאר- הכי פראיירים בעולם והכי גרוע אלו המקרים שזה על חשבון הציבור , מי יחזיר את הכסף הזה?
ג׳ו 25/04/2016 21:49 לא פראיירים גנבים
המוסדים פה זה חבורה של גנבים לא פראיירים הם מוכנים לדפוק ציבור שלם ולקנות סחורה שלא שווה יריקה רק כדי שהם ירוויחו עוד כמה מיליונים הישראלים הפשוטים מסכנים לא פראיירים, הם מסכנים שהם נאלצים להפריש את כספי הפנסיה שלהם לחבורת הגנבים האלה
6 פליקס 25/04/2016 10:22 השופט אורנשטיין התחיל להנות ששמו ותמונתו בתקשורת
תראו מה קרה לשופט אורנשטיין ? השתן עלה לו לראש וכנראה השלב הבא ריצה לפוליטקה .
5 רונן 25/04/2016 09:48 ענבל אור צדיקה לעומת הקנדים הפושעים האלה
לפחות לא עקצו את האיש הקטן גנבו כסף מהגנבים במגדל ועוד כמה חולרות שמנהלים קרנות נאמנות. לדעתי מחזיקי התעודות בקרנות שקנו בהנפקה יכולים לתבוע את בעלי הקרנות על רשלנות.
לילי 25/04/2016 11:11 הקנדים לא יכלו לבצע את הפשע ללא המוסדיים (ל"ת)
4 blond101 25/04/2016 09:47 למה לא מפרסמים מי הם בתי ההשקעות
שהשתתפו בהנפקה,איזה בטוחות הם קיבלו? האם הם השקיעו כסף שלהם גם כן?
אליעזר 25/04/2016 10:43 פורסם אמש בביספורטל שמי שהשתתף זה פסגות מגדל ולפידות (ל"ת)
dw 25/04/2016 10:37 פסגות, ילין לפידות ואקסלנס
אנחנו עוקבים אחרי סאגת אורבנקורפ בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/29/180572414/%D7%A9%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%94%D7%95%D7%9F/%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%94_%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%94%D7%95%D7%9F
3 מיקי 25/04/2016 09:28 עשו אחלה עקיצה 180 מליון שקל על חשבון הפראיירים
ומי ישלם את הכסף ? הציבור המטומטם שנותן לחולרות לנהל לו את הכסף ועוד משלם על זה דמי ניהול.
2 רמי 25/04/2016 09:14 פשוט רמאות,היכן היה החתם,חברות הדירוג רואה החשבון
ועורכי הדין????? הכל בלוף ורמאות ,כל הפונקציונרים האלה צריכים ליתן תשובות ולממן את הנזק !!!!
1 חכם מה הוא אומר 25/04/2016 08:53 כמה דבילים יכולים להיות המוסדיים!!!!
ועוד מרווחים מיליונים בחודש!!!!
dw 25/04/2016 10:48 בדיעבד כולנו חכמים
האם אתה נכנסת לפורום בורסה ושוק ההון בתפוז והתרעת בזמן ההנפקה על העקיצה המתוכננת? להיות חכם עכשיו זו לא חוכמה.
AEONF 25/04/2016 23:09 אני כן... (ל"ת)
עופר 25/04/2016 09:19 אם היו דבילים מצבינו היה כנראה פחות גרוע
זה נראה יותר כמו שוד כספי ציבור.
צודק 25/04/2016 09:55 זה לכאורה וכנראה הרבה יותר פשוט (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש