שמאי מקרקעין: "דו"ח הסרטן של משרד הבריאות - זו מכת מוות לנדל"ן בחיפה"

השמאי חיים אטקין מתייחס לדו"ח ולהשפעותיו על העיר - "השלכותיו יהדהדו עוד שנים רבות בבתי המשפט"
 |  (20)
הגנים הבהאיים חיפה, צילום: Gtty images Israel
משרד הבריאות פרסם דו"ח מטריד מאוד על השפעות זיהום האוויר בחיפה על התושבים, במיוחד על הצעירים שביניהם. מהדו"ח עולה כי נפת חיפה סובלת מתחלואה עודפת של מקרי סרטן כתוצאה מזיהום האוויר.
ממחקר שנערך בין השנים 1998 ל-2007 בילדים ונערים עד גיל 19 עולה כי שיעור חולי הסרטן בקרב אוכלוסיה זו במחוז חיפה גבוה מהממוצע הארצי. עוד עולה מהמחקר כי אחד מכל חמישה מתושבי אזור חיפה בגילאי 65-74 לקה בסרטן וכי גם בגילאי 15-40 שיעור חולי הסרטן גבוה יותר מאשר בשאר חלקי הארץ. הסיכוי לחלות בסרטן בחיפה גבוה ב-16% מאשר בשאר חלקי הארץ.
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
שמאי המקרקעין חיים אטקין, אמר: "אם עד היום חיפה השתתפה בחגיגת עליית מחירי הדירות הרי שדוח משרד הבריאות שם קץ לעתידה של העיר, והנדל"ן שלה קיבל מכת מוות, שהשלכותיה יהדהדו עוד שנים רבות בין כותלי בתי המשפט ותושבי חיפה והקריות ישלמו את מחירה לא רק בחייהם אלא גם בכיסם".
לדבריו, שווי נכס מגלם את סך כל התועלות וההנאות ממנו וככל שרשימת התועלות גדולה יותר, גדל גם ערכו של הנכס ולהיפך, מטרדים ומפגעים פוגעים בשווי. "גורמי איכות הסביבה הרבים, בהם איכות אוויר, רעש, קרינה וזיהום,  קירבה לציר תחבורה ראשי, ואחרים, הפכו בשנים האחרונות לגורמי שווי בעלי משמעות חשובה והבריות מייחסות להם חשיבות רבה הכול בשל המודעות ההולכת וגוברת והחיפוש האין סופי, אחר איכות חיים היוצרת בעיני הבריות תחושה של בריאות ואריכות חיים".

"בעידן בו אנו חיים היום, הפסקנו להלחם על חיינו ואנו נלחמים על איכות חיינו והדבר בא לידי ביטוי במחירי נכסי המגורים שכבר מזמן עברו את המבחן של השגת "קורת הגג" והפשרות שאנשים היו מוכנים פעם לעשות, נעלמים להם. את מה שפרסם משרד הבריאות בהקשר לתחלואת הסרטן בחיפה, יודעים היטב מאות אלפי תושבי חיפה והקריות כבר עשרות שנים".
אטקין מסביר כי נתון תחלואת הסרטן הוא רק אחד מרשימת הנזקים שסובלים תושבי חיפה והקריות – "אני בטוח שאם ייערך מחקר בנושא מומים מולדים הוא יגלה תופעה דומה. תושבי חיפה והקריות נקטלים ברעל כשהם נמצאים גם בליבו של אזור סיכון. טוב יעשה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות בפרסום הממצאים מעשה אמיץ מאין כמותו בעל משמעויות מרחיקות לכת שיתבררו בבתי המשפט בעשור הקרוב בתביעות שיוגשו נגד המפיצים מטרדים ורעלים רעל וריחות וזורעים מוות בתושבי חיפה והקריות באין מפריע."
תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    יצנחו בחיפה בגלל הכרזה על חיפה מזוהמת
    וואלה עכשיו המחירים 16/04/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הצחקתם את ביבי ואותי. מרוב צחוק אני לא יכול לבלוע אויר. אההה זה בגלל הזיהום
    סגור
  • 19.
    תביעה ייצוגית נגד המדינה והעיריה !!!!
    אריק 16/04/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק כך ישתנה המצב!
    סגור
  • 18.
    בתל אביב מתים 1,000 איש בשנה מזיהום כלי רכב, פי 4 מחיפה (ל"ת)
    רק שתדעו תושבי הבועה 16/04/2015 08:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    זיהום האויר בת"א גדול מזה שבמפרץ
    ד.י. 16/04/2015 02:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פליטה ממכונית בגובה 40 ס"מ מסוכן יותר ויש בת"א פי 10 יותר מכוניות מאשר בכל הצפון.
    סגור
  • 16.
    בב"ש המחירים בעליות מטורפות
    םם 15/04/2015 21:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יד שניה ברמות אין פחות מ 1.2
    סגור
  • 15.
    יש מעבר גדול של צעירים לבאר שבע והסביבה
    שוימר 15/04/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איכות חיים, מחירים בשלושים אחוז פחות מחיפה וחמישים אחוז פיות מהקריות. בהצלחה.
    סגור
  • 14.
    במערב העיר ביציאה לתל אביב האוויר הכי נקי שיש (ל"ת)
    שכונת קרית שפרינצק 15/04/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    הצעירים נוטשים את חיפה,ראש העיר הגרוע ביותר שהיה אי פעם (ל"ת)
    Ron 15/04/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 12.
    מדינת נדלניסטים
    חנן 15/04/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    9 0
    איך הצליחו לקשר אפילו את תחלואת הסרטן ובריאות הציבור לבועת הנדלן??? יש במדינה הזאת בכלל משהו חוץ מנדלן?
    סגור
  • 11.
    חיפה
    יוסי 15/04/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לידיעתכם בז"ן כבר מזמן לא שורף מזוט , השרפה נעשת ע"י גז בלבד והנתונים לגבי זהום האוויר שונים לגמרי, זיהום האוויר ירד פלאים .
    סגור
  • 10.
    הדבר הזה ידוע וברור כבר שנים
    אבי 15/04/2015 14:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא חידשו פה כלום, למה שמשהו ישתנה?
    סגור
  • 9.
    לפי הדוח המצב בתל אביב גם לא משהו ובכל זאת הביקוש רב (ל"ת)
    ענבל אור 15/04/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 8.
    על קופסת סיגריה כתוב רעל!!!בכניסה לחיפה צריך להציב שלט
    הנכנסים לחיפה מסכנים 15/04/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חיפה מזוהמת!! האויר מלא אבק שחור!! הראות עכורה ! הארנונה צריכה להיות משולמת ע"י אותם מפעלים מזהמים!! לפתור את תושבי חיפה מארנונה!!!!!!!! או לפנות את תושבי חיפה למקום שאין סכנה לחייהם!!! המרפסות בחיפה נראות שחורות מהאבק השחור באויר!!! משרדי איכות הסביבה צריכות לשלם את מחיר ההסתרה!!! לעשן אסור במקום ציבורי!!! אבל שפוך אויר מזוהם על התושבים מותר !!!! התקשורת צריכה להוביל מחאה אגרסיבית !!!!!!!!!!!!!!! טיפולי כימותרפיה זה לא משאת נפשם של תושבי חיפה!!! צריך להציב שלט בכניסה לחיפה מי שנכנס לחיפה מסכן את חיוו להגיש תביעה יצוגית נגד כל האחראים למחדל הנורא!!!! לחיות באויר מוגז 24 שעות!!!!
    סגור
  • 7.
    בחיאתכום..אבא שלי בן 89 כל...
    שיר 15/04/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 7
    החיים גרנו בחיפה אני עובד בתוך המפעלים וכל המשפחה ממוצע 90 ..מה נראה לכם שכולם פתאום יעזבו ביפן רעידות אדמה תינוקות מתים ואף אחד לא מתרגש רק פה כל אינטרסנט צועק.חברה עוד כמה ימים הכל יחזור לסורו עולם כמנהגו נוהג .מקרה הסרטן עלו פה גם בגלל העלייה הרוסית וכל הגויים שאוכלים טרפה גם גורם לסרטן.צרנוביל גם גורם לסרטן וכו...
    סגור
  • 6.
    ציטוט מהכתבה. "לא רק בחייהם, אלא גם בכיסם." ..
    שפוי. איש של פעם 15/04/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא משפט מדהים?? הדיביליות חוגגת
    סגור
  • 5.
    סרטן בחיפה
    לוך 15/04/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    7 1
    יש בחיפה מעל אחד שהוא משחרר לאוויר כלורידים וחנקת אשלגן המפעל הוא חיפה כימכלים וכולם שותקים הרשויות יודעות את זה שנים לא בזן הוא הבעיה כי בסן יש גם באשדוד ושם אין הקפים חריגים של סרטן
    סגור
  • 4.
    פחות ביקושים לחיפה זה אומר יותר ביקושים לשאר הארץ. בעסה (ל"ת)
    מתי יירד המחיר בת"א 15/04/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    לחיפה+העיר נשר-מגיע מדי יום ענן רעלים עם הרוח המערבית (ל"ת)
    להעביר את המפעלים !! 15/04/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    עוד שמאי (ל"ת)
    אזרח 15/04/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    סקופ ,יש בעיה גנטית מגבילה ,לתושבי הקריות וחיפה ,רק
    בא 15/04/2015 12:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אנשים מוגבלים לא רואים את בית הזיקוק שמרעיל את האויר ,ואת החופים בקריות , בית זיקוק באירלנד באותו גודל ,פולט 10 אחוז מהזיהום של בית הזיקוק בחיפה . התרגלו .
    סגור