המדריך לסטארטאפיסט: כתיבת תוכנית עסקית מצליחה ב-5 שלבים
בניית תוכנית עסקית הוא תהליך שמצריך השקעה, מחשבה ולעיתים היעזרות באנשי מקצוע. על מנת לפשט את התהליך, הכנו לכם את המדריך המקוצר לכתיבת תוכנית עסקית מוצלחת שתזעור לכם במציאת שותפים אסטרטגיים ומשקיעים פוטנציאלים
תוכנית עסקית היא מסמך המגדיר את עקרונות החברה ומטרותיה ובנוסף מהווה לאמצעי שיווק המוצג בפני משקיעים פוטנציאלים ושותפים אסטרטגיים. התכנית העסקית היא מהותית להתפתחות החברה ולכן חשוב להשקיע בה מחשבה, זמן ואף להיעזר בגורמים מקצועיים. כתיבת התוכנית העסקית יכולה להיות ארוכה, מייגעת ומסובכת - וכאשר התהליך הוא כזה - התוכנית העסקית עלולה להישמע ארוכה, מייגעת ומסובכת. על מנת לפשט את תהליך הכתיבה ריכזנו לכם את הנושאים הכי חשובים שיש להכניס למצגת -
למי מכוונת התוכנית העסקית?
בזמן כתיבת התוכנית העסקית חשוב להבין למי אתם מדברים באמצעות המסמך, כלומר מי קהל היעד של התכנית העסקית של החברה שלכם? כשאתם יודעים למי אתם כותבים - קל יותר לנסח את דבריכם. התכנית העסקית תשמש בעתיד את יזמי החברה, את המשקיעים הפוטנציאליים והשותפים שתרצו להכניס לחברה.
קהל היעד הראשון של התוכנית הוא היזמים, שדרך התוכנית העסקית עונים על שאלות מהותיות בנוגעות לעסק ובכך מבססות את ערכי החברה ומספקות את הבסיס לקבלת החלטות עתידיות. היזמים צריכים לנסח את מטרות החברה (הקמת העסק, פיתוח או הקמת סניף נוסף), להגדיר את ההון הדרוש להתחלת הפעילות ואת הפוטנציאל העסקי. בנוסף היזמים יצטרכו לגבש את חזון החברה, הצוות והאסטרטגיה העסקית - קווים שינחו את פעילות החברה במשך הזמן.
קהל היעד השני הוא המשקיעים הפוטנצאילים והשותפים האסטרטגיים, שדרך התוכנית העסקית לומדים את החברה שלכם ובוחנים את אופציית ההשקעה או השותפות. למעשה התוכנית העסקית היא הדרך שלכם לשווק את החברה מול המתעניינים ולכן יש להציג אותה בצורה מקצועית וברורה.
- שווי תיק ההשקעות של הזרים שבר שיא, ומה עשו המשקיעים הישראליים?
- העדר הדיגיטלי ואפליקציות ההשקעה: האם כולנו הופכים למשקיעי המונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדריך המקוצר לבניית מצגת תוכנית עסקית
את התוכנית העסקית מציגים באמצעות מצגת למתעניינים בהשקעה או בשותפות בחברה ויש לחלק אותה לשני חלקים עיקריים; החלק הראשון - החלק המילולי (שקפים 1-3) - זה המקום לתאר את החברה באופן מפורט - את הבעיה שהיא פותרת, פעילות החברה, ניתוח שוק, מטרות ויעדים וכדומה. החלק השני הוא החלק הפיננסי (שקפים 4-5) שהוא למעשה תרגום של מודל הרווח למספרים.
תקציר מנהלים
תקציר המנהלים יפתח את מצגת החברה שלכם ותפקידו הוא ״לעורר את התיאבון״ למתעניינים בכם. תקציר מנהלים טוב יכלול את הסעיפים הבאים -
- החזון - החזון צריך לשקף את פעילותה העסקית של החברה ואת תרבותה הארגונית, במילים אחרות - ה-DNA של החברה.
- הרעיון - הגדירו את הבעיה ואת הפתרון שאת מציעים לה, את הצורך שלה בשוק ואת המתחרים שלכם.
- הצוות - ערכו היכרות עם הצוות שעומד מאחורי המיזם ותארו את הניסיון של כל אחד מהצוות. עליכם לשכנע את המתעניינים כי את הצוות הטוב ביותר שמתאים למשימה.
המוצר
השקף השני יכלול את תיאור המוצר או השירות שיש לחברה שלכם להציע. למעשה, זה המקום שבו. אתם מוכרים את המוצר שלכם למתעניינים ולכן חשוב לעשות את זה באופן הפשוט ביותר תוך כדי הדגשת הצורך בפתרון שאתם מציעים. במילים אחרות - תגרמו למתעניינים להגיד ״איך לא חשבו על זה. קודם?״.
- השקעה באנרגיה מתחדשת - שמוליק ינאי מסביר למה Solar Drone אטרקטיבית להשקעה?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר...
עם הצגת המוצר מומלץ מאוד להראות נתונים על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם - ניתוחי שוק שעשיתם ותיאור תוכנית ברורה איך אתם מתכוונים לפרוץ לשוק.
ניתוח שוק
לאחר המצגת המוצר ונגיעה קלה בשוק אליו הוא שייך, השקף השלישי יעסוק בהרחבה על ניתוח השוק הפוטנציאלי. ניתוח השוק הוא קריטי להצגה והוא בעל נתונים שחוזים את ההכנסות העתידיות של החברה. נתוני ניתוח שוק שתיצו צריכים להראות את הביקוש למוצר, כמה כסף הוא יגלגל בש/נה, מי המתחרים שלכם ומה הפוטנציאל שלכם לקחת חלק גדול מהשוק.
*טיפ - ניתוח שוק מצריך ניסיון מקצועי וידע בתחום, לכן מומלץ ליהעזר בכלכלנים ואלניסטים.
שיווק ומכירות
השקף הרביעי יתייחס למערך השיווק של החברה - כלומר, איך המוצר המהפכני שלכם יהפוך לדבר הכי מוכר בישראל? חשוב לזכור - גם אם יש לכם מוצר מנצח הוא לא יכול למכור את עצמו. בשקף תצטרכו להציג את אסטרטגיית השיווק שלכם, כלומר, באילו ערוצים אתם פונים לקהל היעד ובאילו מסרים? השקיעו מחשבה בבניית האסטרטגיה והתאימו אותה לקהל הלקוחות שלכם. למשל חברה שמשווקת מוצר המתאים לבני נוער, תרחיב את הפעילות שלה באינסטגרם וברשתות החברתיות ובעתיד תחתים. פרזנטור מוכר מעולם הבידור. בנוסף לאסטרטגיה חשוב להציב יעדים כמותיים למספר הלקוחות שאליהם אתם מתכננים להגיע, בהתאם לניתוח השוק שביצעתם.
תחזית פיננסית
את התחזית הפיננסית יש לבצע על גבי קובץ אקסל, שישלח בנפרד, והוא יתבסס על מבנה דוח רווח הפסד במטרה לקבל תיאור פיננסי כללי ותחזית צפויה לשלוש השנים הקרובות לפחות, בהתאם לאופי העסק. התחזית הפיננסית תציג את התוכניות העתידיות של החברה, הסכום שהושקע בחברה עד כה, התחייבויות קיימות של החברה, הפוטנציאל העסקי, הצפי לרווחים ועוד. מומלץ להכניס את מודל הרווח העסקי של החברה שלכם,שמטרתו היא לשקף את הפעילות העסקית שאמורה לייצר רווחים - במספרים. כלומרֿ, למפות את תהליך המכירה ולהסיק מהם השלבים שמתרגמים פעילות עסקית להכנסות - למשל, קנייה של חומרי גלם, ייצור, שינוע, הדפסת ץתוויות וכדומה. לדוגמא - כמה חברת קולה קולה מרוויחה על ייצור ומכירה של בקבוק אחד?
* טיפ - למתקשים להתחיל, השורה שהכי קל להתחיל בה היא שורת ההוצאות - עליכם לתת ביטוי לכל הוצאה צפויה של העסק שלכם - משכורות, אחזקת רכב, שכירות, תחזוקה, ביטוחים וכדומה.
הצגת השורה התחתונה של הנתונים הפיננסיים
בחינת תחזית הרווח וההפסד עשויה להיות מייגעת, לכן מומלץ להוסיף שקף שירכז את כל הנתונים לתצוגה שנתית לפי כללי חשבונאות מקובלים של דוח רווח והפסד. דרך מומלצת לעשות זאת היא באמצעות חילוץ התקציב הדרוש לגיוס (בדרך כלל עלות הפעילות בשנה הראשונה) שמתוכו יש לחשב את החזר ההשקעה ((ROI של ההשקעה - את התוצאות יש לכתוב על גבי השקף.
*טיפ - בצעו עריכה גרפית לשקף והפכו אותו למיצג גרפי מרשים.
חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
שלוש חברות בארה"ב משלבות את מערכת הפניית המטופלים הניתנת להתאמה דינמית של Well-Beat והתערבויות מותאמות אישית כדי לשפר את ההקפדה על תוכנית הבריאות, היעילות התפעולית והכנסות CPT. בימים אלו Well-Beat מאפשרת להצטרף אליה כבעלי מניות החל מ-100,000 שקל.
סטארט-אפ ישראלי שמביא AI התנהגותי לטיפול שוטף של חולים, נבחר על ידי שלושה ספקי ניטור מטופלים מרחוק (RPM) חדשניים וספקי שירות וירטואלי כדי לעזור להם להתאים אישית אינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים. בנוסף לשיפור המעורבות ועמידה בתוכניות הטיפול, החברות בארה"ב שואפות להפחית עלויות ולהגדיל את ההכנסות נטו על ידי שילוב ההנחיות הרב-ערוציות של Well-Beat בתקשורת עם המטופלים.
לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >>
Well-Beat מספקת לשותפיה החדשים המלצות ותסריטים ספציפיים למטופל עבור אינטראקציות טלפונית ובריאות טלפונית, כמו גם התראות מותאמות אישית לתזכורות דיגיטליות אוטומטיות. על ידי התאמת התקשורת לאישיותו, הדמוגרפיה, תוכנית הטיפול וערוץ התקשורת של כל מטופל. הפתרון הידידותי למשתמש מאפשר לרכזי טיפול ב-RPM ובחברות טיפול וירטואלי לספק תמיכה שוטפת יעילה יותר.
הפתרון של Well-Beat תומך בצורה חלקה בזרימה היומית בקנה מידה גדול של אינטראקציות RPM ו-Telehealth עם התראות והמלצות פרו-אקטיביות ואוטומטיות לחלוטין. כתוצאה מכך, ללא קשר למספר האנשים שהם משרתים, ספקי שירותי הבריאות יכולים לשלוח תקשורת אישית למטופלים והדרכה למטפל בדיוק מתי ואיפה הם נחוצים. בנוסף, הרכזים, האחיות וספקי הרפואה הטלפונית מקבלים הדרכה בזמן אמת והדרכה מתמשכת על שילוב התובנות החזקות של Well-Beat בשגרת יומם.
ד"ר דיוויד נאש, דיקן מייסד אמריטוס ממכללת ג'פרסון לבריאות האוכלוסין, עורך ראשי של ניהול בריאות האוכלוסייה וחבר במועצת הייעוץ העולמית של Well-Beat, הסביר, "טיפול נכון בחולה הוא הרבה יותר מסתם הבנת מידע קליני . זה להבין את המטופל. Well-Beat נותנת ל-RPM ולספקי שירותי בריאות וירטואליים את הכלים שהם צריכים לעשות בדיוק את זה. העתיד עוסק בסוגים אלה של שיתופי פעולה, המשלבים טכנולוגיה, נתונים ואנשים לקבלת טיפול יעיל יותר".
עבור שותפים בארה"ב, תאימות מוגברת של המטופלים למשטרי בריאות והיענות להפניות ימקסמו את ההכנסה מקודי CPT. בנוסף, זה יקטין את ההוצאות הכרוכות במאמצים הקודמים, גוזלים יותר זמן ומשאבים, בעידוד היענות של מטופלים. ייעול והתאמה אישית של זרימות העבודה של תקשורת שירותי בריאות עם אוטומציה של Well-Beat משפרת את היעילות הכוללת ואת יעילות הטיפול, מגדילה את שיעורי שימור העובדים והורדת עלויות הטיפול הכוללות.
לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >>
"אנו נרגשים מאוד להרחיב את מעגל השותפים שלנו בהוספת מגע אנושי לבריאות", אמרה רוית רם בר דעה, מנכ"לית ומייסדת שותפה ב-Well-Beat. "מעורבות אינטליגנטית של מטופלים הופכת יותר ויותר קריטית, לאור הדרישה הגוברת לגישה לשירותי בריאות, התקדמות בתחום הטלקומוניקציה והחיסכון הברור הקשור לבריאות טלפונית ולניטור מטופלים מרחוק."
על פי מחקר חדש שפורסם על ידי ResearchandMarkets™, שוק ה-RPM העולמי צפוי להגיע ל-175.2 מיליארד דולר עד 2027 לעומת 53.6 מיליארד דולר ב-2022.
Well-Beat משתמשת למידת מכונה כדי לנתח באופן הוליסטי כל מטופל, בהתבסס על נתונים אנונימיים לחלוטין (כגון עוקבה, רמת סיכון, הסתברות לנטישת טיפול, דבקות, דפוסי אורח חיים וסטטיסטיקות חיוניות), ומפתחת תובנות דינמיות ומסתגלות לאינטראקציה מיטבית. תוצאות. ההתאמה האישית של המטופלים כוללת תקשורת עקבית ומאוחדת בין ערוצים ומטפלים, בכל קנה מידה, עם אינטגרציה מלאה במערכות שבהן משתמש כל ספק שירותי בריאות.
על Well-Beat
Well-Beat מביאה את האנושות לבריאות עם פתרון לשינוי התנהגותי של הדור הבא המאפשר לארגוני בריאות להגביר באופן דרמטי את מעורבות המטופלים ודבקות במשטר הטיפול בכל קנה מידה. עם הבנה עמוקה של אינטראקציות בריאות וטכנולוגיה קניינית מונעת נתונים,
Well-Beat מספקת התאמה אישית דינמית לפגישות פנים אל פנים יעילות יותר עם מטופלים, התערבויות דיגיטליות חכמות ותובנה לגבי תוכנית הבריאות המתאימה ביותר לכל מטופל. ארגוני בריאות המשתפים פעולה עם Well-Beat מגבירים את היעילות התפעולית שלהם, מגדילים את ההכנסות ומפחיתים עלויות ארוכות טווח, תוך שיפור חווית המטופל והבטחת תקני הטיפול שלהם.
החברה מגייסת באמצעות הסכם השקעה SAFE כך שלמצטרפים תינתן הנחה משמעותית בהמרה למניות בסבב העתידי.
לפרטים והשקעה ב-Well-Beat החל מ-100,000 שקל >>