פקק תנועה תחבורה רכב תשתיות נדלן
צילום: Istock

סטארטאפ ישראלי שפיתח את החלום של כל יצרני הרכב האוטונומי מגייס משקיעים

הסטראטאפ הישראלי פיתח טכנולוגיה מתקדמת לעקיפה בטוחה. בעוד הטכנולוגיות הזמינות כיום לא מסוגלות לגלות רכבים ממרחק של יותר מכמה עשרות מטרים והן אף מוגבלות בתנאי תאורה ומזג אוויר מסוים, הפיתוח של Green2Pass משנה את התמונה.

המערכת מבוססת על סנסור ייחודי שמסוגל לזהות כלי רכב ממרחק רב ולהציל חיים על ידי מתן התראה לנהג. זו מערכת שמתאימה גם לרכב רגיל, גם לרכב אוטונומי וגם לרכבת. ספציפית ברכבות, הטווח של Green2Pass הוא היחיד שמסוגל להציל תאונה ולאפשר עצירה בזמן.

לשם השוואה, מובילאיי לדוגמא מזהה איומים וסיכונים במרחק של עד 200 מטר – בעוד סנסור Green2Pass מגלה ומאכן רכבים ממרחק של עד 1,000 מטר. זהו פער משמעותי, שמקנה לרכב האוטונומי תכונה בטיחותית שכל היצרנים חיכו לה כדי לפרוץ קדימה.

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

מכוונים כל הדרך: מענקים וצוות חזק

החברה כבר קיבלה מענק מרשות החדשנות ומאחוריה עומד צוות חריף של יזמים. בין היתר, המייסד ואחד היזמים הוא מרדכי בר טל, זוכה פרס ביטחון ישראל ומהנדס בכיר בפרויקטים מסווגים של צה"ל בכל תחום האלקטרו-אופטיקה.

 "עברנו את שלב הוכחת ההיתכנות הטכנולוגית בעזרת דגם שהראה את ישימותו ויעילותו של המוצר. השלב הבא הוא ביצוע ניסויים בשטח והתקנת אבטיפוס ברכב. לשם כך יצאנו לגיוס המונים דרך פיפלביז, כאשר המטרה בסופו של דבר היא חתימת הסכם עם יצרן רכב והתחלת ייצור" מסביר ראובן נניקשווילי, שותף מייסד ומנכ"ל החברה .

Green2Pass פועלת בשוק בעל שיעור צמיחה גבוה (19% בשנה), כאשר הפטנט שלה פורץ דרך גם בשוק הרכב האוטונומי. רכבים מסוג זה מחויבים לעשות שימוש במערכות בטיחות מתקדמות ביותר כיוון שהם צפויים לשחרר את בני האדם מעול הנהיגה. "כל החברות שמייצרות רכבים אוטונומיים יצטרכו את הטכנולוגיה הזאת, כי גם רכב אוטונומי ייאלץ לבצע עקיפה. כיום, למי שרוצה להשקיע סכומים קטנים בטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים אין אפשרות לעשות זאת, לכן מדובר בהזדמנות מיוחדת עבור משקיעים", מסכם נניקשווילי. לפי תחזיות של PWC, החוזה את השינויים העיקריים בשוק הרכב, נתח הרכבים האוטונומיים השיתופיים יעלה החל מ-2022 בקצב של 70% בשנה. בנוסף, עד שנת 2030 בארצות הברית כ-36% מכלל הנסועה תהיה ברכב אוטונומי, ובסין צופים שאחוז החדירה לשוק יגיע ל-50%. תחזיות אלו מצביעות על מהפכה בתחום הרכב והתחבורה ומזמנות הזדמנויות עסקיות רבות בזכות צמצום משמעותי של נזקי תאונות דרכים. 

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חסר חוש ריח 01/06/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שמדובר בפטנט כל כך חשוב ומגייסים בפלטפורמה של שקל וחצי.....תחשבו על זה !!
  • 3.
    מיי 30/05/2020 09:27
    הגב לתגובה זו
    סתם פטנטים ומוצצי כספים במסווה של גיו, המוני
  • 2.
    חן שלום 24/05/2020 19:07
    הגב לתגובה זו
    אם המוצר היה כל כך טוב, לא הייתם צריכים לפנות לפיפלביז ולקחת כסף טיפש (האמא של הטיפש), יש מספיק קרנות וחברות רכב שהיו מוכנות לשים הרבה מאוד כסף ולא כמה מאות אלפי דולרים כמו שאתם מבקשים.
  • 1.
    איתן 23/05/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    לא מבין את הערך של זיהוי רכבים ב1000 מטר קדימה
רוני הלמן
צילום: ביזפורטל

המיזם הטכנולוגי-סביבתי של ד"ר רוני הלמן מגייס הון - האם כדאי להשתתף? הסיכויים והסיכונים

הלמן שעשה אקזיט עם פעילות הפנסיה, צרף את ינקי מרגלית אחד מאבות הסייבר המקומי (אלדין) ואת צבי מרום אחד מהיזמים הבולטים בארץ (באטמ) כדי להקים חברה עם חלומות שאפתניים; הוא מגייס לפי שווי נמוך מ-10 מיליון דולר - כל מה שצריך לדעת

השקעות המונים |
נושאים בכתבה פיפלביז
אחד הדברים החשובים ביותר בהשקעות הוא האנשים שעומדים בראש החברה שבה אתם משקיעים. זה הכי חשוב, בסופו של דבר - הכל זה אנשים. יש אנשים שבטוח מצוין, יצליחו היכשל ויש אחרים שבתחום קשה, יצליחו. יש ישרים ויש פחות ישרים. ד"ר רוני הלמן מודה בראיון איתו שלמרות שהוא גיבש וקידם את ארגון מחזיקי קידוחי הגז בארץ, השותפות שלו בינתיים לא הצליחה. יש לו מאגר שממש עכשיו לקראת קידוח הפקה, אולי אחרי עשור של המתנה, משהו יקרה. הוא אופטימי, אבל מודה שזה היה ארוך מאוד ולא לילד הזה הוא פילל. במקביל ואחרי מכירת הלמן אלדובי להפניקס (הגוף הראשון שניהל פנסיות, אחרי חברות הביטוח ופתח בעצם את השוק של קרנות ברירית מחדל לכולם), הלמן בנה בשנה האחרונה את החברה הבאה. זו לא ממש חברה טכנולוגית, למרות שהיא עוסקת בטכנולוגיה, זו לא ממש חברת ESG, למרות שהיא נשענת על פעולות ממשלתיות ורגולטוריות שישפרו את הסביבה. הרעיון הבסיסי, הוא להניע מדינות בעיקר בצפון אפריקה (איתם כבר יש מו"מ והתקדמות) ליוזמות ענקיות, לרבות להקים תעלות מהים התיכון לסהרה כדי להקים ימות בסהרה וכך ליצור גם מרכזי אוכלוסין עם מים, צמחיה, גידולים חקלאיים ועוד וגם להנמיך את הים התיכון.  זה נשמע חלום, אבל הלמן מסביר את המשנה שלו באופן מובנה, אפילו מתמטי (הוא ד"ר למתמטיקה) כשמהצד השני של המערך יש לו תמיכה גדולה של חברות טכנולוגיה ותשתית ישראליות ואירופאיות.  בפרויקטים האלו ישולבו חברות ישראליות, בעיקר חברות טכנולוגיה, לצד ענקיות רב לאומיות כשהמודל העסקי הוא הפקת הכנסות מהגידולים החקלאיים ובעיקר קבלת תעודות-נקודת זכות על ספיחת פחמן (הפחתת זיהום) שהן תעודות שוות כסף. לצידו של הלמן ינקי מרגלית אחד מאבות הסייבר המקומי (אלדין) וצבי מרום אחד מהיזמים הבולטים בארץ (בעל השליטה בבאטמ).  לפרטים והשקעה בהלמן-אלדובי טכנולוגיות>> הלמן רוצה לגייס לחברה - הלמן אלדובי טכנולוגיות סכום של 1-2 מיליון דולר לפי שווי של פחות מ-10 מיליון דולר. הגיוס יופנה לבניית צוות ראשוני ובעיקר לקבלת כל האישורים הנדרשים מהרשויות כדי לקבל את אותן תעודות שהפרויקט מפחית זהום ולהפוך אותן לכסף. איך עושים זאת? יש בורסות שמתעסקות וסוחרות בזה ויש חברות רבות שמזהמות שיקנו את התעודות האלו כדי לקזז את הקנסות שלהם. לשם העולם הולך - מי שמזהם משלם, מי שתורם לסביבה, מקבל בונוסים. הלמן מחפש דרך פלטפרומת הגיוסים של פיפלביז משקיעים שילכו עם החלום שלו - ניהול פרויקטים ישירות עם ממשלות ומדינות ערב בעידוד ממשלת ישראל במסגרת 'הסכמי אברהם' האו"ם וממשלת שוויץ שנתנה את ברכתה לפרויקטים. כל פרויקט, כל חברה יכולה להצליח ויכולה להיכשל, נראה לנו שכדאי לצפות בווידאו ולהבין את הסיכויים הגדולים וגם את הסיכונים. יכול להיות שתתרשמו שהסיכוי שווה את הסיכון. הלמן כבר גייס חלק משמעותי מהסכום כשבהמשך הוא רוצה לגייס בשלב ציבורי כדי להציג מול המדינות והרגולטורים שהוא עובד מולם שמדובר בחברה ציבורית.   סכום הגיוס נמוך ועולה השאלה - נו, תגייסו עכשיו ואז עוד שנה תגייסו שוב ונדולל. הלמן טוען בראיון שלא. תוך שנה החברה תגיע לנקודת איזון. איך זה ייתכן? הלמן הולך במקביל על כמה פרויקטים. סהרה זה פרויקט גדול, אבל יש פרויקטים קטנים יותר שאפשר לקדם אותם מהר מאוד.  ספיחת פחמן ובטחון תזונתי החברה קיבלה היתר מהרגולטור האמריקאי למכירת זכויות פחמן כאשר בכוונת החברה להגיע להיקפים חסרי תקדים של ספיחת פחמן כחול - דבר שישפיע על העולם כולו ויוכל לייצר הכנסות במיליארדי דולרים מידי שנה. פרויקט הדגל של החברה - 'סהרה', עתיד לספוח מהאטמוספירה יותר מ-70 מיליון טון פחמן בשנה, לייצר בטחון חלבוני למיליארד בני אדם, להפחית את קצב עליית מפלס פני הים ולהפיק לחברה הכנסות שנתיות מתמלוגים ומכירת זכויות פחמן לטווח ארוך. המיקוד: המזרח התיכון וצפון אפריקה החברה יצרה את הפתרון המתאים ביותר למדינות באזור במטרה להגדיל את כמות החיטה בלפחות מיליון טון בשנה לכל מדינה. כל הפתרונות הם על בסיס סטארט-אפים ישראלים ולרובם סיכמה החברה מימון של 70% מהאיחוד האירופאי. רג'ינה כץ מהנהלת החברה: "סביבה בריאה ובת קיימא ובניית ביטחון תזונתי וכללי במזרח התיכון ובצפון אפריקה היא בראש סדר העדיפויות של מנהיגים וארגונים רבים בעולם אשר משתפים איתנו פעולה״ הצטרפו לאנג'לים שכבר השקיעו: ד"ר צבי מרום (מי שכיהן כיו"ר איגוד ההייטק הישראלי ב-5 השנים האחרונות), ינקי מרגלית (יזם סדרתי והראשון בעולם שהנפיק חברה בנאסד"ק לפני גיל 30) ואחרים. החברה מגייסת באמצעות הסכם השקעה SAFE כך שלמצטרפים תינתן הנחה משמעותית בהמרה למניות בסבב העתידי. לפרטים והשקעה בהלמן-אלדובי טכנולוגיות>>