פקק תנועה תחבורה רכב תשתיות נדלן
צילום: Istock

סטארטאפ ישראלי שפיתח את החלום של כל יצרני הרכב האוטונומי מגייס משקיעים

הסטראטאפ הישראלי פיתח טכנולוגיה מתקדמת לעקיפה בטוחה. בעוד הטכנולוגיות הזמינות כיום לא מסוגלות לגלות רכבים ממרחק של יותר מכמה עשרות מטרים והן אף מוגבלות בתנאי תאורה ומזג אוויר מסוים, הפיתוח של Green2Pass משנה את התמונה.

המערכת מבוססת על סנסור ייחודי שמסוגל לזהות כלי רכב ממרחק רב ולהציל חיים על ידי מתן התראה לנהג. זו מערכת שמתאימה גם לרכב רגיל, גם לרכב אוטונומי וגם לרכבת. ספציפית ברכבות, הטווח של Green2Pass הוא היחיד שמסוגל להציל תאונה ולאפשר עצירה בזמן.

לשם השוואה, מובילאיי לדוגמא מזהה איומים וסיכונים במרחק של עד 200 מטר – בעוד סנסור Green2Pass מגלה ומאכן רכבים ממרחק של עד 1,000 מטר. זהו פער משמעותי, שמקנה לרכב האוטונומי תכונה בטיחותית שכל היצרנים חיכו לה כדי לפרוץ קדימה.

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

מכוונים כל הדרך: מענקים וצוות חזק

החברה כבר קיבלה מענק מרשות החדשנות ומאחוריה עומד צוות חריף של יזמים. בין היתר, המייסד ואחד היזמים הוא מרדכי בר טל, זוכה פרס ביטחון ישראל ומהנדס בכיר בפרויקטים מסווגים של צה"ל בכל תחום האלקטרו-אופטיקה.

 "עברנו את שלב הוכחת ההיתכנות הטכנולוגית בעזרת דגם שהראה את ישימותו ויעילותו של המוצר. השלב הבא הוא ביצוע ניסויים בשטח והתקנת אבטיפוס ברכב. לשם כך יצאנו לגיוס המונים דרך פיפלביז, כאשר המטרה בסופו של דבר היא חתימת הסכם עם יצרן רכב והתחלת ייצור" מסביר ראובן נניקשווילי, שותף מייסד ומנכ"ל החברה .

Green2Pass פועלת בשוק בעל שיעור צמיחה גבוה (19% בשנה), כאשר הפטנט שלה פורץ דרך גם בשוק הרכב האוטונומי. רכבים מסוג זה מחויבים לעשות שימוש במערכות בטיחות מתקדמות ביותר כיוון שהם צפויים לשחרר את בני האדם מעול הנהיגה. "כל החברות שמייצרות רכבים אוטונומיים יצטרכו את הטכנולוגיה הזאת, כי גם רכב אוטונומי ייאלץ לבצע עקיפה. כיום, למי שרוצה להשקיע סכומים קטנים בטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים אין אפשרות לעשות זאת, לכן מדובר בהזדמנות מיוחדת עבור משקיעים", מסכם נניקשווילי. לפי תחזיות של PWC, החוזה את השינויים העיקריים בשוק הרכב, נתח הרכבים האוטונומיים השיתופיים יעלה החל מ-2022 בקצב של 70% בשנה. בנוסף, עד שנת 2030 בארצות הברית כ-36% מכלל הנסועה תהיה ברכב אוטונומי, ובסין צופים שאחוז החדירה לשוק יגיע ל-50%. תחזיות אלו מצביעות על מהפכה בתחום הרכב והתחבורה ומזמנות הזדמנויות עסקיות רבות בזכות צמצום משמעותי של נזקי תאונות דרכים. 

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חסר חוש ריח 01/06/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שמדובר בפטנט כל כך חשוב ומגייסים בפלטפורמה של שקל וחצי.....תחשבו על זה !!
  • 3.
    מיי 30/05/2020 09:27
    הגב לתגובה זו
    סתם פטנטים ומוצצי כספים במסווה של גיו, המוני
  • 2.
    חן שלום 24/05/2020 19:07
    הגב לתגובה זו
    אם המוצר היה כל כך טוב, לא הייתם צריכים לפנות לפיפלביז ולקחת כסף טיפש (האמא של הטיפש), יש מספיק קרנות וחברות רכב שהיו מוכנות לשים הרבה מאוד כסף ולא כמה מאות אלפי דולרים כמו שאתם מבקשים.
  • 1.
    איתן 23/05/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    לא מבין את הערך של זיהוי רכבים ב1000 מטר קדימה
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז
סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >