פקק תנועה תחבורה רכב תשתיות נדלן
צילום: Istock

סטארטאפ ישראלי שפיתח את החלום של כל יצרני הרכב האוטונומי מגייס משקיעים

הסטראטאפ הישראלי פיתח טכנולוגיה מתקדמת לעקיפה בטוחה. בעוד הטכנולוגיות הזמינות כיום לא מסוגלות לגלות רכבים ממרחק של יותר מכמה עשרות מטרים והן אף מוגבלות בתנאי תאורה ומזג אוויר מסוים, הפיתוח של Green2Pass משנה את התמונה.

המערכת מבוססת על סנסור ייחודי שמסוגל לזהות כלי רכב ממרחק רב ולהציל חיים על ידי מתן התראה לנהג. זו מערכת שמתאימה גם לרכב רגיל, גם לרכב אוטונומי וגם לרכבת. ספציפית ברכבות, הטווח של Green2Pass הוא היחיד שמסוגל להציל תאונה ולאפשר עצירה בזמן.

לשם השוואה, מובילאיי לדוגמא מזהה איומים וסיכונים במרחק של עד 200 מטר – בעוד סנסור Green2Pass מגלה ומאכן רכבים ממרחק של עד 1,000 מטר. זהו פער משמעותי, שמקנה לרכב האוטונומי תכונה בטיחותית שכל היצרנים חיכו לה כדי לפרוץ קדימה.

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

מכוונים כל הדרך: מענקים וצוות חזק

החברה כבר קיבלה מענק מרשות החדשנות ומאחוריה עומד צוות חריף של יזמים. בין היתר, המייסד ואחד היזמים הוא מרדכי בר טל, זוכה פרס ביטחון ישראל ומהנדס בכיר בפרויקטים מסווגים של צה"ל בכל תחום האלקטרו-אופטיקה.

 "עברנו את שלב הוכחת ההיתכנות הטכנולוגית בעזרת דגם שהראה את ישימותו ויעילותו של המוצר. השלב הבא הוא ביצוע ניסויים בשטח והתקנת אבטיפוס ברכב. לשם כך יצאנו לגיוס המונים דרך פיפלביז, כאשר המטרה בסופו של דבר היא חתימת הסכם עם יצרן רכב והתחלת ייצור" מסביר ראובן נניקשווילי, שותף מייסד ומנכ"ל החברה .

Green2Pass פועלת בשוק בעל שיעור צמיחה גבוה (19% בשנה), כאשר הפטנט שלה פורץ דרך גם בשוק הרכב האוטונומי. רכבים מסוג זה מחויבים לעשות שימוש במערכות בטיחות מתקדמות ביותר כיוון שהם צפויים לשחרר את בני האדם מעול הנהיגה. "כל החברות שמייצרות רכבים אוטונומיים יצטרכו את הטכנולוגיה הזאת, כי גם רכב אוטונומי ייאלץ לבצע עקיפה. כיום, למי שרוצה להשקיע סכומים קטנים בטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים אין אפשרות לעשות זאת, לכן מדובר בהזדמנות מיוחדת עבור משקיעים", מסכם נניקשווילי. לפי תחזיות של PWC, החוזה את השינויים העיקריים בשוק הרכב, נתח הרכבים האוטונומיים השיתופיים יעלה החל מ-2022 בקצב של 70% בשנה. בנוסף, עד שנת 2030 בארצות הברית כ-36% מכלל הנסועה תהיה ברכב אוטונומי, ובסין צופים שאחוז החדירה לשוק יגיע ל-50%. תחזיות אלו מצביעות על מהפכה בתחום הרכב והתחבורה ומזמנות הזדמנויות עסקיות רבות בזכות צמצום משמעותי של נזקי תאונות דרכים. 

כל הפרטים על ההשקעה ב- Green2Pass >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חסר חוש ריח 01/06/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שמדובר בפטנט כל כך חשוב ומגייסים בפלטפורמה של שקל וחצי.....תחשבו על זה !!
  • 3.
    מיי 30/05/2020 09:27
    הגב לתגובה זו
    סתם פטנטים ומוצצי כספים במסווה של גיו, המוני
  • 2.
    חן שלום 24/05/2020 19:07
    הגב לתגובה זו
    אם המוצר היה כל כך טוב, לא הייתם צריכים לפנות לפיפלביז ולקחת כסף טיפש (האמא של הטיפש), יש מספיק קרנות וחברות רכב שהיו מוכנות לשים הרבה מאוד כסף ולא כמה מאות אלפי דולרים כמו שאתם מבקשים.
  • 1.
    איתן 23/05/2020 18:05
    הגב לתגובה זו
    לא מבין את הערך של זיהוי רכבים ב1000 מטר קדימה
צופן קוד סייבר
צילום: Istock

חברת הזיהוי הביומטרי הקולי Multi B.T מגייסת דרך פיפלביז

החברה מספקת פתרון ייחודי לזיהוי ביומטרי קולי, הנחשב למדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה או טביעת אצבע 

מפרשת קיימברידג' אנליטיקה שכמעט וריסקה את ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק, דרך תמונות שנגנבות מטלפונים ועד חשדות כי מידע נגנב מטלפון של מועמד לראשות הממשלה, נראה כי נושא אבטחת המידע וזיהוי המשתמש הפך לנחוץ כל כך בכל תחומי חיינו, ובייחוד שחלק רחב מחיינו מתנהל למעשה ברשת. אם בעבר הספיק קוד פשוט בן 4 ספרות כדי לאבטח את מכשיר הטלפון שלנו, היום כשהוא מחובר לרשת 24 שעות ביממה ומהווה מטרה אמיתית עבור פורעי חוק, רמת הגנה כזו כבר לא מספיקה, ואנחנו עדים לחידושים מכיוונן של חברות הטלפונים הגדולות, כגון אפל וסמסונג  שמוסיפות אמצעי זיהוי חדשים למכשירים שלהן במטרה לענות על הצורך בפרטיות. לפרטים נוספים על ההשקעה >> אחת החברות היותר מעניינות בתחום מגיעה (כמה מפתיע) מישראל ושמה מולטי בי.טי (Multi B.T). החברה פיתחה מערכת זיהוי ביוטרי קולית אשר מאפשר לזהות את המשתמש על פי חתימת קול, ובכך מספקת פתרון מדויק ביותר ועדיף על פני זיהוי באמצעות דפוסי מגע והקלדה ואפילו זיהוי לפי טביעת אצבע, שכבר הוכח כי ניתן לזייפו על ידי דבק מגע פשוט. פתרונות הזיהוי הקולי שמפותחות בחברת מולטי.בי.טי, הן היחידות לעת עתה אשר משלבות את שני רבדי הזיהוי הביומטרי (פיזי והתנהוגותי) ברמת דיוק גבוהה ובאפשרות הטמעאה יחסית קלה. בין היתר מאפשרת המערכת לזהות נהגים שיכורים לפני התנעת רכב, אנשים מאוימים מול כספומט, אנשים עייפים מול מכונת חיתוך, למנוע השתלטות על רכבים אוטונומיים ועוד, כאשר השוק בו היא פועלת צפוי לגדול ולעבור את ה-15 מיליארד דולר בשנת 2025. הלקוחות העיקריים: מוקדי שירות טלפוניים, חברות ביטוח, בנקים, נמלי תעופה, בתי חולים ועוד, אשר מוכנות לשלם לא מעט כסף עבור זיהוי מדויק של הלקוחות שלהן. לפרטים נוספים על ההשקעה >> עם כניסת הרגולציה השנה, אשר חייבה את רב המדינות המפותחות בשימוש בזיהוי ביומטרי, למשל בנמלי תעופה, במעברי גבול, לשם קבלת שירותים פיננסיים, רפואיים ועוד, קמו להן חברות כמו Voicepin הבריטית ו-Auraya האמריקאית שמתחרות עם מולטי בי.טי. אך אמצעי הזיהוי שלהן נחשבים לפחות אמינים מאלה של החברה הישראלית. החברה, אשר בראשה עומד אדי נבואני, וזיו ברזילאי, מהנדס ותיק עם ניסיון עשיר מאוד בתחום הביומטריה אשר 70 חברות משתמשות בפטנטים שלו. זיו הוביל הן את התקינה הישראלית ואת תקן ה ISO הבינלאומי בתחום הביומטריה הקולית.  כעת ניתן להשקיע בה דרך פלטופרמת פיפלביז. לפרטים נוספים על ההשקעה >>