פיפלביז
צילום: פיפלביז

הסטראטאפ שמצא פתרון לבעיה של 700 מיליון מבוגרים יוצא להנפקה פרטית

החברה צופה מעבר למכירות כבר בשנה הבאה ומעבר לרווח משמעותי בשנת 2023; היעד המרכזי של החברה  - הצלחה בשת"פ עם פיליפס ומכירה לענקית בתחום

מסתבר שאחת הבעיות הגדולות של מבוגרים היא ...נפילות. חוסר יציבות, חוסר ריכוז, שרירים חלשים - הסיבות יכולות להיות מגוונות, אבל התוצאה זהה, נפילה שעלולה להיות מסוכנת. התופעה רחבה מאוד - אחד מכל ארבעה מבוגרים נופל פעם בשנה (והכוונה לנפילה רצינית) ומעבר לפגיעה הקשה מדובר בעלויות עצומות למערכות הבריאות המשוועות לפתרונות שיוכלו לצמצם את התופעה. אין כיום פתרון מספק. חברת Balanseat הישראלית פונה בדיוק לשוק הזה. החברה פתחה טכנולוגיה למניעת נפילות שעשויה לחסוך מיליונים רבים למערכות הבריאות בעולם.

איך זה עובד, ומה בעצם הפתרון של Balanseat?

נתחיל בטיפול הקיים כיום בשוק. הטיפול המסורתי בתופעה מתמקד בשיפור תפקוד הרגליים וחיזוקם. הטיפול הזה הוא לא מספיק אפקטיבי והוא מטבע הדברים, מתמקד בעיקר באלו שחלה אצלם ירידה באיכות ההליכה ולא במניעת ההתדרדרות. Balanseat פיתחה מכשיר טכנולוגי מתקדם המדמה דרך מערכת של מנועים ומכלולים הליכה תקינה כך שתרגול בו מאפשר אימון במקביל של כל מערכות הגוף המעורבות בהליכה ובכך משפר את איכות ההליכה ומונע את התדרדרותה. כלומר, הרעיון הוא לדמות עד כמה שניתן את ההליכה האמיתית בשטח ואת הפעלת כל השרירים שמעורבים בתהליך ההליכה. הפטנט שקיבלה, הופך אותה ליחידה בעולם שיכולה להשתמש בתובנה פורצת הדרך הזו. להערכת הנהלת החברה שמגייסת במסגרת פלטפורמת השקעות ההמונים, פיפלביז, מספר המבוגרים הנמצאים בסכנה מוגברת לנפילות עומד על 700 מיליון איש. המשמעות היא פוטנציאל שוק גדול, אך נראה שהחברה תצטרך מימון ושיתופי פעולה כדי לעלות שלב ולתרגם את הרעיון והפטנט למוצר נמכר. יש התקדמות בכיוון - המכשיר נוסה בהצלחה והחברה נמצאת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית המכשור הרפואי Philips. כיוון אסטרטגי מרכזי אליו החברה שואפת הוא אקזיט באמצעות רכישה של החברה והטכנולוגיה ע"י אחת מחברות המכשור הרפואי הגלובליות.

  לפרטים נוספים על ההשקעה ב- Balanseat >

סיכוי הולך יחד עם סיכון ההשקעה בחברה אמנם מסוכנת, אחרי הכל מדובר בסטארטאפ, אבל כגודל הסיכון כך גם גודל הסיכוי להרוויח. מדובר בשוק עצום. המוצר מיועד לשימוש באתרים רבים בהם מטופלים מבוגרים וחולים נוירולוגיים, כגון מרכזי יום לקשיש, בתי אבות, דיורים מוגנים, מכוני פיזיותרפיה ומכוני שיקום. יתרון נוסף של המוצר הוא הפטנט המאושר באירופה ובארה"ב וכן מדובר במוצר מוכח מחקרית. החברה מנוהלת כיום על ידי מר יוסי יבין שהוא גם אחד ממשקיעי החברה המרכזיים והיה בעברו מנכ"ל וחבר דירקטוריון בחברת יורוג'ן פארמה שהונפקה בנאסד"ק בשנת 2017 ונסחרת היום בשווי של כחצי מיליארד דולר. הניהול חשוב מאוד במיוחד בשלבים כאלו של חיי החברה וכן המשקיעים והשותפים. מבחינת השותפים הרי שהחברה קבלה 3 מענקים מהמדען הראשי ומענק מתוכנית Horizon 2020 - תוכנית הדגל למו"פ של האיחוד האירופאי.

לפרטים נוספים על ההשקעה ב- Balanseat >  

"השוק למוצר עצום, היעילות שלו הוכחה קלינית ופלטפורמת השיווק העתידית צפויה להיות אפקטיבית מאוד", מספר לנו יוסי יבין. "אבל מעבר לכל זה - מי שמשקיע ב-Balanseat מקבל עוד משהו: ההזדמנות להיות שותף בפיתוח חשוב שישפר את חייהם של רבים, וכך בעצם גם ישפר את העולם". מסכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ovoמסך
צילום: OVO

ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו

השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.

נושאים בכתבה פיפלביז

לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה? מוצר ייחודי בשוק גדול OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף. החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס  פתוח רק ל-35 ניצעים. החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים. בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון). גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE  אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם. הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות:  הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב. שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים. גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE