הסטראטאפ שמצא פתרון לבעיה של 700 מיליון מבוגרים יוצא להנפקה פרטית
החברה צופה מעבר למכירות כבר בשנה הבאה ומעבר לרווח משמעותי בשנת 2023; היעד המרכזי של החברה - הצלחה בשת"פ עם פיליפס ומכירה לענקית בתחום
מסתבר שאחת הבעיות הגדולות של מבוגרים היא ...נפילות. חוסר יציבות, חוסר ריכוז, שרירים חלשים - הסיבות יכולות להיות מגוונות, אבל התוצאה זהה, נפילה שעלולה להיות מסוכנת. התופעה רחבה מאוד - אחד מכל ארבעה מבוגרים נופל פעם בשנה (והכוונה לנפילה רצינית) ומעבר לפגיעה הקשה מדובר בעלויות עצומות למערכות הבריאות המשוועות לפתרונות שיוכלו לצמצם את התופעה. אין כיום פתרון מספק. חברת Balanseat הישראלית פונה בדיוק לשוק הזה. החברה פתחה טכנולוגיה למניעת נפילות שעשויה לחסוך מיליונים רבים למערכות הבריאות בעולם.
איך זה עובד, ומה בעצם הפתרון של Balanseat?
נתחיל בטיפול הקיים כיום בשוק. הטיפול המסורתי בתופעה מתמקד בשיפור תפקוד הרגליים וחיזוקם. הטיפול הזה הוא לא מספיק אפקטיבי והוא מטבע הדברים, מתמקד בעיקר באלו שחלה אצלם ירידה באיכות ההליכה ולא במניעת ההתדרדרות. Balanseat פיתחה מכשיר טכנולוגי מתקדם המדמה דרך מערכת של מנועים ומכלולים הליכה תקינה כך שתרגול בו מאפשר אימון במקביל של כל מערכות הגוף המעורבות בהליכה ובכך משפר את איכות ההליכה ומונע את התדרדרותה. כלומר, הרעיון הוא לדמות עד כמה שניתן את ההליכה האמיתית בשטח ואת הפעלת כל השרירים שמעורבים בתהליך ההליכה. הפטנט שקיבלה, הופך אותה ליחידה בעולם שיכולה להשתמש בתובנה פורצת הדרך הזו. להערכת הנהלת החברה שמגייסת במסגרת פלטפורמת השקעות ההמונים, פיפלביז, מספר המבוגרים הנמצאים בסכנה מוגברת לנפילות עומד על 700 מיליון איש. המשמעות היא פוטנציאל שוק גדול, אך נראה שהחברה תצטרך מימון ושיתופי פעולה כדי לעלות שלב ולתרגם את הרעיון והפטנט למוצר נמכר. יש התקדמות בכיוון - המכשיר נוסה בהצלחה והחברה נמצאת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית המכשור הרפואי Philips. כיוון אסטרטגי מרכזי אליו החברה שואפת הוא אקזיט באמצעות רכישה של החברה והטכנולוגיה ע"י אחת מחברות המכשור הרפואי הגלובליות.
לפרטים נוספים על ההשקעה ב- Balanseat >
סיכוי הולך יחד עם סיכון ההשקעה בחברה אמנם מסוכנת, אחרי הכל מדובר בסטארטאפ, אבל כגודל הסיכון כך גם גודל הסיכוי להרוויח. מדובר בשוק עצום. המוצר מיועד לשימוש באתרים רבים בהם מטופלים מבוגרים וחולים נוירולוגיים, כגון מרכזי יום לקשיש, בתי אבות, דיורים מוגנים, מכוני פיזיותרפיה ומכוני שיקום. יתרון נוסף של המוצר הוא הפטנט המאושר באירופה ובארה"ב וכן מדובר במוצר מוכח מחקרית. החברה מנוהלת כיום על ידי מר יוסי יבין שהוא גם אחד ממשקיעי החברה המרכזיים והיה בעברו מנכ"ל וחבר דירקטוריון בחברת יורוג'ן פארמה שהונפקה בנאסד"ק בשנת 2017 ונסחרת היום בשווי של כחצי מיליארד דולר. הניהול חשוב מאוד במיוחד בשלבים כאלו של חיי החברה וכן המשקיעים והשותפים. מבחינת השותפים הרי שהחברה קבלה 3 מענקים מהמדען הראשי ומענק מתוכנית Horizon 2020 - תוכנית הדגל למו"פ של האיחוד האירופאי.
- מהו “אופק ההשקעה” ולמה הוא קריטי
- הבנקים מתעשרים, ולעזאזל משבר האקלים; הגדילו מימון לקידוחי נפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפרטים נוספים על ההשקעה ב- Balanseat >
"השוק למוצר עצום, היעילות שלו הוכחה קלינית ופלטפורמת השיווק העתידית צפויה להיות אפקטיבית מאוד", מספר לנו יוסי יבין. "אבל מעבר לכל זה - מי שמשקיע ב-Balanseat מקבל עוד משהו: ההזדמנות להיות שותף בפיתוח חשוב שישפר את חייהם של רבים, וכך בעצם גם ישפר את העולם". מסכם.
הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית
שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.
סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם. כלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, ממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >
