האפיקים באג"ח הגלובליות: גידול הסיכון לפשיטת רגל
בריחת המשקיעים מאוקראינה בצל המשבר הפוליטי, ומטורקיה על רקע השחיתויות במדינה, היוו חלק מטריגר שהוביל ליציאת כספים משווקים מתעוררים נוספים, בדומה לירידות באמצע 2013. משקיעים החלו להעריך מחדש את רמות הסיכון באג"ח ממשלתיות של משקים מפותחים וכלכלות מתעוררות אחרות באסיה ושאר העולם, שהתחממו יתר על המידה. העלייה בחשש מאג"ח מדינות אלו באה לידי ביטוי במחיר ה-CREDIT DEFAULT SWAP (מחיר ביטוח סחיר), המשקפת גידול בסיכון של המדינה (שהנפיקה את האג"ח) לפשוט רגל.
מגמת הבריחה לחוף מבטחים מתקיימת על רקע המשך תהליך ה-Tapering של הפד והחשש שהקטנת ההרחבה הכמותית תוביל לירידה בנזילות ממנה נהנו נכסי הסיכון ב-2013. סביר להניח שבעת הפסקת ההרחבה הכמותית יחזרו תשואות האג"ח הממשלתיות האמריקניות להיסחר על פי האינדיקטורים הכלכליים. נציין, כי מגמת הירידה שלהן לאחרונה והבריחה לחוף מבטחים, הינה למרות מגמת השיפור באינדיקטורים הכלכליים.
נזכיר כי חל שיפור בכלכלה האמריקנית, שהתבטא לאחרונה בצמיחה בתוצר ברבעון הרביעי של 2013 (3.2%). לדעתנו, ירידת התשואות שנרשמה לאחרונה הינה תנודתיות שוק ולא כניסה למגמה מחודשת של ירידת תשואות, כל עוד כלכלת ארצות הברית מצליחה לפחות לשמור על שיעורי הצמיחה הנוכחיים.
כמו כן, מגמת הבריחה מנכסי סיכון בולטת בעלייה במרווחים השונים בשוק איגרות החוב הגלובלי, כאשר מתחילת השנה נרשמה עלייה במרווחים מול הבנצ'מרק בכל אפיקי הסיכון. הפגיעה החזקה ביותר הייתה באפיק אג"ח המדינות המתפתחות, אף יותר מאפיק ה-HY בארה"ב ואירופה. כאשר אפיק האג"ח בשווקים המתעוררים הסב הפסדים מתחילת השנה למרות ירידת תשואות של הבנצ'מרק.
- דסק"ש מסתערת על האג"ח שלה - מתכוונת לרכוש בעוד 200 מיליון שקל
- דסק"ש יוצאת בתוכנית רכישה עצמית של איגרות החוב של החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות זאת, באפיק אג"ח שווקים מתעוררים ניתן לקבל תשואות נאות, אך רצוי להתמקד באיגרות שהונפקו על ידי חברות גלובליות ונזילות במטבע דולר ואירו. מנגד, לא מומלץ להשקיע באמצעות ETF החשוף למטבעות המקומיים או בחברות הפועלות בעיקר בשווקים המקומיים ומתבססות על נזילות גבוהה בשוקי ההון. זאת, כל עוד אפיק זה יסבול מזרימת הון שלילית על רקע ביצוע ה-Tapering על ידי הפד וחולשה ריאלית ופיננסית.
גוש האירו עדיין סובל מרמת אבטלה גבוהה של יותר מ-12%. הצמיחה באירופה מזערית, וחלק מהמדינות עדיין נמצאות במיתון, תוך שיחסי החוב / תוצר בהן עדיין גבוהים מאוד. בנוסף, האינפלציה הנמוכה באירופה אינה מאפשרת לשחוק את החובות הגבוהים. למרות זאת, בשל המדיניות המוניטרית של ה-ECB (הזרמת הון לבנקים ורכישת אג"חים) חלה התאוששות ב-2013 באינדיקטורים הכלכליים באירופה, כגון צמצום הגירעונות התקציביים במדינות הפריפריה, ה-PIIGS (פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד).
במקביל, חל שיפור בייצור התעשייתי באירופה ובמדד מנהלי הרכש ברבעון האחרון. כך שהסיכון החל לרדת, והמשקיעים שבו להשקיע בהיקפים גדולים ביבשת האירופית. השיפור השתקף בירידה חדה - בתשואות לפדיון של איגרות החוב הממשלתיות של מדינות הפריפריה באירופה, בירידת מחירי ה-CDS של אותן מדינות ובירידת תשואות איגרות החוב הקונצרניות האירופיות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
לאור רמת המרווחים הנמוכה באפיק דירוג ההשקעה, אנו מעדיפים את החשיפה לאיגרות של חברות ממדינות ה-PIIGS. כמו גם ישנה עדיפות להיחשף להשקעה באפיק ה-HY בארצות הברית. רצוי למקד את החשיפה לאג"ח משווקים מתעוררים באיגרות שהונפקו על ידי חברות גלובליות ונזילות במטבעות דולר ואירו.
- 1.בדיקה 16/02/2014 10:14הגב לתגובה זונראה לי שקראתי את הסקירה הזו בדיוק.. אתה כתבת את זה ליאור?
- העתיק (ל"ת)אהרון 16/02/2014 14:53הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.