נטפליקס
צילום: Venti Views on Unsplash

בכירים בנטפליקס מוכרים מניות במיליוני דולרים

הדירקטורים ברטון והיילי הם מהדירקטורים הוותיקים ביותר בנטפליקס, ושניהם היו עדים לצמיחתה המטאורית של החברה מימיה כשירות השכרת DVD בדואר ועד להפיכתה לענקית הסטרימינג הגלובלית של היום
אדיר בן עמי | (1)

שני דירקטורים ותיקים בחברת הסטרימינג נטפליקס NETFLIX מתכוונים למכור מניות בשווי של כ-9 מיליון דולר כל אחד, על רקע שיאים חדשים במחיר המניה של החברה. התפתחות זו מגיעה בעקבות ההצלחה המתמשכת של נטפליקס, שהגיעה לשיא חדש של 773 דולר למניה במסחר תוך-יומי ביום שני האחרון.

ריצ'רד ברטון, דירקטור בנטפליקס מאז 2002, אימץ ב-26 ביולי תוכנית מכירה מסוג Rule 10b5-1, המאפשרת לו למכור עד 12,062 מניות נטפליקס עד סוף שנת 2025. לפי מחיר השיא האחרון, שווי המניות הללו מגיע לכ-9.3 מיליון דולר. תוכנית זו כוללת אפשרות למימוש אופציות שהובשלו ומכירת המניות הנובעות מכך.

במקביל, טימותי היילי, דירקטור בנטפליקס מאז 1998, אימץ ב-6 באוגוסט תוכנית למכירת עד 11,737 מניות, בשווי של כ-9.1 מיליון דולר, עד נובמבר 2025. המכירות יתבצעו באמצעות נאמנויות והשותפות שבהן היילי מחזיק תפקידים מרכזיים.

למרות שהתוכניות אומצו לפני מספר חודשים, טרם בוצעו מכירות בפועל תחת תוכניות אלו. המכירה האחרונה של ברטון התרחשה ב-11 בדצמבר 2023, כאשר מימש אופציות ל-6,842 מניות ומכר אותן תמורת 3.1 מיליון דולר. היילי ביצע את המכירה האחרונה שלו ב-5 ביולי 2023, עם מימוש ומכירה של 1,022 מניות תמורת 460,100 דולר.

העיתוי של תוכניות המכירה מעניין במיוחד לאור ההצלחה המתמשכת של נטפליקס. החברה דיווחה לאחרונה על תוצאות חזקות לרבעון השלישי, מה שתרם לעלייה נוספת במחיר המניה. מאז תחילת השנה, מניית נטפליקס עלתה בכ-60%, ביצועים מרשימים בהשוואה למדדים המובילים.

יש לציין כי ברטון והיילי הם מהדירקטורים הוותיקים ביותר בנטפליקס, ושניהם היו עדים לצמיחתה המטאורית של החברה מימיה כשירות השכרת DVD בדואר ועד להפיכתה לענקית הסטרימינג הגלובלית של היום.

למרות המכירות המתוכננות, חשוב להדגיש כי אין בכך בהכרח אינדיקציה לחוסר אמון בעתיד החברה. מכירות מניות על ידי בכירים יכולות לנבוע ממגוון סיבות, כולל תכנון פיננסי אישי וגיוון תיק ההשקעות. יתרה מכך, העובדה שהתוכניות נקבעו מראש מצביעה על תכנון ארוך טווח ולא על תגובה לאירועים או מידע ספציפיים.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הדוחות האחרונים

החברה, שממשיכה להיות השחקנית המרכזית בשוק הסטרימינג העולמי, הציגה תוצאות רבעון שלישי טובות מהצפוי, מה שהוביל להתלהבות מצד המשקיעים. ההכנסות הגיעו ל-9.83 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים, והרווח למניה הסתכם ב-5.40 דולר לעומת תחזיות של 5.12 דולר. על רקע התוצאות ובעיקר התחזית קדימה המניה מזנקת במסחר שלאחר הסגירה ב-5%.

עלייה במספר המנויים הדו"ח הכספי של נטפליקס הציג גם עלייה במספר המנויים, שהגיע ל-282.7 מיליון מנויים, מעט מעל התחזיות שעמדו על 281.7 מיליון. השיפור במספר המנויים וההכנסות נותן אינדיקציה לכך שהחברה מצליחה להתמודד היטב עם התחרות בשוק ולהגדיל את קהל הלקוחות שלה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 22/10/2024 06:49
    הגב לתגובה זו
    מוכר ,זה ברור השוק גבוה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.