נטפליקס
צילום: Venti Views on Unsplash

בכירים בנטפליקס מוכרים מניות במיליוני דולרים

הדירקטורים ברטון והיילי הם מהדירקטורים הוותיקים ביותר בנטפליקס, ושניהם היו עדים לצמיחתה המטאורית של החברה מימיה כשירות השכרת DVD בדואר ועד להפיכתה לענקית הסטרימינג הגלובלית של היום
אדיר בן עמי | (1)

שני דירקטורים ותיקים בחברת הסטרימינג נטפליקס NETFLIX מתכוונים למכור מניות בשווי של כ-9 מיליון דולר כל אחד, על רקע שיאים חדשים במחיר המניה של החברה. התפתחות זו מגיעה בעקבות ההצלחה המתמשכת של נטפליקס, שהגיעה לשיא חדש של 773 דולר למניה במסחר תוך-יומי ביום שני האחרון.

ריצ'רד ברטון, דירקטור בנטפליקס מאז 2002, אימץ ב-26 ביולי תוכנית מכירה מסוג Rule 10b5-1, המאפשרת לו למכור עד 12,062 מניות נטפליקס עד סוף שנת 2025. לפי מחיר השיא האחרון, שווי המניות הללו מגיע לכ-9.3 מיליון דולר. תוכנית זו כוללת אפשרות למימוש אופציות שהובשלו ומכירת המניות הנובעות מכך.

במקביל, טימותי היילי, דירקטור בנטפליקס מאז 1998, אימץ ב-6 באוגוסט תוכנית למכירת עד 11,737 מניות, בשווי של כ-9.1 מיליון דולר, עד נובמבר 2025. המכירות יתבצעו באמצעות נאמנויות והשותפות שבהן היילי מחזיק תפקידים מרכזיים.

למרות שהתוכניות אומצו לפני מספר חודשים, טרם בוצעו מכירות בפועל תחת תוכניות אלו. המכירה האחרונה של ברטון התרחשה ב-11 בדצמבר 2023, כאשר מימש אופציות ל-6,842 מניות ומכר אותן תמורת 3.1 מיליון דולר. היילי ביצע את המכירה האחרונה שלו ב-5 ביולי 2023, עם מימוש ומכירה של 1,022 מניות תמורת 460,100 דולר.

העיתוי של תוכניות המכירה מעניין במיוחד לאור ההצלחה המתמשכת של נטפליקס. החברה דיווחה לאחרונה על תוצאות חזקות לרבעון השלישי, מה שתרם לעלייה נוספת במחיר המניה. מאז תחילת השנה, מניית נטפליקס עלתה בכ-60%, ביצועים מרשימים בהשוואה למדדים המובילים.

יש לציין כי ברטון והיילי הם מהדירקטורים הוותיקים ביותר בנטפליקס, ושניהם היו עדים לצמיחתה המטאורית של החברה מימיה כשירות השכרת DVD בדואר ועד להפיכתה לענקית הסטרימינג הגלובלית של היום.

למרות המכירות המתוכננות, חשוב להדגיש כי אין בכך בהכרח אינדיקציה לחוסר אמון בעתיד החברה. מכירות מניות על ידי בכירים יכולות לנבוע ממגוון סיבות, כולל תכנון פיננסי אישי וגיוון תיק ההשקעות. יתרה מכך, העובדה שהתוכניות נקבעו מראש מצביעה על תכנון ארוך טווח ולא על תגובה לאירועים או מידע ספציפיים.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הדוחות האחרונים

החברה, שממשיכה להיות השחקנית המרכזית בשוק הסטרימינג העולמי, הציגה תוצאות רבעון שלישי טובות מהצפוי, מה שהוביל להתלהבות מצד המשקיעים. ההכנסות הגיעו ל-9.83 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים, והרווח למניה הסתכם ב-5.40 דולר לעומת תחזיות של 5.12 דולר. על רקע התוצאות ובעיקר התחזית קדימה המניה מזנקת במסחר שלאחר הסגירה ב-5%.

עלייה במספר המנויים הדו"ח הכספי של נטפליקס הציג גם עלייה במספר המנויים, שהגיע ל-282.7 מיליון מנויים, מעט מעל התחזיות שעמדו על 281.7 מיליון. השיפור במספר המנויים וההכנסות נותן אינדיקציה לכך שהחברה מצליחה להתמודד היטב עם התחרות בשוק ולהגדיל את קהל הלקוחות שלה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 22/10/2024 06:49
    הגב לתגובה זו
    מוכר ,זה ברור השוק גבוה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.