ג'י.פי. מורגן: על המשקיעים לצפות לתשואה נמוכה בשוק המניות בעשור הקרוב
צוות של אנליסטים בבנק הגדול בארצות הברית ג'י פי מורגן פרסמו מחקר, המתבסס בעיקר על חישובים מתמטיים, ומסקנתם עגומה: בעשור הקרוב על המשקיעים לצפות לתשואות שנתיות ממוצעות נמוכות בהרבה ממה שהורגלנו בעשורים האחרונים.
על פי המחקר השווי הנוכחי של שוק המניות גבוה יחסית מבחינה היסטורית, בעיקר עקב ביצועי היתר של המניות הגדולות. על פי הנתונים התשואות בטווח הארוך מתיישרות אל הממוצע, ולכן, עם מכפיל רווח של 23.7 במדד הדגל ה-SP500, התמחור של המדד גבוה ב-25% מהממוצע של 35 השנים האחרות שעומד על 19 בלבד. החוקרים השתמשו בקריטריון ערך נוסף - שיעור מכפיל הרווח המתואם המחזורי של רוברט שילר, שמשקף תמחור יקר אף יותר מהמכפיל הממוצע הרגיל. מסקנת החוקרים מהחישובים האלו שהתשואה השנתית הממוצעת בעשור הקרוב תעמוד על 5.7% בלבד, לעומת כמעט כפול בעשור הקודם.
בנוסף לחישובי התמחור, החוקרים התבססו גם על נתונים פונדמנטלים נוספים. המרכזי שבהם הוא הזדקנות האוכלוסיה. משקיעים מבוגרים יותר נוטים להפחית את הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות שלהם, לכן אוכלוסיה מבוגרת יותר משמעותה זרם כספים נמוך יותר לשוק המניות. כעת אחוז המניות מתוך תיק ההשקעות בשיא היסטורי. עם פרישתם לפנסיה של יותר ויותר אנשים מדור הבייבי בום (ילידי 1946 - 1964), ולאחריהם מדור ה-X (ילידי 1965-80), האחוז הזה צפוי לרדת.
גורמים נוספים שעלולים להוריד את ההחזר הממוצע הם עצירת הגלובליזציה, התגברות הרגולציה נגד החברות הגדולות (כאמור, המנוע העיקרי לעליות בשנים האחרונות), עליה בחוסר היציבות הפוליטית בארצות הברית ותהליך הדה-דולריזציה בעולם.
- “כשאתה רואה ג’וק אחד, כנראה שיש עוד כמה” המשבר הבא בוול סטריט?
- מנכ״ל ג׳יי.פי מורגן: ייתכן ומלחמת העולם השלישית כבר החלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.לרון 18/09/2024 13:17הגב לתגובה זומניות דיבידנד אמנם יותר יציבות אך הדיבידנד עצמו יורד ממחיר המנייה והמשקיע "משלם לעצמו"/"מוחזר למשקיע"
- בתיאוריה. במציאות זה לא מתומחר (ל"ת)תיאורטיקן 19/09/2024 12:48הגב לתגובה זו
- 6.שועל ערבות 18/09/2024 13:17הגב לתגובה זואיך הם יכולים לדעת מה יהיה בעשור הקרוב זה כמו לקרוא בקפה
- 5.יהיה חכם לעבור למניות דיבידנד ואג"ח עם חלק מהכסף (ל"ת)מושון הכושון 18/09/2024 12:06הגב לתגובה זו
- 4.ישימו בפקדונות (ל"ת)המנפח 18/09/2024 10:54הגב לתגובה זו
- 3.לרון 18/09/2024 07:18הגב לתגובה זוששמתם לא לעניין,אחרי שנים טובות יש גרועות בלי קשר לדוב/שור
- 2.לרון 18/09/2024 07:12הגב לתגובה זואחרי שנים של ריבית אפס מובן וברור שיתהפך הגלגל,ככה אגב אני קונה/מוכר בשוק ההון
- 1.צמיחה עלובה גוררת ירידה במחירי המניות (ל"ת)זה מה שצפוי לעולם 18/09/2024 06:43הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
f.jpeg)
היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
על מניית אנבידיה, החוזים העתידיים, האם אנחנו בתיקון? והמניות הבולטות
החוזים על וול סטריט בעליות קלות. אתמול נמשכו הירידות. האם התיקון הקטן הזה נגמר? כדי שזה ייחשב תיקון אמיתי יש עוד דרך לירידות, ה-S&P 500 ירד ב-5%, יש לו עוד 5% כדי שייכנס לתואר הרשמי של תיקון בשוק.הירידות אתמול היו למרות דוחות ותחזית טובים והן מביעות חשש גדול מכך שהיתה ריצת אמוק מוגזמת למניות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובמיוחד מניות ה-AI.
הדעות חלוקות, אבל אחרי ריצה גדולה היה שבוע של ירידות, ואולי זה לטובה - שחרור קיטור, שחרור של ידיי חלשות. השחקנים צריכים להפנים שהשוק לא רק עולה. יש גם תקופות של ירידות. התנודתיות גדולה, האווירה מתוחה. רק אל תשכחו - אנחנו במחירי שיא, גם אם השוק יירד בעוד 5%, אנחנו רק 10% מהשיא. זה טבעי ואפילו הכרחי שיהיו גיחות של ירידות, הן משחררות לחץ ואולי דוחות מפולת. זה עדיף על המשך זינוקים ואז הפנמה מהירה שהמחירים לא ריאליים ומפולת.
אף אחד לא יודע מה לפנינו - חזרה לשגרת עליות שאולי תתחזק עם ראלי סוף שנה, דשדוש, המשך תיקון או מפולת, אבל דבר אחד בהחלט ברור: לראשונה זה הרבה מאוד זמן השוק "מחפש" לרדת. אתמול היו את כל הסיבות הטובות לעליות וזה לא קרה. זה התחיל בעליות מרשימות וקיבל מהר מאוד סיבוב פרסה. אז צריך להיות מאוד זהירים. וכדאי גם לקרוא את נקודת המבט של פרשן וול סטריט שלמה גרינברג, אחרי 50 פלוס שנים של ניסיוןיש לו תובנות - השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
המניות הבולטות
אנבידיה (NVIDIA Corp. -3.15% ) ללא שינוי בטרום, היא כב היתה במינוס 2%. לאחר דוח רבעוני חזק שכלל צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית ותחזית טובה להמשך, המשקיעים, נותרים ספקנים - הם חוששים מהמיחה העתידית ובעיקר מהיכולת של החברה לשמר את מרווחי הרווח האלו. התחרות מתחילה להיות מורגשת וכשזה קורה גם מתחילים לחצים על המחיר.
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטל (Intel Corp -4.24% )יורדת מעט. מנכ"ל ניסה להרגיע שמועות על הדלפת מידע ממנהל שהגיע מ־TSMC (הרחבה: האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים), אבל בטייוואן לא מאמינים.
