ויזה הכתה את התחזיות, לא צופה מיתון בעתיד הקרוב
החברה דיווחה על רווח של כ-1.93 דולר למניה (לעומת תחזית ל-1.86 דולר למניה) והכניסה כ-7.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון - גידול של 3% מעל התחזיות; החברה ומתחרותיה צופות כעת בהאטה כלכלית בעקבות האינפלציה החד דורית – אך החברה לא רואה מיתון בעתיד הקרוב ולכן המנייה שלה עלתה במסחר המאוחר
ענקית האשראי ויזה VISA דיווחה אתמול כי הרוויחה כ-1.93 דולר למניה ברבעון האחרון, מעל לתחזיות הרווח שעמדו על כ-1.86 דולר למניה. אשתקד הרוויחה החברה 1.62 דולר למניה באותו רבעון. החברה הכתה גם את השורה העליונה, כאשר דיווחה על הכנסות של כ-7.79 מיליארד דולר, גידול של 3.12% מעל התחזיות. אשתקד הכניסה החברה כ-6.56 מיליארד דולר. בכל אחד מארבעת הרבעונים האחרונים הכתה החברה את התחזיות בשורה העליונה ובתחתונה. מניית החברה עלתה בקרוב ל-2% במסחר המאוחר.
הדיווח מראה גידול של 3.8% ברווחים. במהלך הרבעון האחרון צפוי אנליסטים כי החברה תרוויח 1.74 דולר למניה, ובכך הציגה גידול של כ-13.8%. מנגד, החברה מדווחת כי ראתה כיצד אנשים משתמשים פחות ופחות בכרטיסי האשראי שלה, הן בעקבות הקורונה והן בעקבות האינפלציה שלוחצת בתקופה זו על משקיעים רבים.
נפח העסקאות בחברה צמח בכ-10.5% לכ-2.93 טריליון דולר ברבעון המדובר. אנליסטים ציפו לגדילה מעט גדולה יותר, של כ-11% בענף זה. בנוסף לכך, מדובר בירידה בשיעור הגידול, כאשר בשלושת הרבעונים האחרונים דיווחה החברה על גידול של כ-12%, ככל הנראה בעקבות האינפלציה. מדובר בגידול הנמוך ביותר עליו דיווחה החברה מאז הרבעון הפיסקלי השני של 2021, אז דיווחה על גידול של כ-5% בלבד.
חברת האשראי העניקה מספר גובר של הנחות עבור העמלות אותן היא גובה מהבנקים והקמעונאים שמקבלים את כרטיסי האשראי שלה, זאת על מנת להגדיל את השימוש בכרטיסי האשראי שלה. מהלך זה הוביל לגידול של כ-20%, לסכום שהסתכם בכ-2.86 מיליארד דולר.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בראייה קדימה, אי אפשר לומר שהסיכויים לשינויים בטווח הקצר לא קיימים, אך אנו עדיין מאמין בגידול ארוך טווח עבור החברה ועבור לקוחותיה. כמו כן, אין לנו ספק כי נגדל מבחינת הנתיבים אותם אנחנו לוקחים והשירות אותו אנחנו מעניקים ללקוחות", מסר מנכ"ל החברה.
הן ויזה והן המתחרות צופות בימים אלו בהתקררות שוק ההוצאות על ידי כרטיסי האשראי שלה, זאת בעקבות הגידול באינפלציה, דבר שלא ראו בארצות הברית כבר ארבעה עשורים. בנוסף לכך, הן ממשיכות להשוות לתוצאות הטובות במיוחד שהציגה החברה בשנה שעברה, זאת לאחר שמגפת הקורונה "נגמרה" לכאורה, מספר מקבלי החיסונים הלך וגדל, מספר המתים מהמחלה קטן באופן משמעותי והכלכלה נפתחה מחדש, דבר שהועיל לחברות.
מבחינת השנה הקרובה, ויזה לא מעריכה כעת שוק חלש יותר או מיתון. מנגד, אם אירוע כזה אכן יתרחש – יותר מסביר להניח שתהיה לו השפעה מהותית על תוצאות החברה.
נפח הפעילות הבינלאומית של ויזה – אשר לרוב מכניסה לחברה כסף רב יותר מאשר פעולות אשראי שנעשות בתוך גבולות ארצות הברית, עלו ב-36%, בדיוק כמו שהאנליסטים ציפו. מהחברה נמסר כי טרם ידוע להם במדויק מה מצב כלל הכלכלות בכלל המדינות ברחבי העולם, ולכן ימשיכו לצפות בכלכלות אלו בעין הדוקה, על מנת לוודא שלא מתבצעים שינויים גדולים בכלכלות אלו, ובכך גם בשימוש האשראי במדינות הללו.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בשלושת הרבעונים האחרונים הגידול בהכנסות עמד על כ-23%, והסתכם בכ-7.8 מיליארד דולר. הרווחים עמדו על כ-4.1 מיליארד דולר.
- 1.ישי 26/10/2022 23:40הגב לתגובה זוגם התוצאות המעולות של ויזה וגם דוחות הבנקים הגדולים אומרים שאנשים קונים בלי חשבון והאינפלציה חוגגת
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
