קוואנטום הפסידה 6 ס' יותר מהצפי; יורדת 6% בטרום, צופה פיילוט ראשון ב-2023
חברת QUANTUMSCAPE (סימול: QS) העוסקת במחקר אודות סוללות ליתיום מתכתיות מוצקות למכוניות חשמליות מדווחת ברבעון הרביעי על הפסד של כ-0.16 דולר למניה, זאת לאחר שההכנסות שלה הסתכמו ב-0 דולר. בעקבות הדוחות נפלה החברה 6% בטרום מסחר בוול-סטריט.
מדובר בחברת סטארטאפ טכנולוגי שכלל לא צפתה מכירות, שכן היא משקיעה את רוב משאביה בעיקר במחקר ופיתוח. גם האנליסטים לא ציפו לראות מכירות, ומנגד צפו הפסד זעום יותר של כ-0.1 דולר למניה, וזו כנראה הסיבה לנפילת מחיר המניה במסחר.
עד שתתחיל החברה למכור באופן מסחרי יעבור זמן רב. החברה עוסקת בפיתוח של סוללות ליתיום אנודיות מסוג Solid state, כלומר כזאת בה לא קיים נוזל שאחראי על תזוזת האלקטרונים בתוך הסוללה. בשפה פשוטה יותר, הסוללות אותן היא מפתחת צפויות להפוך את תעשיית הרכב החשמלי לבטוחה יותר ובעלת טווחי נסיעה ארוכים יותר, זאת תוך האצת זמני הטעינה והוזלת העלויות.
למעשה, פיתוח הסוללות על ידי החברה נחשב לדובדבן שבקצפת שלה. האתגר האמיתי עבורה יהיה למצוא כיצד תוכל למנף מוצר אחד - סוללה, לכדי סל כולל של סוללות עבור הרכבים החשמליים אותם תוכל לשווק. החברה כעת צופה כי תתחיל פיילוט שימוש בסוללות החל מתחילת שנת 2023.
- מניית הליתיום שמזנקת 100% - האם טראמפ יגרום להמשך העלייה?
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם כך, מה שחשוב לדעת על החברה הוא כמה כסף נזיל יש לה. החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים בשווי 1.4 מיליארד דולר במאזן שלה, וזה הכסף לו תזדקק על מנת להפוך את המוצר שלה למוגמר ומסחרי. עוד דיווחה כי השקיעה כ-279 מיליון דולר במהלך כל שנת 2021, בעיקר עבור הוצאות הון, תפעול ומו"פ.
מכך ניתן להבין כי החברה שורפת קרוב ל-300 מיליון דולר ברבעון, כלומר קצב של 1.2 מיליארד דולר בשנה. לא דווח אם החברה צופה שתכניס כסף מהפיילוטים הצפויים ואם היא מתכננת לבצע גיוס הון על מנת להשלים פערים כאלו ואחרים שיהיו לה.
בשלב זה החברה כלל אינה צופה עיכובים בלוח הזמנים שלה. לראיה, הציגה כי עמדה בכל אבני הדרך שלה לשנת 2021, כאשר אלו כללו פגישה עם טכנאי חברת הרכבת הגרמני פולקסוואגן VOLKSWAGEN AG ADR REPSTG 1/10TH SH (סימול: VWAGY), הכנה של פיילוט עבור התחלת ייצור הסוללה "QS-0" וכן פיתוח של סוללה 4 ו-10 שכבתית. עוד דיווחה החברה כי היא נמצאת בשלבי פיתוח של סוללה בעלת 16 שכבות.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החברה הונפקה בוול-סטריט במהלך אוגוסט 2020 לאחר שהשלימה מיזוג ספאק עם חברת המימון הקנדית "kensington capital partners" במחיר של כ-10 דולר למניה ועל פי שווי של X, בשנה וחצי פחות או יותר שעברו מאז ההנפקה עלה מחיר המניה בקרוב ל-70% לשער הבסיס שעמד הבוקר על 16.99 דולר למניה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
