UBS: "לאחר חודשים של סערה במניות בסין, ייתכן שהגרוע מכל יסתיים"
"מתגברים הסימנים לכך שממשלת סין מנסה למצוא איזון בין ייצוב הצמיחה לבין המשך ביצוע רפורמות מבניות וייתכן שהגרוע מכל עבור המניות הסיניות, לאחר חודשים של סערה, יסתיים", כך כותב מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי ב-UBS Global Wealth Management.
"זו הייתה שנה תנודתית בשוק ההון הסיני", ציין האפלה בניתוחו, כשהוא מזכיר שמדד MSCI China ירד ב-14.4% מתחילת השנה, הגם שנגע בשיא בפברואר. "השוק הסיני חבוט מטלטלות מצד הרגולטור ושינויי מדיניות, משבר חוב בשוק הנדל"ן, האטה כלכלית נרחבת, סגרים שהוטלו והוסרו, שיבושים בשרשרת האספקה ומחסור באנרגיה".
"ברבעון הקודם, המניות הסינית חוו את שלושת החודשים הגרועים ביותר שלהם מאז שב-2015 מדד MSCI China ירד ב-18%". ואלם, לדבריו "הסנטימנט מתחיל להתאושש", שכן המדד עלה ב-3.1% באוקטובר בשל אותו איזון שהוזכר אשר בבייג'ינג מנסים להשיג. "אנו סבורים שהמניות הסיניות קרובות לתחתית כבר", ציין וכתב כי "יש לנו עמדה ניטרלית לגבי סין ואנחנו ממליצים על השקעות בסקטורים שמוגנים מפני שינויים מבניים ורגולטוריים".
עוד הוא מרחיב כי "המניות ואגרות החוב הסיניות התאוששו בשבועות האחרונים הודות להתפתחויות מעודדות. בשבוע שעבר הבנק המרכזי ביצע שינויים במדיניות שלו שיתמכו בשוק הנדל"ן, במסגרתם הובטחה הגישה להלוואות בנקאיות ולאישורי משכנתאות ללקוחות 'בריאים' מבחינה פיננסית. הסנטימנט קיבל דחיפה נוספת בשל החדשות לפיהם אוורגרנד הצליחה להנצל מחדלות פירעון בשתי אגרות חוב שונות בשבוע שעבר, כשהעבירה תלשומים למחזיקים טרם סוף ההארכה שקיבלו מהמחזיקים.
- UBS: העליות במניות הטכנולוגיה לא נגמרו, ה-AI רק בהתחלה
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו מצפים שסין תיישם מדיניות תומכת יותר ברבעון הנוכחי, כולל הפחתה אחת או שתיים ביחס הרזרבה ומדיניות מתן אשראי מקלה יותר לעסקים קטנים ובינונים ולכלכלה הריאלית, כמו גם הנפקות אג"ח ממשלתי מקומי בקצב מהיר יותר, והאצה בהוצאות הממשלתיות".
עדיין בהקשר של השקעות בסין, האפלה כתב למשקיעים כי ב-UBS "ממשיכים להעדיף סקטורים מחזוריים וערכים בטווח של שלושת החודשים עד חצי השנה הקרובה, כמו הטכנולוגיה הירוקה (בשל השקעות להשגת יעדי הפחתת הפליטות), מוצרי ושירותים בני קיימא (שיתמכו ע"י מדיניות שתעודד את הצריכה הפרטית) ואנרגיה. כמו כן, אנו ממשיכים להמנע מתחום הנדל"ן וממוצרים חיוניים. בטווח הבינוני בבנק ההשקעות רואים "הזדמנויות למשקיעים לצבור חשיפה מסוימת במגזרי צמיחה.
- 2.אלעד 02/11/2021 08:28הגב לתגובה זומה עשו מניות כמו xpeng,nio, Baidu ועוד בחודש האחרון ותבינו לבד שהמפלצת הסינית התחילה לנער את האבק מעליה ומוכנה להסתער על השוק מחדש,קרנות הגידור כבר מבינים זאת טוב מאד ולראייה פוזיציות חדשות והמלצות מכל עבר.השוק האמריקאי נמצא בפיק לעומת השוק הסיני שעדיין לא הגיע לחצי הדרך ונראה הרבה יותר אטרקטיבי.
- 1.בשקט בשקט ה CAC כבר קרוב ל 25% השנה (ל"ת)נובח סידרתי 02/11/2021 07:38הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אדובי מהמרת על ה־AI ורוכשת את Semrush ב־1.9 מיליארד דולר
בעוד מנייתה נחלשת והמשקיעים סקפטיים, אדובי רוכשת את Semrush כדי להציע למשווקים פתרון מקיף ועמוק בעידן שבו AI מגדיר מחדש את התחרות
אדובי Adobe Systems Inc -1.79% הודיעה על רכישת Semrush בעסקה במזומן של 1.9 מיליארד דולר. זהו צעד שנועד לחזק את היצע הכלים לשיווק דיגיטלי ולהעמיק את יכולות ה־AI של החברה, דווקא בתקופה שבה המשקיעים מטילים ספק ביכולתה לייצר צמיחה בתחום הזה.
Semrush, שמספקת כלים ל־SEO, פרסום דיגיטלי וניהול תוכן, נכנסה לבורסה לפני שלוש שנים אך השנה מנייתה התרסקה ביותר מ־40%. דו"ח חלש ברבעון השני והחשש הכללי משוויי יתר בתחום ה־AI פגעו בה קשות. העסקה של אדובי מציבה עליה תג מחיר גבוה בהרבה מהשווי שבו נסחרה - 12 דולר למניה, פרמיה של יותר מ־75%. בעוד המשקיעים שאלו את עצמם למה אדובי בוחרת דווקא עכשיו לבצע רכישה גדולה, החברה אמרה כי הרכישה נועדה כדי לתת למשווקים תמונה מלאה על הנוכחות שלהם ברשת, בין אם בחיפוש מסורתי, אפליקציות, רשתות חברתיות או בוטים מבוססי AI כמו ChatGPT וג'מיני. לפי אדובי, השילוב עם Semrush יאפשר לה להציע פתרון אחד שמרכז את כל הערוצים.
שנה מאתגרת לאדובי
המהלך מגיע אחרי שנה מאתגרת במיוחד לאדובי. החברה אמנם הובילה במשך עשרות שנים את עולם העיצוב הדיגיטלי, אך בשנים האחרונות היא מתקשה לשמור על המומנטום מול שחקניות חדשות, ובעיקר מול כלי AI שמציעים אלטרנטיבות זולות ומהירות. מניית החברה ירדה ב־27% מתחילת השנה, בין היתר בגלל חשש שהמודל העסקי שלה נשחק.
אדובי מנסה לשנות את הנרטיב הזה כבר שנתיים. היא השיקה את Firefly, מודל ה־AI הג׳נרטיבי שלה, והכניסה יכולות מבוססות מודלים לכלים כמו פוטושופ, פרמייר ואינדזיין. אבל למרות השקת המוצרים, היא לא הצליחה לשכנע את השוק שה־AI שלה מספיק מתקדם או ייחודי לעומת מתחרות כמו OpenAI או Canva.
- אדובי עקפה את התחזיות, אז למה המניה מדשדשת?
- אורקל, אנבידיה, המדד, החוזים - מה יהיה היום בוול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העובדה שהמניה יורדת ביום הדיווח על העסקה מלמדת שהמשקיעים עדיין סקפטיים. הם רואים עול כבד על אדובי: מצד אחד היא צריכה להוכיח שהרכישה תתרום הכנסות אמיתיות, ומצד שני להראות שהשילוב עם Semrush לא ייתקע בתהליך הטמעה ארוך ויקר, כפי שקרה בעסקאות קודמות בתעשייה. למרות זאת, יש גם סימנים להתאוששות. ברבעון האחרון אדובי העלתה את תחזית ההכנסות שלה, בפעם השנייה השנה, וטענה שיכולות ה־AI החדשות מתחילות לייצר אימוץ אצל משתמשים עסקיים. מבחינתה, רכישת Semrush רק מזרזת את האסטרטגיה הזו ומחברת אותה ישירות לעולם השיווק, שצורך יותר ויותר כלי AI בזמן אמת.
