סין אדמה
צילום: גיא בן סימון

UBS: "לאחר חודשים של סערה במניות בסין, ייתכן שהגרוע מכל יסתיים"

בבנק ההשקעות מצפים שבסין יישמו מדיניות תומכת יותר בשווקים ברבעון הנוכחי, ומצביעים על כך שכבר יש סימנים לכך שהיא מחפשת איזון בין רפורמות לייצוב הצמיחה. המלצתם לטווח הקצר: מניות ערך בטכנולוגיה ירוקה, מוצרים בני קיימא ועוד
איתי פת-יה | (2)
נושאים בכתבה UBS סין

"מתגברים הסימנים לכך שממשלת סין מנסה למצוא איזון בין ייצוב הצמיחה לבין המשך ביצוע רפורמות מבניות וייתכן שהגרוע מכל עבור המניות הסיניות, לאחר חודשים של סערה, יסתיים", כך כותב מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי ב-UBS Global Wealth Management.

"זו הייתה שנה תנודתית בשוק ההון הסיני", ציין האפלה בניתוחו, כשהוא מזכיר שמדד MSCI China ירד ב-14.4% מתחילת השנה, הגם שנגע בשיא בפברואר. "השוק הסיני חבוט מטלטלות מצד הרגולטור ושינויי מדיניות, משבר חוב בשוק הנדל"ן, האטה כלכלית נרחבת, סגרים שהוטלו והוסרו, שיבושים בשרשרת האספקה ומחסור באנרגיה".

"ברבעון הקודם, המניות הסינית חוו את שלושת החודשים הגרועים ביותר שלהם מאז שב-2015 מדד MSCI China ירד ב-18%". ואלם, לדבריו "הסנטימנט מתחיל להתאושש", שכן המדד עלה ב-3.1% באוקטובר בשל אותו איזון שהוזכר אשר בבייג'ינג מנסים להשיג. "אנו סבורים שהמניות הסיניות קרובות לתחתית כבר", ציין וכתב כי "יש לנו עמדה ניטרלית לגבי סין ואנחנו ממליצים על השקעות בסקטורים שמוגנים מפני שינויים מבניים ורגולטוריים".

עוד הוא מרחיב כי "המניות ואגרות החוב הסיניות התאוששו בשבועות האחרונים הודות להתפתחויות מעודדות. בשבוע שעבר הבנק המרכזי ביצע שינויים במדיניות שלו שיתמכו בשוק הנדל"ן, במסגרתם הובטחה הגישה להלוואות בנקאיות ולאישורי משכנתאות ללקוחות 'בריאים' מבחינה פיננסית. הסנטימנט קיבל דחיפה נוספת בשל החדשות לפיהם אוורגרנד הצליחה להנצל מחדלות פירעון בשתי אגרות חוב שונות בשבוע שעבר, כשהעבירה תלשומים למחזיקים טרם סוף ההארכה שקיבלו מהמחזיקים.

"אנו מצפים שסין תיישם מדיניות תומכת יותר ברבעון הנוכחי, כולל הפחתה אחת או שתיים ביחס הרזרבה ומדיניות מתן אשראי מקלה יותר לעסקים קטנים ובינונים ולכלכלה הריאלית, כמו גם הנפקות אג"ח ממשלתי מקומי בקצב מהיר יותר, והאצה בהוצאות הממשלתיות".

עדיין בהקשר של השקעות בסין, האפלה כתב למשקיעים כי ב-UBS "ממשיכים להעדיף סקטורים מחזוריים וערכים בטווח של שלושת החודשים עד חצי השנה הקרובה, כמו הטכנולוגיה הירוקה (בשל השקעות להשגת יעדי הפחתת הפליטות), מוצרי ושירותים בני קיימא (שיתמכו ע"י מדיניות שתעודד את הצריכה הפרטית) ואנרגיה. כמו כן, אנו ממשיכים להמנע מתחום הנדל"ן וממוצרים חיוניים. בטווח הבינוני בבנק ההשקעות רואים "הזדמנויות למשקיעים לצבור חשיפה מסוימת במגזרי צמיחה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלעד 02/11/2021 08:28
    הגב לתגובה זו
    מה עשו מניות כמו xpeng,nio, Baidu ועוד בחודש האחרון ותבינו לבד שהמפלצת הסינית התחילה לנער את האבק מעליה ומוכנה להסתער על השוק מחדש,קרנות הגידור כבר מבינים זאת טוב מאד ולראייה פוזיציות חדשות והמלצות מכל עבר.השוק האמריקאי נמצא בפיק לעומת השוק הסיני שעדיין לא הגיע לחצי הדרך ונראה הרבה יותר אטרקטיבי.
  • 1.
    בשקט בשקט ה CAC כבר קרוב ל 25% השנה (ל"ת)
    נובח סידרתי 02/11/2021 07:38
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.