צ'רלי מאנגר: "המשקיעים בסין אוהבים להמר בשוקי המניות"
צ'רלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר הת'אווי והשותף העסקי הוותיק של וורן באפט, מזהיר את המשקיעים בשווקים במהלך כנס בעלי המניות השנתי של הדיילי ג'ורנל וטוען "אני חושב שיהיו צרות קרובות בדרך, יש יותר מידי כסף טיפש בשוק".
מאנגר מתייחס בעיקר לסיכונים הרבים שהמשקיעים לוקחים בשוקי המניות, בעיקר בשוק הסיני - "בסין, הם אוהבים להמר במניות. זה ממש טיפשי" טוען מאנגר ומוסיף כי "קשה לדמיין משהו מטופש יותר מאשר האופן בו הסינים מחזיקים במניות".
בארה"ב, מאנגר מציין את תופעת ה-adjusted EBITDA שהפכה להיות נפוצה בדו"חות של החברות בוול סטריט. Ebitda מייצג את רווח לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת, כאשר נתון זה מהווה עבור המשקיעים אינדיקטור חשוב בהבנת הפעילות העסקית של החברה. "כשאתה מתחיל לדבר על EBITDA מותאם. אתה כמעט מכריז שאתה חלש", טוען מאנגר.
אך זה לא כל מה שמטריד את מאנגר. לטענתו, הוא חושש כי תנופת החדשנות שחווה במהלך חייו עשויה להתחיל לדעוך. "אני חושב שלדור שלי היה הטוב ביותר מכל השינוי הטכנולוגי הזה. אני לא חושב שנעשה שיפור רב בעתיד כי כבר הספקנו להשיג כל כך הרבה".
- אפקט באפט: אלפאבית קופצת ב-3%
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר נשאל מאנגר בנוגע למניית טסלה (סימול:TSLA) התנודתית, ענה "אני בחיים לא הייתי קונה אותה, אך בחיים לא הייתה מבצע עליה 'שורט'".
לקריאה נוספת: השותף השקט של באפט - צ'רלי מאנגר; מה הוא חושב על השווקים?
- 4.חבל שלא נשאל על ביונד מיט למרות שבאפט אוהב המבורגר קולה (ל"ת)דני 14/02/2020 09:25הגב לתגובה זו
- 3.החבר שלו גם לא קנה אמאזון ואפל כי לא האמין בהן :) (ל"ת)דוד הגנן 13/02/2020 20:40הגב לתגובה זו
- התכוונת לגוגל לא לאפל (ל"ת)שחר 18/04/2020 00:30הגב לתגובה זו
- הוא המחזיק הכי גדול באפל (ל"ת)דניאל 14/02/2020 08:04הגב לתגובה זו
- 2.איש מבוגר מתרפק על הדור שלו. (ל"ת)איתי 13/02/2020 19:52הגב לתגובה זו
- Joseph 14/02/2020 15:06הגב לתגובה זוyes, an adult who is 100 times wiser than you are.
- 1.אלון 13/02/2020 18:52הגב לתגובה זוכמה שאתם אוהבים כאלה נבואות, כמה שאתם פסימיים.. על כל אחד כזה, יש לפחות מומחה שיאמר ההיפך. אותו כמובן לא תצטטו כאן. וזה כמובן בידיעה שאף אחד לא באמת יודע מה יהיה..
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -18.28% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.
הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים
עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם
מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 11.44% מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים
הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.
הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש
התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.
למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של
0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.
שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא
ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס,
הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.
לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית.
הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.
