אמריקן אקספרס
צילום: טוויטר

מניית היום: אמריקן אקספרס מכה את התחזית: המניה מזנקת 4.8%

הכנסות שיא של 18.4 מיליארד דולר, לקוחות פרמיום ממשיכים להוציא ואיכות האשראי יציבה - החברה מעלה תחזית צמיחה ל-10%


עמית בר | (3)
נושאים בכתבה אמריקן אקספרס


אמריקן אקספרסAmerican Express Co -2.07%   פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה רווח למניה של 4.14 דולר עם הכנסות שיא של 18.4 מיליארד דולר. מדובר בתוצאה שעולה על תחזיות השוק שעמדו על רווח של 4 דולר למניה והכנסות של 18 מיליארד דולר. המניה מוסיפה כ-4.8%. 

במהלך הרבעון חלה עלייה של 9% בהוצאות בקרב מחזיקי הכרטיסים - רובם בעלי הכנסה גבוהה, והחברה הצביעה על המשך מגמת ההוצאה בתחומי אירוח, מסעדות ותיירות, כולל טיסות ומלונות. לפי אמריקן אקספרס, ההוצאה המצטברת (billed business) עלתה ל-421 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

החברה הציגה גם הצלחה אסטרטגית בהשקת הטבות חדשות לכרטיסי הפלטינה (Platinum), לצרכנים ולעסקים כאחד. בעקבות ריענון ההטבות והעלאת דמי הכרטיס, דיווחה החברה כי מספר המצטרפים החדשים לכרטיס הוכפל לעומת תקופת ההשקה הקודמת.

מנכ"ל החברה, סטיבן סקוורי אמר: "הביקוש והמעורבות מצד הלקוחות חרגו מציפיותינו. אנחנו ממשיכים להרחיב את מודל החברות שלנו ולחזק את הקשרים עם לקוחותינו, שותפי הסחר ובעלי המניות".

העלאת תחזית ל-2025: צמיחה של עד 10% בהכנסות

בעקבות הביצועים החזקים, עדכנה אמריקן אקספרס את התחזיות שלה לשנת 2025. לא מדובר בדרמה, אבל החברה צופה כעת הכנסות יגדלו בטווח שבין 9% ל-10% (לעומת תחזית קודמת של 8%-10%). הרווח  למניה יהיה בטווח של 15.20 עד 15.50 דולר - שיפור לעומת התחזית הקודמת של 15.00-15.50 דולר למניה.


אחד הנתונים החזקים בדוח הוא יציבות תיק האשראי של אמריקן אקספרס. שיעור הלוואות בכרטיסי אשראי בפיגור של מעל 30 יום נותר על 1.4%, ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם שיעור ההפסדים מהלוואות (write-offs) לא השתנה.

ההפרשות הכוללות להפסדי אשראי הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר - ירידה קלה לעומת 1.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הכנסות הריבית נטו (Net Interest Income) עמדו על 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 12% לעומת השנה שעברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

במהלך השנים האחרונות אמריקן אקספרס התמקדה בהרחבת המותג בקרב לקוחות בעלי הכנסה גבוהה ובעסקים קטנים ובינוניים. החברה ממשיכה להשקיע בטכנולוגיה, שירותים דיגיטליים ומערכת הטבות מותאמות אישית, במטרה לשמר ולחזק את נאמנות הלקוחות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 17/10/2025 19:31
    הגב לתגובה זו
    כי שחקני המעוף קובעים אתה לא בעיניינים
  • 2.
    AXP 17/10/2025 19:19
    הגב לתגובה זו
    בשערי 9060.לרוץ בשל 10%
  • 1.
    למה ארביטראז שלילי ארהב ירוקה (ל"ת)
    אנונימי 17/10/2025 17:58
    הגב לתגובה זו
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.