קנייה או מכירה
צילום: ISTOCK

סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה

בניגוד לרוב ההערכות שמדברות על הורדת ריבית - בסיטי סבורים שהעלאת ריבית צפויה בהמשך על רקע התחממות של הכלכלה; מה זה אומר למשקיעים?

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה המלצות סיטי


דוח חדש של כלכלני המקרו בסיטי חושף תמונה שסותרת את הקונצנזוס השורר כיום בשווקים. בעוד הפד' ממשיך לשדר מסרים יוניים והשווקים מתמחרים המשך הקלות, האסטרטגים בבנק האמריקאי מזהים תרחיש שונה לחלוטין: הכלכלה האמריקאית עומדת בפתחה של תקופת התחממות משמעותית, כאשר הפחתות הריבית הצפויות ב-2026 יובילו להתאוששות כלכלית מהירה כל כך, עד שכבר ב-2027 השווקים יאלצו לתמחר מחדש העלאות ריבית.

הפרדוקס של השוק הנוכחי

האסטרטגים אדם פיקֶט ודריק וילר טוענים כילמרות הפיתוי הגדול, מכירת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בשלב זה תהיה טעות אסטרטגית. הם מסבירים שמקבלי ההחלטות בוושינגטון ממשיכים לשדר זהירות רבה ומסרים יוניים מובהקים, בעוד שהאיום של סגירת ממשל פדרלית אפשרית מוסיף שכבה נוספת של ערפל לתמונה הכלכלית. סגירה כזו עלולה לעכב את פרסום נתוני המאקרו הקריטיים ולהקשות עוד יותר על המשקיעים לקבל החלטות מושכלות בטווח הקרוב.

במקום להיכנע לאינסטינקט הראשוני של מכירת אג"ח, סיטי מציעה אסטרטגיה מתוחכמת יותר שמתמקדת בשוק החוזים העתידיים על ריבית ה-SOFR. הם מזהים הזדמנות בפער הנוכחי בין חוזי יוני 2026 ליוני 2027, העומד על 32 נקודות בסיס, וצופים שפער זה יצטמצם דרמטית לכדי 15 נקודות בסיס בלבד. מדובר בהימור מחושב על כך שהשווקים יעברו מתמחור של הפחתות ריבית לתמחור של העלאות ריבית בתקופה הקריטית הזו.

התובנה המפתיעה על שוק העבודה

אחת התובנות המרתקות ביותר בדוח נוגעת לפרשנות של החולשה הנוכחית בשוק העבודה האמריקאי. בניגוד לקריאה הפסימית הרווחת, האסטרטגים של סיטי טוענים שמה שנראה כחולשה הוא למעשה סימן לבריאות כלכלית. הם מסבירים שהירידה במספר המועסקים אינה תוצאה של האטה כלכלית אלא של קפיצת פריון משמעותית, תופעה שבה פחות עובדים מצליחים לייצר יותר תפוקה. זהו תהליך שאמנם יוצר אתגרים בטווח הקצר אך מבשר צמיחה בריאה ויציבה לטווח הארוך.

המודל הפנימי של סיטי, המנתח את רמות המחירים ביחס למדיניות המוניטרית, מספק תמיכה נוספת לתזה האופטימית. המודל מצביע על כך שהשוק כיום מתמחר את הריבית באופן יוני מדי עבור השנים הקרובות, ומפספס את הפוטנציאל האינפלציוני הטמון בכלכלה. עדות נוספת מגיעה ממדד התנאים הפיננסיים של הפד בשיקגו, שחושף פרדוקס מעניין: המדיניות המוניטרית הנוכחית, עם ריבית בטווח של 4.0% עד 4.25%, למעשה מרחיבה יותר מאשר המדיניות שנקבעה לאחר המשבר הפיננסי של 2008, כאשר הריבית עמדה על 0.25% בלבד.

אסטרטגיית ההשקעה לעידן החדש

בהתבסס על הניתוח שלהם, האסטרטגים של סיטי מציעים להחזיק פוזיציות לונג במניות, תוך ניצול הצמיחה הכלכלית הצפויה. במקביל, הם רואים הזדמנות מיוחדת בנחושת, המתכת התעשייתית שצפויה להנות משמעותית מההתרחבות התעשייתית ומפרויקטי התשתית הצפויים. השלמת התמונה מגיעה עם המלצה לכניסה לפוזיציות לונג במטבעות של שווקים מתעוררים, שצפויים להנות מהסביבה הכלכלית החדשה.

המבט קדימה: סערה פוליטית-כלכלית באופק

עד סוף 2026, הם צופים שחלק ניכר מאי-הוודאויות הנוכחיות יתבהרו, כולל הרכב חברי הפד והתייצבות שוק העבודה. במקביל, ארה"ב תיכנס למחזור בחירות אינטנסיבי במיוחד, עם בחירות אמצע הקדנציה ב-2026 ובחירות לנשיאות ב-2028. מחזור פוליטי זה צפוי להביא עמו מדיניות פיסקלית מרחיבה שתיצור סביבה רפלציונית מובהקת ותחזק את הלחצים להעלאות ריבית.

קיראו עוד ב"גלובל"

המסר המרכזי של סיטי ברור: בעוד שהקונצנזוס בשוק ממשיך לצפות להמשך ההקלות המוניטריות ולסביבה כלכלית רכה, הבנק האמריקאי מזהה סימנים ברורים לכך שהכלכלה האמריקאית לא נחלשת אלא להפך, היא מתכוננת לתקופה של "ריצה חמה" שתפתיע רבים.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יחזקאל 04/10/2025 10:47
    הגב לתגובה זו
    הוא מחמם את הכלכלה מעביר ייצור לארהב ומעודד את שוק העבודה
מפעל בואינגמפעל בואינג

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות

אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים

עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג

בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.

ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.

העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.

יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.

בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737

אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

אואזיס: מתוך האתר הרשמיאואזיס: מתוך האתר הרשמי

אואזיס לא הראשונים: עשרת הטורים הגדולים ברוק

השבוע התקיימה ההופעה האחרונה של אואזיס בסיבוב הקאמבק שלה בבריטניה לקראת המשך סיבוב הופעות עולמי ולכבוד המאורע החלטנו לבדוק מיהן אגדות הרוק המצליחות ביותר עם סיבובי הופעות הגדולים שהרוויחו הכי הרבה

הדס ברטל |

הקאמבק המוצלח של אואזיס הוא אחד האירועים המרגשים ביותר בעולם המוזיקה ב-2025. הלהקה הבריטית בהובלת האחים נואל וליאם גאלאגר, הודיעה על סיבוב הופעות איחוד שהחל ביולי וכולל 14 הופעות בבריטניה ובאירלנד, שבע מתוכן התקיימו באצטדיון וומבלי האייקוני בבריטניה, ובחודשים הקרובים ימשיך להופעות באוסטרליה, יפן ודרום אמריקה.

אואזיס הוקמה במנצ'סטר בשנת 91 והפכה לאחת הלהקות הגדולות בעולם. היא מכרה מעל ל-40 מיליון אלבומים והשירים הגדולים ביותר שלה, don’t look back in anger, whatever, wanderwall, all around the world, ו-cigarettes & Alcohol הגדירו את עידן הבריטפופ ששלט במצעדים בשנות ה-90. אלו ההופעות הראשונות של הלהקה לראשונה מזה 15 שנים, במה שצפוי להיות אחד מסיבובי ההופעות המבוקשים ביותר בתולדות הרוק הבריטי. עם זאת מכירת הכרטיסים כבר עוררה מחלוקת משמעותית בשל המחירים הגבוהים ובעיות בתהליך הרכישה, אך זה רק מוכיח את הביקוש העצום ללהקה. עם ההצלחה הזו החלטנו לבדוק מיהן להקות הרוק המצליחות ביותר בכל הזמנים, כמה הן עשו בסיבובי ההופעות הגדולים וכמה אלבומים מכרו. הנה חמשת להקות הרוק שחזקות יותר מכל שירות סטרימינג, חילופי דורות, עליית ההיפ הופ והיוזמות העסקיות מחוץ לעולם המוזיקה. רוקרים שעשו את זה.... פשוט מלנגן רוק.

 

אלטון ג'ון

בינואר 2018 הצהיר אלטון ג'ון כי הוא נפרד מהבמה לטובת גידול ילדיו בסיבוב הופעות ענק שיימשך כ-3 שנים. סיבוב הפרידה שנמתח מעבר ל-3 שנים בעקבות מגיפת הקורונה, נסתיים ב-2023 והיה אחד הגדולים אי פעם עם 330 הופעות ורווחים של 939 מיליון דולר. מגזין בילבורד האמריקני פרסם כי מנתונים שנאספו לאורך כל הקריירה של ג'ון, נראה כי הוא מכר למעלה מ-20 מיליון כרטיסים להופעות במהלך הקריירה שלו והרוויח מעל ל-2 מיליארד דולר מ-40 שנות קריירה.

 

אד שירן

שירן, זמר וכותב שירים מחונן מהליפקס שבבריטניה, אחראי לאחד מסיבובי ההופעות הרווחיים ביותר אי פעם. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום divide   "÷", רץ במשך שנתיים, בין 2017 ל-2019 וכלל 255 הופעות ב-43 מדינות והרוויח 776.2 מיליון דולר. האלבום מכר 26 מיליון עותקים והיה לאלבום הנמכר ביותר ב-2017. לרווחיות של ההופעות נוסף נדבך מיוחד: בהופעות של שירן לא היו פירוטכניקה, רקדנים, ותפאורה מיוחדת, רק הזמר עם הגיטרה ומכשיר לופ. זה היה מספיק בשביל למשוך 8.9 מיליון צופים להופעות.

 

  קולדפליי

קולדפליי עשו היסטוריה והפכו ללהקת הרוק הראשונה שחוצה את מחסום המיליארד דולר. סיבוב ההופעות "Music of the Spheres Tour"  שלהם הפך לסיבוב הרוק המצליח ביותר שלהם שהרוויח כ-810 מיליון דולר וצפוי להרוויח מעל מיליארד דולר, כאשר למעלה מ-10.3 מיליון כרטיסים נמכרו - המספר הגבוה ביותר של אמן בסיבוב יחיד. הלהקה הבריטית הוכיחה שרוק מודרני יכול להיות גם מסחרי וגם בעל מסר חברתי וסביבתי, כאשר היא הפחיתה את פליטות הפחמן שלהם ב-59 אחוזים ביחס לסיבובים קודמים. היא עשתה זאת כשהיא שילבה אלמנטים אקולוגיים בסיבוב, כולל רצפות קינטיות שמייצרות אנרגיה מריקודי הקהל, מה שהופך אותו לאחד מסיבובי ההופעות הירוקים והמתקדמים מבחינה טכנולוגית והצהירו בעל כל כרטיס שנמכר להופעותיהם הם יתרמו לשתילת עץ.

 

   U2