בזק משקיעה 1.5 מ' ד' במהפך: מלוחם סומו לסמוראי..
"בכל עתיד שתבחר" - זהו הסלוגן החדש של בזק, אותו היא חשפה הבוקר (ב') במסיבת עיתונאים ואולי בגלל זה המסיבה הייתה עתירת ניסיונות לחזות את העתיד. ניסיונות כמו קריאה בקלפים, בחפצים, בקפה, אסטרולוגיה - אם על זה בונים בבזק, הם קצת בבעיה...
וברצינות. בחברת התקשורת החליטו להיערך לתחרות המתעצמת בענף - תחרות על דקות השיחה מהבית כנגד חברות הסלולאר, תחרות בתחום שרותי ה-DATA על ליבו של השוק העסקי ובכלל החברה מצחצחת חרבות לקראת כניסתה לשוק של חברת HOT לאחר שנים של מונופול, שיש שיקראו לו דורסני.
ומה האסטרטגיה בה בחרו בבזק? טרנספורמציה. סמנכ"ל השיווק, רמי חזן מדמה את השינוי לטרנספורמציה מלוחם סומו לסמוראי - רזה, יעיל, מהיר וחד. האם מאחורי דבריו מסתתרת המחשבה, כי עד כה היתה בזק חברה כבדה ומסורבלת, איטית ולא מתקדמת??
אז הנהלת בזק, כמו הנהלת שופרסל שביצעה מהלך דומה לפני חודשים ספורים בלבד, החליטה, שפיצול כל המותגים של החברה בתחום התקשורת הנייחת בלבד - B בזק, וואו, בזק עסקי ו-B דיגיטל - מהווה נטל מותגי יותר מאשר נכס. את כל הסלוגנים שעד כה איפיינו את כל המותגים השונים, סלוגנים כמו "עד שניפגש", "ראש שקט לעסקים", "בית ללא גבולות" ו"אין סוף לסקרנות" מאחדים, כאמור, בבזק לסלוגן אחד - "בכל עתיד שתבחר". עם האות B האנגלית, שבחברה סבורים, כי הוא מותג הנתפס כחזק ביותר בענף התקשורת בישראל.
נראה, כי סמנכ"ל השיווק החדש - רמי חזן, שהתמנה אך לפני 3 חודשים לתפקיד מביא רוח חדשה לחברה - רוח של מעבר לים.. בחברה מספרים, כי מותגי הטלקום בעולם הפנימו גם הם את תהליך ההתלכדות בצריכת שירותי התקשורת, דבר שבא לידי ביטוי בפלטפורמות התקשורת האחידות - כך, טלפוניקה הספרדית, BT, טליה סונרה, טלקום איטליה ועוד רבות וטובות. הנהלת בזק ובמיוחד אמנון דיק תולים בו, בחזן, כמו גם במהלך השיווקי שהוא מוביל, תקוות גדולות.
ואם כבר מעבר לים אז נראה שהחברה גם מכוונת לשם. בבזק מבינים שהם חברה של העם, אך, הם רוצים גם ניחוח של חו"ל, החברה מבינה שהיא נתפסת כחברה של בית אבל רוצה גם בחוץ וגם את החוזק שלה בקרב השמרנים, המבוגרים והמסורתיים היא מעוניינת להרחיב גם לצעירים ומובילי דעה.
בשורה התחתונה. בזק תשקיע במהלך כ-1-1.5 מיליון דולר, העריכו היום דיק וחזן. למסיבת העיתונאים המושקעת הבוקר, קדם אמש קמפיין פנימי (שלדברי החברה הינו ראשון מסוגו בישראל), במסגרתו הוקרן תשדיר פרסומת של מספר שניות בשני ערוצי הטלויזיה המסחריים בו הועברו מסרים לעובדי בזק (האם חזן בקיא גם בתורת הניהול? וברתימת העובדים באש ובראשונה למהלך? נראה שכן..) שצפו בתשדיר באמצעות משקפיים תלת מימדיות.
והערב - יעלה הקמפיין של החברה, קמפיין הכול תשדירי פרסומת בטלויזיה ובקולנוע, שלטי חוצות, מודעות בעיתונים, קמפיין באינטרנט ועוד.
המהלך של בזק מחשוב עד היסוד. החברה לא מסתפקת רק בקמפיין - אלא מבצעת שינוי קוסמטי מן היסוד. המעטפות, כרטיסי הביקור, הניירת השונה - כולם עוצבו ברוח הסלוגן והלוגו החדשים, הכוללים צבעוניות, שנועדה, לדברי ההנהלה ליצור תחושה של חום ושל חדשנות.
בקיצור, בבזק לא חוסכים במאמצים ומה הפלא? המהלך האסטרטגי שלהם הוא מכובד - אבל האם יסייע לחברה במלחמה אל מול HOT על לב הלקוחות. ובייחוד על ליבם של אלו, שאוהבים לשנוא אותה ורק מחכים ליום בו יוכלו להתנתק ממנה? לא בטוח, אבל מה שבטוח, כי דיק כמו גם חזן, סבורים שכן...