חווה לכריית מטבעות דיגיטליים ביטקוין בלוקצ'יין
צילום: Istock

קרן השקעות חדשה של Benson Oak תתמקד בבלוקצ'יין ובסטארטאפים בישראל

עד עתה גייסה הקרן כ-25 מיליון דולר והיא עתידה לגייס סכום נוסף של עד כ-100 מיליון דולר
גיא בן סימון |

בנק ההשקעות האירופאי בנסון אאוק הודיע היום (א') על הקמת קרן השקעות ייעודית חדשה לישראל שתתמקד בטכנולוגיות בלוקצ'יין ובסטארט אפים חדשים. עד עתה גייסה הקרן כ-25 מיליון דולר והיא עתידה לגייס סכום נוסף של עד כ-100 מיליון דולר.

 

הקרן הראשונה שהקים הבנק בתחום השקעות בטכנולוגיה בשנת 2003 השקיעה 10מיליון דולר, הכוללת השקעה ב-AVG שהניבה למשקיעים תשואה של פי 100 על השקעתם (300 מיליון דולר) כאשר החברה הונפקה שוויה היה כמיליארד דולר.

 

רוברט כהן, שותף מנהל בקרן ההשקעות בנסון אאוק, הפגין בשיחה עם Bizportal, אמון בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, ושם דגש על ההבדל בשימוש הטכנולוגיה בתחומי המידע לבין מטבעות הקריפטו שסופגים טלטלה לאחרונה. לשאלה האם להערכתו חברות הענק כמו גוגל, פייסבוק ואמזון ינפיקו מטבע משלהן, אמר כהן כי מדובר בעניין של זמן.

כהן: "אנו בוחנים את השוק הישראלי מזה זמן מה ואני מאמין שיש כאן יזמים נפלאים שמובילים הזדמנויות השקעה מעניינות בתחומי ההיי טק והבלוקצ'יין. עליתי ארצה לפני כ-6 שנים ואני רואה בכך שליחות לייסד פלטפורמה חדשה ולהעניק ערך מוסף לתחומים אלו גם בישראל ולא רק בחו"ל".

 

בנסון אאוק הוקם בשנת 1989 כבנק השקעות ומהר מאוד הפך להיות בנק ההשקעות המוביל בצ'כוסלובקיה עם גיוסים של למעלה מ- 5 מיליארד דולר. מאז 2001 הקים הבנק 3 קרנות השקעה, שהשקיעו בחברות טכנולוגיה מתקדמות, בארה"ב, צ’כוסלובקיה וישראל.

 

קבוצת הקרנות מנוהלת ע"י רוברט כהן משנת 2001. ההשקעות מתבצעות החל משלב הסיד ועד האקזיט תוך ליווי, תפעול פיתוח עסקי והתווית אסטרטגיה לחברה החל מההשקעה בה. הפעילות מתבצעת מישראל עם מערך קשרים רחב בארה"ב ואירופה. לרוברט כהן ניסיון עשיר של כ- 17 שנים בקרנות השקעה. רוברט כהן משמש כיו"ר פעיל  בחברות רבות בפורטפוליו והוביל את אסטרטגיית החברות ואת מדיניות הרכישה והמיזוגים.

 

הקרן הראשונה הוקמה בשנת 2003 והייתה מיועדת להשקעות בחברות טכנולוגיה בצ’כוסלובקיה. הקרן השקיעה 10מיליון דולר הכוללת השקעה ב-AVG  שהניבה למשקיעים תשואה של פי 100 על השקעתם (300 מיליון דולר) כאשר החברה הונפקה שוויה היה כמיליארד דולר.

קיראו עוד ב"בארץ"

הקרן השנייה  Angel fund הקרן השנייה הוקמה בשנת 2011 גייסה 10 מיליון דולר. הקרן השקיעה בכ- 20 סטרטאפים ברחבי העולם וגם בקרנות המושקעות בסטרטאפים שחלקם עדיין פעילים ומובילים בשוק כדוגמת Loungebuddy הפועלת בסן פרנסיסקו, ו- Klik Insurance הפועלת בפראג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.