חזי בצלאל
צילום: גיא בן סימון

אקספון מזעזעת את שוק הסלולר: 29 שקל בחודש "לכל החיים"

במעמד השקת  WE4G - חברת הסלולר השישית בישראל, מנכ"ל אקספון מסמן - אקספון תיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית; מניות סלקום ופרטנר מאבדות גובה
גיא בן סימון | (10)

הבוקר לאחר כמעט 4 שנים של המתנה אקספון השיקה את מותג הסלולר שלה תחת השם WE4G. במעמד ההשקה WE4G הטילה פצצה בשוק הסלולר כאשר חשפה מבצעי השקה שצפויים לספק כאב ראש לחברות הסלולר המתחרות סלקום 3.67% ופרטנר 3.13% .

החבילות שמציעה WE4G

1. מחיר של 29 שקל "לכל החיים"  עבור 40 גי'גה, הכל כלול. מדובר במחיר קבוע כל עוד הלקוח נותר בחברה. המחיר יינתן בשבועות הראשונים להשקה ובהמשך החברה תציע מחיר קבוע. ההצעה תהיה פתוחה ללקוחות החל מהיום בשעה 14:00. צריך לציין כי חבילה זו תשתנה לאחר שבועות ההשקה.

2. מחיר של 19 שקל עבור 10 ג'יגה, הכל כלול, ל-24 חודשים. לאחר מכן המחיר יעודכן מעלה ל-49 שקלים.

נזכיר כי המחיר הממוצע לחשבונית בשוק הסלולר נע בין 55-65 שקלים לחודש, כך שההשקה היום מטילה צל כבד על יכולתן של חברות הסלולר להעלות מחירים.

מנכ"ל WE4G, יעקב נדבורני: "לא נציע חבילות מסובכות שמבלבלות את הצרכן, לא נחייב ב 99 שקל לקוחות שלא הפעילו SIM, לא נחסום גלישה ללקוחות שהגיעו לסוף החבילה ולא נחייב באופן אוטומטי על חריגות גלישה, לא ניתן טאבלטים וסמארטפונים "במתנה", לא נמכור שירותי ערך מוסף שנמכרים בזול ועולים ביוקר, שירותי תוכן בתשלום יהיו סגורים כברירת מחדל (אסטרטלוגיה, משחקי מזל, היכרויות ועוד...) ולא נגבה 15 שקל לדקת שיחה מחו"ל לארץ".

חזי בצלאל, מנכ"ל אקספון, אמר כי החברה שבבעלותו מתכוונת בסופו של דבר להיכנס לתחום השירותים הפיננסים: "סלולר מבחינתי זו פלטפורמה, ניתן לשים בה דברים לא טובים, כמו משחקי מזל ושטויות, ומנגד ניתן לשים בה דברים טובים כמו למשל מתחום הרפואה, או השירותים הפיננסים. בסופו של דבר נהפוך לבנק סלולרי", אמר בצלאל". זה קורה בהמון מדינות בעולם אך בישראל זה עוד לא קיים. בדרך כלל הבנקים נכנסים לשוק הסלולר ולא הפוך. עם זאת, אנחנו באים מהסלולר לשוק הפיננסי כאשר המטרה היא הקלה לצרכן".

"אנחנו שותפים ברשת ברוחב פס הרחב ביותר, וזה יהפוך ליותר ויותר משמעותי בהמשך הזמן. אנחנו הופכים להיות הסמן בשוק הסלולר. בנינו חברת תקשורת שהיא לא עוד חברה. כל הערכים וההתארגנות של החברה היא לא כמו כל חברה מסחרית בה הכסף עומד בראש מעייננו, זו לא המטרה העיקרית. שאיפותינו שחברת הסלולר תהיה מחויבת לחברה, ולא שנואה. קבוצת תקשורת שלקוחותיה שותפים לה ולא אויביה. אין שנאה לחברות תקשורת בעולם, היחס לחברות תקשורת הוא כמו לגוגל, מיקורסופט...... אך פה בארץ נוצר מודל הפוך בו חברות התקשורת מקבלות פידבקים משפילים וזה לא בהכרח חייב להתקיים. החברה שבנינו היא אכן ברוח הזו בה שרות הלקוח והמענה הם בראש מעייננו, ללא טריקים, שטיקים, בלי הפתעות בסוף החודש, מה שאתה רואה - זה מה שאתה מקבל".

"כבר עם רכישת אקספון (018), גרמנו בלי הרבה שיווק למהפך בשוק. אקספון היום היא חברה רווחית מאד, לא בצורה חזירית, אך במסגרת רווחיות סבירה אקספון עושה רווחיות נהדרת למרות המחירים הנמוכים, זוהי השקעה מצוינת. רק בשנתיים האחרונות אקספון גדלה פי 3 כאשר כל יום מתווספים יותר ויותר אנשים. נבחרנו להיות החברה בעלת השירות לקוחות הטובה ביותר, בכל סקר שיוצא אנו נמצאים ראשונים במענה ללקוח בכוונתנו לשחזר הצלחה זו בשוק הסלולר", אמר בצלאל.

לירן לובלין, אנליסט תקשורת אי.בי.אי: "קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים. נתחיל מהשורה התחתונה, בניגוד למה שהערכנו ההשקה הייתה במחיר נמוך (סביבת מחיר השוק) והמשמעות היא שהמחירים בענף ככל הנראה לא יעלו בשנתיים הקרובות. בחישוב פשוט בהנחה וה-ARPU של WE יעמוד על 35 שקל (בשקלול חבילות חו"ל), היא תצטרך לגייס 50 אלף לקוחות רק כדי לכסות את התשלום לסלקום בשנה הראשונה וכאמור התשלום צפוי לעלות עד ל 110 מיליון שקל בשנה החמישית".

קיראו עוד ב"בארץ"

"לתפיסתנו, מלבד מודל שיווקי פשוט WE לא מביאה מוצר או תמחור חריג לשוק. זו אולי נבואה מוקדמת אבל קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים בתמחור כל כך נמוך ואולי המחשבה היא להתחקות בעקבות מיכאל גולן, לצבור מסת לקוחות ולמכור את הרשת. השוק מכור לדיסקאונט והנה מגיעה חברה חדשה ומביאה איתה חבילות דיסקאונט נוספות רק שהפעם הם מקובעות לכל החיים".

מה עושים עם המניות? 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זאב 11/04/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    אני משלם בסלקום כולל שיחות לחו"ל 25 ש"ח לחודש (שני מספרים 50 ש"ח).
  • 8.
    האם המחיר כולל שיחות לחו''ל כמו בגולן? (ל"ת)
    ראם 11/04/2018 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המשקיע 10/04/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    כעת שיודעים מה מחיר החבילה הוסרה עננת אי הודאות, הנהנה הראשי היא סלקום שמשתמשים בתשתית שלה והיא תגזור קופון על כל מצטרף חדש, גם לגבי המחיר תמתינו ותראו שינוי עוד שנה , גם לקופיקס התרגיל לא החזיק הרבה זמן...
  • חנה 12/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    תכף יגיע הקייץ'..
  • 6.
    אקספון 10/04/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    היא לא תוכל לתת שרות איכותי. לקוח משלם 29 לחודש. כמעט מלוא הסכום עולה לסלקום. לאחר ההתלהבות של החודשים הראשונים איזה יתרון יש לה על וואלה מובייל שיש בה שירות טוב או על 012 מובייל? בכל מקרה יש להם הצעה נחמדה ולמי שמוכן לקחת סיכון של חברה קטנה זה יכול להיות טוב. היא בטח תפגע בגולן טלקום שיש לה מחירים טובים אך השירות בהתאם.
  • 5.
    ברכות ובהצלחה. מר בצלאל אדם הגון מאד ומצליח עשרות בשנים (ל"ת)
    אבי 10/04/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שט 10/04/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    עוד שנתיים יתברר שההבטחות שלו מופרות תח תכיסוי חוקי שמאפשר הפרות. אני מעריך שכל החברות הקיימות כולל הגדולות יציעו מחירים מתחרים למחירים של אקספון עם תוספות מחיר עבור שירותי אקסטרא.
  • 3.
    מצוין! בהצלחה! (ל"ת)
    איתן 10/04/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    levi ovad 10/04/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    מה חדש ומה החידוש אם הצוות הם בכירים לשעבר בשוק הסלולרי.
  • 1.
    ספרטקוס 10/04/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    מרווחים הון מטורף בחברות אחרות שגם אותם ישנאו...ככה זה בארץ
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.