חזי בצלאל
צילום: גיא בן סימון

אקספון מזעזעת את שוק הסלולר: 29 שקל בחודש "לכל החיים"

במעמד השקת  WE4G - חברת הסלולר השישית בישראל, מנכ"ל אקספון מסמן - אקספון תיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית; מניות סלקום ופרטנר מאבדות גובה
גיא בן סימון | (10)

הבוקר לאחר כמעט 4 שנים של המתנה אקספון השיקה את מותג הסלולר שלה תחת השם WE4G. במעמד ההשקה WE4G הטילה פצצה בשוק הסלולר כאשר חשפה מבצעי השקה שצפויים לספק כאב ראש לחברות הסלולר המתחרות סלקום 2.7% ופרטנר 2.96% .

החבילות שמציעה WE4G

1. מחיר של 29 שקל "לכל החיים"  עבור 40 גי'גה, הכל כלול. מדובר במחיר קבוע כל עוד הלקוח נותר בחברה. המחיר יינתן בשבועות הראשונים להשקה ובהמשך החברה תציע מחיר קבוע. ההצעה תהיה פתוחה ללקוחות החל מהיום בשעה 14:00. צריך לציין כי חבילה זו תשתנה לאחר שבועות ההשקה.

2. מחיר של 19 שקל עבור 10 ג'יגה, הכל כלול, ל-24 חודשים. לאחר מכן המחיר יעודכן מעלה ל-49 שקלים.

נזכיר כי המחיר הממוצע לחשבונית בשוק הסלולר נע בין 55-65 שקלים לחודש, כך שההשקה היום מטילה צל כבד על יכולתן של חברות הסלולר להעלות מחירים.

מנכ"ל WE4G, יעקב נדבורני: "לא נציע חבילות מסובכות שמבלבלות את הצרכן, לא נחייב ב 99 שקל לקוחות שלא הפעילו SIM, לא נחסום גלישה ללקוחות שהגיעו לסוף החבילה ולא נחייב באופן אוטומטי על חריגות גלישה, לא ניתן טאבלטים וסמארטפונים "במתנה", לא נמכור שירותי ערך מוסף שנמכרים בזול ועולים ביוקר, שירותי תוכן בתשלום יהיו סגורים כברירת מחדל (אסטרטלוגיה, משחקי מזל, היכרויות ועוד...) ולא נגבה 15 שקל לדקת שיחה מחו"ל לארץ".

חזי בצלאל, מנכ"ל אקספון, אמר כי החברה שבבעלותו מתכוונת בסופו של דבר להיכנס לתחום השירותים הפיננסים: "סלולר מבחינתי זו פלטפורמה, ניתן לשים בה דברים לא טובים, כמו משחקי מזל ושטויות, ומנגד ניתן לשים בה דברים טובים כמו למשל מתחום הרפואה, או השירותים הפיננסים. בסופו של דבר נהפוך לבנק סלולרי", אמר בצלאל". זה קורה בהמון מדינות בעולם אך בישראל זה עוד לא קיים. בדרך כלל הבנקים נכנסים לשוק הסלולר ולא הפוך. עם זאת, אנחנו באים מהסלולר לשוק הפיננסי כאשר המטרה היא הקלה לצרכן".

"אנחנו שותפים ברשת ברוחב פס הרחב ביותר, וזה יהפוך ליותר ויותר משמעותי בהמשך הזמן. אנחנו הופכים להיות הסמן בשוק הסלולר. בנינו חברת תקשורת שהיא לא עוד חברה. כל הערכים וההתארגנות של החברה היא לא כמו כל חברה מסחרית בה הכסף עומד בראש מעייננו, זו לא המטרה העיקרית. שאיפותינו שחברת הסלולר תהיה מחויבת לחברה, ולא שנואה. קבוצת תקשורת שלקוחותיה שותפים לה ולא אויביה. אין שנאה לחברות תקשורת בעולם, היחס לחברות תקשורת הוא כמו לגוגל, מיקורסופט...... אך פה בארץ נוצר מודל הפוך בו חברות התקשורת מקבלות פידבקים משפילים וזה לא בהכרח חייב להתקיים. החברה שבנינו היא אכן ברוח הזו בה שרות הלקוח והמענה הם בראש מעייננו, ללא טריקים, שטיקים, בלי הפתעות בסוף החודש, מה שאתה רואה - זה מה שאתה מקבל".

"כבר עם רכישת אקספון (018), גרמנו בלי הרבה שיווק למהפך בשוק. אקספון היום היא חברה רווחית מאד, לא בצורה חזירית, אך במסגרת רווחיות סבירה אקספון עושה רווחיות נהדרת למרות המחירים הנמוכים, זוהי השקעה מצוינת. רק בשנתיים האחרונות אקספון גדלה פי 3 כאשר כל יום מתווספים יותר ויותר אנשים. נבחרנו להיות החברה בעלת השירות לקוחות הטובה ביותר, בכל סקר שיוצא אנו נמצאים ראשונים במענה ללקוח בכוונתנו לשחזר הצלחה זו בשוק הסלולר", אמר בצלאל.

לירן לובלין, אנליסט תקשורת אי.בי.אי: "קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים. נתחיל מהשורה התחתונה, בניגוד למה שהערכנו ההשקה הייתה במחיר נמוך (סביבת מחיר השוק) והמשמעות היא שהמחירים בענף ככל הנראה לא יעלו בשנתיים הקרובות. בחישוב פשוט בהנחה וה-ARPU של WE יעמוד על 35 שקל (בשקלול חבילות חו"ל), היא תצטרך לגייס 50 אלף לקוחות רק כדי לכסות את התשלום לסלקום בשנה הראשונה וכאמור התשלום צפוי לעלות עד ל 110 מיליון שקל בשנה החמישית".

קיראו עוד ב"בארץ"

"לתפיסתנו, מלבד מודל שיווקי פשוט WE לא מביאה מוצר או תמחור חריג לשוק. זו אולי נבואה מוקדמת אבל קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים בתמחור כל כך נמוך ואולי המחשבה היא להתחקות בעקבות מיכאל גולן, לצבור מסת לקוחות ולמכור את הרשת. השוק מכור לדיסקאונט והנה מגיעה חברה חדשה ומביאה איתה חבילות דיסקאונט נוספות רק שהפעם הם מקובעות לכל החיים".

מה עושים עם המניות? 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זאב 11/04/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    אני משלם בסלקום כולל שיחות לחו"ל 25 ש"ח לחודש (שני מספרים 50 ש"ח).
  • 8.
    האם המחיר כולל שיחות לחו''ל כמו בגולן? (ל"ת)
    ראם 11/04/2018 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המשקיע 10/04/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    כעת שיודעים מה מחיר החבילה הוסרה עננת אי הודאות, הנהנה הראשי היא סלקום שמשתמשים בתשתית שלה והיא תגזור קופון על כל מצטרף חדש, גם לגבי המחיר תמתינו ותראו שינוי עוד שנה , גם לקופיקס התרגיל לא החזיק הרבה זמן...
  • חנה 12/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    תכף יגיע הקייץ'..
  • 6.
    אקספון 10/04/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    היא לא תוכל לתת שרות איכותי. לקוח משלם 29 לחודש. כמעט מלוא הסכום עולה לסלקום. לאחר ההתלהבות של החודשים הראשונים איזה יתרון יש לה על וואלה מובייל שיש בה שירות טוב או על 012 מובייל? בכל מקרה יש להם הצעה נחמדה ולמי שמוכן לקחת סיכון של חברה קטנה זה יכול להיות טוב. היא בטח תפגע בגולן טלקום שיש לה מחירים טובים אך השירות בהתאם.
  • 5.
    ברכות ובהצלחה. מר בצלאל אדם הגון מאד ומצליח עשרות בשנים (ל"ת)
    אבי 10/04/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שט 10/04/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    עוד שנתיים יתברר שההבטחות שלו מופרות תח תכיסוי חוקי שמאפשר הפרות. אני מעריך שכל החברות הקיימות כולל הגדולות יציעו מחירים מתחרים למחירים של אקספון עם תוספות מחיר עבור שירותי אקסטרא.
  • 3.
    מצוין! בהצלחה! (ל"ת)
    איתן 10/04/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    levi ovad 10/04/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    מה חדש ומה החידוש אם הצוות הם בכירים לשעבר בשוק הסלולרי.
  • 1.
    ספרטקוס 10/04/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    מרווחים הון מטורף בחברות אחרות שגם אותם ישנאו...ככה זה בארץ
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.