לאחר החיסול: אושר גיוס 10 אלף אנשי מילואים בתפקידים מיוחדים

(עדכון) לאחר חיסול אל-עטאר, אבו שמאלה וברהום אישרו השרים גיוס מילואים של בעלי תפקידים מיוחדים
לירן סהר | (6)

לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף וחיסול 3 בכירי החמאס אמש, אישרו היום (ה') שרי הממשלה את גיוסם של 10 אלף חייחחי מילואים בתפקידים מיוחדים בפיקוד העורף, חיל האוויר, אמ"ן וכו'. מדובר בחיילים שאינם חלק מחטיבה או אוגדה שתילחם בעזה.

הלילה הצליחו כוחות צה"ל לחסל 3 בכירים בזרוע הצבאית של הארגון בדירת מסתור - ראאד אל-עטאר, מפקד חטיבת רפיח אשר היה מהאחראים לחטיפתו של גלעד שליט, אבו שמאלה, מפקד החטיבה הדרומית של חמאס ומוחמד ברהום.

"התקיפה בוצעה בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית, שהובילה לאיתור ופגיעה בשני פעילים מרכזיים מלב ההנהגה הצבאית של חמאס", מסרו מהשריות הבטחון הכללי. מהשב"כ נמסר כי אל-עטאר היה מעורב בשנים האחרונות בפיגועים קשים במהלכם נהרגו ונפצעו חיילי צה"ל. אבו שמאלה, המוגדר כ"אלוף פיקוד הדרום של חמאס", היה מעורב בעשרות פיגועים קשים.

נזכיר כי ביום שלישי בלילה הותקף ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת שייח רדואן - אשתו ובנו בן ה-7 חודשים נהרגו באירוע. בחמאס שוללים לחלוטין כי דף חוסל, אולם בכירים במערך הבטחון של ישראל מסרו לרשת החדשות האמריקנית פוקס כי דף חוסל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תפקידים מיוחדים זה לא המוסד? (ל"ת)
    ליאב כאנר 21/08/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ביבי מאוחר מדי קדימה למשעל ולהנייה בהצלחה בעזרת השם (ל"ת)
    קובי 21/08/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    tאבי 21/08/2014 10:09
    הגב לתגובה זו
    הי מתנהלת לפי הרצאת מניות הכרשים קונים לפי זה הם מנהלים את הבורסה אם בזמן מילחמה הבורסה עולה זה אומר דרשני
  • 3.
    צאו בתופים ובמחולות בנות פלשתים, בנות הערלים. (ל"ת)
    חוסלו עכברי המחילות 21/08/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זהבה גלאון וגדעון לוי - עומדים דקה דומייה (ל"ת)
    מזילים דמעה מלוחה 21/08/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ביבי - התעוררת?? (ל"ת)
    YYYYY 21/08/2014 09:50
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.