דעה

כל הדרכים שלא יכניסו לכם אייטם לתקשורת

לכל איש יח"צ יש את המור"ק שלו על הטעות שהפילה לו אייטם מושלם. קבלו את רשימת הפאשלות שתגמור לכם את הסיכויים להכניס את הלקוח לתקשורת
זאב ינאי | (22)

1. להציע סיפור לכתב הלא נכון או למדיום הלא נכון. לדוגמא: פרויקט "סלבריטאים מדברים על הכלבים שלהם" למוסף הפוליטי של ידיעות אחרונות.

2. להתקשר לעיתונאי מחוץ לשעות העבודה המועדפות עליו. למשל, כל עיתונאי לפני תשע בבוקר. טיפ חשוב: לאטילה שומפלבי עדיף להתקשר בארבע לפנות בוקר מאשר בעשר בבוקר.

3. לתקשר עם העיתונאי בדרך הפחות מקובלת עליו. כמו לשלוח לאתר אינטרנט הודעה לתקשורת בפקס או לצלצל לשושנה חן, כתבת הצרכנות של ידיעות אחרונות, לנייד.

4. להתקשר לכתב שלוש דקות אחרי ששלחת את הקומוניקט ולשאול: "קיבלת?" והאם העורך כבר אישר.

5. ואז להמשיך להתקשר כל חצי שעה לבדוק האם יש מצב לשנות את דעתו וכן להכניס את הסיפור.

6. לשלוח לעמית סגל הצעה לאייטם ולכתוב: "אתה הראשון שאני פונה אליו, נדב, זה בלעדי שלך .

7. להתרברב על המשכורות שעושים ביחסי-ציבור ולשאול למה הוא עדיין תקוע בעיתונות.

8. להטיל אמברגו על קומוניקט השקה לסניף מכבסת מריומה.

9. לשאול את הכתב כמה אנשים בכלל קוראים את האתר שלו.

10. לכתוב בענק "חדש על המדף" בכותרת הקומוניקט על מוצר שהושק לפני שנה והתפרסם כבר בכל מקומון אפשרי.

11. לשלוח כיתוב תמונה ולשכוח לצרף את התמונה.

12. לנסות למכור סיפור בתחום שאתם לא מבינים בו ולא טרחתם ללמוד אותו. נניח: היי רז, שיטת הניתוח הלא-פולשני החדשה של אסותא מצטיינת בעיקר בזה שהיא... הממ. וגם בגלל ש... תן לי לחזור אליך עוד חמש דקות. בסדר?

13. לא לבדוק את נושאי העניין ומסעות הצלב של העיתונאי. למשל - לצלצל לדרוקר ולהציע לו כתבת לייפסטייל על שרה נתניהו לעולם האישה (בפרילנס).

14. להתעמת עם העיתונאי. לדוגמא, להגיד לו: אתה לא הסגן של אלוהים, סך הכל סגן עורך ידיעות מעלה נקמה".

15. לא לעבור על עיתוני הבוקר לפני השיחה עם הכתב, ולהציע כתבה צרכנית על קפה "באלאנס" של עלית ביום בו הוא יורד מהמדפים.

16. להגמיש את האמת ולמכור שקר. הדרך הבדוקה לא להכניס אי-פעם שום אייטם.

ומה הסיפור שלכם? טקבקט לנו

תודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    התשחורת העוינת 12/04/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
    לא לשלוח הודעה לעיתנות באורך הגלות מלאה בהסברים פרטניים ולצפות שהעיתונאי יקרא אותה.
  • 13.
    לביאה שואגת 06/04/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    תודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת? זאב למה אתה יוצא נגדם?
  • זאב ינאי 10/04/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    חברי הקבוצה שלי בפייסבוק, PRguru, תרמו רבים מהרעיונות המובאים כאן בטור. המשפט האחרון הוא הוקרה להם על תרומתם.
  • בסדר הבנתי... (ל"ת)
    לביאה שואגת 06/04/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ממורמרות - אויש תנוחו... (ל"ת)
    דובר 05/04/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שמוליק .ק. 05/04/2011 19:31
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם אסף כל מיני אנקדוטות מצחיקות ומה שיש לכם להגיד אלה דברים שליליים. עצוב מאוד לדעת שיש כל מיני אנשים שעוברים בין כתבות ומנסים לקטול את הכותב, קצת פרגון לא הורג- הוא רק טיפה מרחיק אתכם מהגהנום
  • 10.
    דני 05/04/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    הקהילה הכי חמה ותומכת שיש.
  • 9.
    יועץ תקשורת 05/04/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    לא לפנות ללקוח באמצע מסע יחסי ציבור אודותיו ולהציע לו לשכור את שירותיך בתחום יחסי ציבור. זה מה שמשרדו של מוטי מורל עושה!
  • יונה 06/04/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    אולי זו הסיבה שהציעו ללקוח עזרה....
  • משעמם לך ברודוס? (ל"ת)
    רונן 05/04/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ברדוגו 05/04/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    אפשר לשבור ידיים ורגליים לעיתונאים, או שמותר רק לאיים עליהם?
  • 7.
    נסים 05/04/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    לא להזמין כתב לארוע השקה, כשבבוקר הארוע הוא יקרא במקום אחר כתבה על מה שיחשף בארוע
  • 6.
    מי אתה בכלל (ל"ת)
    פחחח 05/04/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טוביה החולב 05/04/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    לא להזכיר שמות של עיתונאים באופן שעלול להגחיך אותם בעיני הקורא באייטם על טעויות טפשיות שיכול לעשות יחצ"ן ולצפות מהם לשתוף פעולה בעתיד.....
  • זאב 05/04/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    היה לי אכן חשש לגבי אמירות מסויימות. לכן ביקשתי אישור להן וקיבלתי.
  • 4.
    תחליף מקצוע 05/04/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
    אם לא הצלחת לגרום לעיתונאים להתקשר אליך בשביל סיפור ואתה כל היום מכשכש סביב הזנב שלהם אתה לא יודע לעבוד.
  • ?? 05/04/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    ברור שזאת רשימה הומוריסטית... ומוצלחת אם יורשה לי.
  • טוביה החולב 05/04/2011 13:49
    ולא ממש הצליח לו. אני מסכים עם "תחליף מקצוע"- זאב, לך תחליף מקצוע לא נראה לי שאתה טוב במה שאתה עושה
  • 3.
    מטבע 05/04/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    צריך להוסיף גם: לא לשחד עיתונאים... בעצם..
  • 2.
    (ל"ת)
    אולי מספיק? 05/04/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רויטל (ל"ת)
    גדול 05/04/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



אילוסטרציה של המשרדים החדשים של אנבידיה בקריית טבעון. קרדיט: אנבידיהאילוסטרציה של המשרדים החדשים של אנבידיה בקריית טבעון. קרדיט: אנבידיה

אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031

החברה מדווחת על קמפוס חדש שיאכלס יותר מ-10,000 עובדים, בהשקעה של מיליארדי שקלים ועם לוחות זמנים שנפרסים עד תחילת העשור הבא

ליאור דנקנר |

אנבידיה NVIDIA Corp. -3.81%  , אחת מחברות השבבים והבינה המלאכותית הגדולות בעולם, מדווחת כי הקמפוס החדש שלה בישראל יוקם בקריית טבעון. מדובר בפרויקט רחב היקף שצפוי לשמש יותר מ-10,000 עובדות ועובדים, עם שטח בנוי כולל של כ-160 אלף מ"ר על פני כ-90 דונם. תחילת העבודות מתוכננת ל-2027 והאכלוס הראשוני צפוי ב-2031. כבר עכשיו ברור שמדובר במהלך שממקם את מרכז הפיתוח הישראלי של אנבידיה כעוגן משמעותי בפעילות הגלובלית של החברה.


קמפוס אחד, הרבה מעבר למשרדים

החברה מדווחת שהקמפוס מתוכנן בהשראת מטה החברה בסנטה קלרה שבקליפורניה ויכלול לא רק משרדים, אלא גם פארקים, מרכז מבקרים, בתי קפה ומסעדות. לצד אלה יוקמו מעבדות ומרחבי עבודה משותפים, שמטרתם לחזק שיתופי פעולה פנימיים וגם חיבורים עם סטארטאפים ושותפים מהאקוסיסטם המקומי. ההשקעה, שנאמדת במיליארדי שקלים לאורך כמה שנים, משקפת את ההתרחבות המואצת של פעילות המחקר והפיתוח של אנבידיה בישראל.


אילוסטרציה של המשרדים החדשים של אנבידיה בקריית
 טבעון. קרדיט: אנבידיה

אילוסטרציה של המשרדים החדשים של אנבידיה בקריית טבעון. קרדיט: אנבידיה


בשנים האחרונות אנבידיה מרחיבה בעקביות את פעילותה בישראל. מאז רכישת מלאנוקס ב-2020, שהפכה לבסיס מרכזי של פעילות החברה בארץ, מדווחים על גידול חד בהיקף כוח האדם, פתיחת והרחבת משרדים ביוקנעם, תל אביב ובאר שבע, והעמקה של פעילות המחקר והפיתוח בתחומי שבבים, רשתות ו-AI. בתוך כך, מרכז הפיתוח הישראלי הפך לאחד הגדולים של אנבידיה מחוץ לארה"ב, עם אלפי עובדים והובלה של פרויקטים שנמצאים בליבת המוצרים הגלובליים של החברה. הקמת הקמפוס בקריית טבעון משתלבת כמהלך המשכי לאותה מגמה של התרחבות ארוכת טווח בישראל.