דעה

כל הדרכים שלא יכניסו לכם אייטם לתקשורת

לכל איש יח"צ יש את המור"ק שלו על הטעות שהפילה לו אייטם מושלם. קבלו את רשימת הפאשלות שתגמור לכם את הסיכויים להכניס את הלקוח לתקשורת
זאב ינאי | (22)

1. להציע סיפור לכתב הלא נכון או למדיום הלא נכון. לדוגמא: פרויקט "סלבריטאים מדברים על הכלבים שלהם" למוסף הפוליטי של ידיעות אחרונות.

2. להתקשר לעיתונאי מחוץ לשעות העבודה המועדפות עליו. למשל, כל עיתונאי לפני תשע בבוקר. טיפ חשוב: לאטילה שומפלבי עדיף להתקשר בארבע לפנות בוקר מאשר בעשר בבוקר. 3. לתקשר עם העיתונאי בדרך הפחות מקובלת עליו. כמו לשלוח לאתר אינטרנט הודעה לתקשורת בפקס או לצלצל לשושנה חן, כתבת הצרכנות של ידיעות אחרונות, לנייד.

4. להתקשר לכתב שלוש דקות אחרי ששלחת את הקומוניקט ולשאול: "קיבלת?" והאם העורך כבר אישר.

5. ואז להמשיך להתקשר כל חצי שעה לבדוק האם יש מצב לשנות את דעתו וכן להכניס את הסיפור.

6. לשלוח לעמית סגל הצעה לאייטם ולכתוב: "אתה הראשון שאני פונה אליו, נדב, זה בלעדי שלך .

7. להתרברב על המשכורות שעושים ביחסי-ציבור ולשאול למה הוא עדיין תקוע בעיתונות.

8. להטיל אמברגו על קומוניקט השקה לסניף מכבסת מריומה.

9. לשאול את הכתב כמה אנשים בכלל קוראים את האתר שלו.

10. לכתוב בענק "חדש על המדף" בכותרת הקומוניקט על מוצר שהושק לפני שנה והתפרסם כבר בכל מקומון אפשרי.

11. לשלוח כיתוב תמונה ולשכוח לצרף את התמונה.

12. לנסות למכור סיפור בתחום שאתם לא מבינים בו ולא טרחתם ללמוד אותו. נניח: היי רז, שיטת הניתוח הלא-פולשני החדשה של אסותא מצטיינת בעיקר בזה שהיא... הממ. וגם בגלל ש... תן לי לחזור אליך עוד חמש דקות. בסדר?

13. לא לבדוק את נושאי העניין ומסעות הצלב של העיתונאי. למשל - לצלצל לדרוקר ולהציע לו כתבת לייפסטייל על שרה נתניהו לעולם האישה (בפרילנס).

14. להתעמת עם העיתונאי. לדוגמא, להגיד לו: אתה לא הסגן של אלוהים, סך הכל סגן עורך ידיעות מעלה נקמה".

15. לא לעבור על עיתוני הבוקר לפני השיחה עם הכתב, ולהציע כתבה צרכנית על קפה "באלאנס" של עלית ביום בו הוא יורד מהמדפים.

16. להגמיש את האמת ולמכור שקר. הדרך הבדוקה לא להכניס אי-פעם שום אייטם.

ומה הסיפור שלכם? טקבקט לנו

תודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת.

הכותב הוא יועץ תקשורת ומנהל תחום יחסי הציבור במשרדו של מוטי מורל

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    התשחורת העוינת 12/04/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
    לא לשלוח הודעה לעיתנות באורך הגלות מלאה בהסברים פרטניים ולצפות שהעיתונאי יקרא אותה.
  • 13.
    לביאה שואגת 06/04/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    תודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת? זאב למה אתה יוצא נגדם?
  • זאב ינאי 10/04/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    חברי הקבוצה שלי בפייסבוק, PRguru, תרמו רבים מהרעיונות המובאים כאן בטור. המשפט האחרון הוא הוקרה להם על תרומתם.
  • בסדר הבנתי... (ל"ת)
    לביאה שואגת 06/04/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ממורמרות - אויש תנוחו... (ל"ת)
    דובר 05/04/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שמוליק .ק. 05/04/2011 19:31
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם אסף כל מיני אנקדוטות מצחיקות ומה שיש לכם להגיד אלה דברים שליליים. עצוב מאוד לדעת שיש כל מיני אנשים שעוברים בין כתבות ומנסים לקטול את הכותב, קצת פרגון לא הורג- הוא רק טיפה מרחיק אתכם מהגהנום
  • 10.
    דני 05/04/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    הקהילה הכי חמה ותומכת שיש.
  • 9.
    יועץ תקשורת 05/04/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    לא לפנות ללקוח באמצע מסע יחסי ציבור אודותיו ולהציע לו לשכור את שירותיך בתחום יחסי ציבור. זה מה שמשרדו של מוטי מורל עושה!
  • יונה 06/04/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    אולי זו הסיבה שהציעו ללקוח עזרה....
  • משעמם לך ברודוס? (ל"ת)
    רונן 05/04/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ברדוגו 05/04/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    אפשר לשבור ידיים ורגליים לעיתונאים, או שמותר רק לאיים עליהם?
  • 7.
    נסים 05/04/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    לא להזמין כתב לארוע השקה, כשבבוקר הארוע הוא יקרא במקום אחר כתבה על מה שיחשף בארוע
  • 6.
    מי אתה בכלל (ל"ת)
    פחחח 05/04/2011 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טוביה החולב 05/04/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    לא להזכיר שמות של עיתונאים באופן שעלול להגחיך אותם בעיני הקורא באייטם על טעויות טפשיות שיכול לעשות יחצ"ן ולצפות מהם לשתוף פעולה בעתיד.....
  • זאב 05/04/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    היה לי אכן חשש לגבי אמירות מסויימות. לכן ביקשתי אישור להן וקיבלתי.
  • 4.
    תחליף מקצוע 05/04/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
    אם לא הצלחת לגרום לעיתונאים להתקשר אליך בשביל סיפור ואתה כל היום מכשכש סביב הזנב שלהם אתה לא יודע לעבוד.
  • ?? 05/04/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    ברור שזאת רשימה הומוריסטית... ומוצלחת אם יורשה לי.
  • טוביה החולב 05/04/2011 13:49
    ולא ממש הצליח לו. אני מסכים עם "תחליף מקצוע"- זאב, לך תחליף מקצוע לא נראה לי שאתה טוב במה שאתה עושה
  • 3.
    מטבע 05/04/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    צריך להוסיף גם: לא לשחד עיתונאים... בעצם..
  • 2.
    (ל"ת)
    אולי מספיק? 05/04/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רויטל (ל"ת)
    גדול 05/04/2011 11:11
    הגב לתגובה זו