כל הדרכים שלא יכניסו לכם אייטם לתקשורת
1. להציע סיפור לכתב הלא נכון או למדיום הלא נכון. לדוגמא: פרויקט "סלבריטאים מדברים על הכלבים שלהם" למוסף הפוליטי של ידיעות אחרונות.
2. להתקשר לעיתונאי מחוץ לשעות העבודה המועדפות עליו. למשל, כל עיתונאי לפני תשע בבוקר. טיפ חשוב: לאטילה שומפלבי עדיף להתקשר בארבע לפנות בוקר מאשר בעשר בבוקר.
3. לתקשר עם העיתונאי בדרך הפחות מקובלת עליו. כמו לשלוח לאתר אינטרנט הודעה לתקשורת בפקס או לצלצל לשושנה חן, כתבת הצרכנות של ידיעות אחרונות, לנייד.
4. להתקשר לכתב שלוש דקות אחרי ששלחת את הקומוניקט ולשאול: "קיבלת?" והאם העורך כבר אישר.
5. ואז להמשיך להתקשר כל חצי שעה לבדוק האם יש מצב לשנות את דעתו וכן להכניס את הסיפור.
6. לשלוח לעמית סגל הצעה לאייטם ולכתוב: "אתה הראשון שאני פונה אליו, נדב, זה בלעדי שלך .
7. להתרברב על המשכורות שעושים ביחסי-ציבור ולשאול למה הוא עדיין תקוע בעיתונות.
8. להטיל אמברגו על קומוניקט השקה לסניף מכבסת מריומה.
9. לשאול את הכתב כמה אנשים בכלל קוראים את האתר שלו.
10. לכתוב בענק "חדש על המדף" בכותרת הקומוניקט על מוצר שהושק לפני שנה והתפרסם כבר בכל מקומון אפשרי.
11. לשלוח כיתוב תמונה ולשכוח לצרף את התמונה.
12. לנסות למכור סיפור בתחום שאתם לא מבינים בו ולא טרחתם ללמוד אותו. נניח: היי רז, שיטת הניתוח הלא-פולשני החדשה של אסותא מצטיינת בעיקר בזה שהיא... הממ. וגם בגלל ש... תן לי לחזור אליך עוד חמש דקות. בסדר?
13. לא לבדוק את נושאי העניין ומסעות הצלב של העיתונאי. למשל - לצלצל לדרוקר ולהציע לו כתבת לייפסטייל על שרה נתניהו לעולם האישה (בפרילנס).
14. להתעמת עם העיתונאי. לדוגמא, להגיד לו: אתה לא הסגן של אלוהים, סך הכל סגן עורך ידיעות מעלה נקמה".
15. לא לעבור על עיתוני הבוקר לפני השיחה עם הכתב, ולהציע כתבה צרכנית על קפה "באלאנס" של עלית ביום בו הוא יורד מהמדפים.
16. להגמיש את האמת ולמכור שקר. הדרך הבדוקה לא להכניס אי-פעם שום אייטם.
ומה הסיפור שלכם? טקבקט לנו
תודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת.
- 14.התשחורת העוינת 12/04/2011 01:25הגב לתגובה זולא לשלוח הודעה לעיתנות באורך הגלות מלאה בהסברים פרטניים ולצפות שהעיתונאי יקרא אותה.
- 13.לביאה שואגת 06/04/2011 10:57הגב לתגובה זותודה לחברי קבוצת Prguru שחברו למאמץ המלחמתי להרוס לאנשי יחסי הציבור את הסיכוי להכניס אייטמים לתקשורת? זאב למה אתה יוצא נגדם?
- זאב ינאי 10/04/2011 12:13הגב לתגובה זוחברי הקבוצה שלי בפייסבוק, PRguru, תרמו רבים מהרעיונות המובאים כאן בטור. המשפט האחרון הוא הוקרה להם על תרומתם.
- בסדר הבנתי... (ל"ת)לביאה שואגת 06/04/2011 11:10הגב לתגובה זו
- 12.ממורמרות - אויש תנוחו... (ל"ת)דובר 05/04/2011 19:37הגב לתגובה זו
- 11.שמוליק .ק. 05/04/2011 19:31הגב לתגובה זוהבנאדם אסף כל מיני אנקדוטות מצחיקות ומה שיש לכם להגיד אלה דברים שליליים. עצוב מאוד לדעת שיש כל מיני אנשים שעוברים בין כתבות ומנסים לקטול את הכותב, קצת פרגון לא הורג- הוא רק טיפה מרחיק אתכם מהגהנום
- 10.דני 05/04/2011 16:09הגב לתגובה זוהקהילה הכי חמה ותומכת שיש.
- 9.יועץ תקשורת 05/04/2011 14:30הגב לתגובה זולא לפנות ללקוח באמצע מסע יחסי ציבור אודותיו ולהציע לו לשכור את שירותיך בתחום יחסי ציבור. זה מה שמשרדו של מוטי מורל עושה!
- יונה 06/04/2011 15:39הגב לתגובה זואולי זו הסיבה שהציעו ללקוח עזרה....
- משעמם לך ברודוס? (ל"ת)רונן 05/04/2011 16:26הגב לתגובה זו
- 8.ברדוגו 05/04/2011 13:56הגב לתגובה זואפשר לשבור ידיים ורגליים לעיתונאים, או שמותר רק לאיים עליהם?
- 7.נסים 05/04/2011 13:30הגב לתגובה זולא להזמין כתב לארוע השקה, כשבבוקר הארוע הוא יקרא במקום אחר כתבה על מה שיחשף בארוע
- 6.מי אתה בכלל (ל"ת)פחחח 05/04/2011 13:10הגב לתגובה זו
- 5.טוביה החולב 05/04/2011 12:55הגב לתגובה זולא להזכיר שמות של עיתונאים באופן שעלול להגחיך אותם בעיני הקורא באייטם על טעויות טפשיות שיכול לעשות יחצ"ן ולצפות מהם לשתוף פעולה בעתיד.....
- זאב 05/04/2011 14:02הגב לתגובה זוהיה לי אכן חשש לגבי אמירות מסויימות. לכן ביקשתי אישור להן וקיבלתי.
- 4.תחליף מקצוע 05/04/2011 12:28הגב לתגובה זואם לא הצלחת לגרום לעיתונאים להתקשר אליך בשביל סיפור ואתה כל היום מכשכש סביב הזנב שלהם אתה לא יודע לעבוד.
- ?? 05/04/2011 13:08הגב לתגובה זוברור שזאת רשימה הומוריסטית... ומוצלחת אם יורשה לי.
- טוביה החולב 05/04/2011 13:49ולא ממש הצליח לו. אני מסכים עם "תחליף מקצוע"- זאב, לך תחליף מקצוע לא נראה לי שאתה טוב במה שאתה עושה
- 3.מטבע 05/04/2011 12:06הגב לתגובה זוצריך להוסיף גם: לא לשחד עיתונאים... בעצם..
- 2.(ל"ת)אולי מספיק? 05/04/2011 12:03הגב לתגובה זו
- 1.רויטל (ל"ת)גדול 05/04/2011 11:11הגב לתגובה זו

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.