עונת הדוחות בארה"ב – שמן למדורה?

יואב בורגן מלידר שוקי הון על עונת הדו"חות בארה"ב והתייחסות ה"קונצנזוס"
יואב בורגן |

לא שאנחנו רוצים, חלילה, להעכיר למישהו את מצב הרוח לקראת סוף השבוע (מעבר למה שהשווקים בעצמם גורמים), אבל באמת חשוב להיות מסוגלים להסתכל על המציאות הנוכחית כפי שהיא, בלי יותר מדי ניסיונות לייפות אותה.

עד היום, מתוך ה-5,373 חברות ציבוריות הנסחרות בבורסות השונות בארה"ב, כ-30% מהן כבר דיווחו על תוצאות כספיות לרבעון הרביעי והאחרון של שנת 2007.

ובכן, תמונת המצב אינה מלבבת: אם מסתכלים על הרווח הנקי המצרפי של החברות שכבר דיווחו (במונחי ESP – רווח נקי למניה), אזי מדובר בקיטון (צמיחה שלילית אם תרצו) של כ-15% לעומת הרבעון המקביל – הרבעון האחרון של שנת 2006.

מה שמדאיג עוד יותר הינו הצפי של השוק לגבי המשך תקופת הדוחות הנוכחית, ואיך הורע הצפי הזה במהלך ארבעת החודשים האחרונים:

רק בראשית אוקטובר 2007 חזו האנליסטים בוול-סטריט (מה שאנחנו אוהבים לכנות כקונצנזוס התחזיות), כי רווחי הרבעון הרביעי של החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500, יצמחו חיובית ב-11.5%. והנה, בשבוע שעבר כבר התדרדר צפי הקונצנזוס, לירידה בשיעור של 17.6% ברווחיהן של החברות בארה"ב ברבעון האחרון של 2007. ועתה, התחזית הנוכחית, המשקללת את תוצאות החברות שכבר דיווחו יחד עם הציפיות לדוחות שטרם פורסמו, מדברת על קיטון עוד יותר חד ברווחים לעומת השנה שעברה, בשיעור של 20.7%.

לא נעים, אך חכו – זה עוד לא הסוף: נוכח התמונה העגומה העולה מדוחות הרבעון הרביעי, הרי שהשחיקה בציפיות הכלליות של השוק כבר החלה לגלוש לתוך שנת 2008: כיום, האנליסטים חוזים צמיחה אנמית למדי ברווחי החברות לשני הרבעונים הראשונים של 2008 – 2.8% ברבעון הראשון, ו-3.5% ברבעון השני (בשבוע שעבר התחזיות היו מעט אופטימיות יותר: 3.8% ו-4.2%, בהתאמה).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.