הרמס 450 של אלביט מערכות במבצע אכיפת תנועה בצפון
בשעות אלו ממש עושה המשטרה שימוש במל"טים של חברת אלביט מערכות במבצע אכיפת תנועה ראשון מסוגו בארץ, שנערך בצפון.
מאלביט מערכות נמסר, כי משפחת המל"טים שלה צברה עד עתה למעלה מ-30,000 שעות טיסה מבצעית בשירות צבאות וכוחות ביטחון בישראל וברחבי העולם וכעת נרתם המל"ט הרמס 450 ליישומי אכיפת תנועה של משטרת ישראל.
משפחת המל"טים של אלביט מערכות, כוללת את הדגם הגדול הרמס 1500, הרמס 450, ההרמס 180, וכמו כן המל"ט הזעיר סקילארק שנבחר על ידי מערכת הבטחון עבור מפקדת זרוע היבשה לצורכי מודיעין "מעבר לגבעה".
מל"ט ההרמס 450 הינו מל"ט טקטי מתקדם. מערכות הרמס 450 נבחרו לתכנית ה-WATCHKEEPER של משרד הבטחון הבריטי בעיסקה שתניב לאלביט מערכות הכנסות בהיקף של כחצי מיליארד דולר. המל"ט החד-מנועי יוצר מחומרים מרוכבים ולו מבנה אווירודינמי אופטימלי, מערכות אוויוניקה המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט GPS מדויק. המטעד האלקטרו-אופטי של המל"ט ומערכת הרדאר המתקדם מאפשרים גילוי וזיהוי מטרות והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת.
הרמס 450, נושא חישני ראיית יום ולילה ומציין מטרות מבוסס לייזר, המקושרים באמצעות עורקי נתונים למערך מרושת של תחנות קרקע, מהן שולטים המפעילים על המשימה הכוללת. תוצרי המודיעין החזותי מחישני האופטיקה והמכ"ם ינותחו ויעובדו על מנת לספק מידע חשוב לשטח. המערכת ניתנת לפריסה מהירה ולפעולה בכל מקום בעולם.
המל"ט יכול לשאת, לדברי החברה, מטען במשקל מרבי של 150 ק"ג, גובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18,000 רגל והוא יכול לשהות באוויר עד 20 שעות טיסה. מערכות הרמס 450 נמצאות בשימוש מבצעי של צה"ל והן צברו עד היום אלפי שעות טיסה כמערכת המל"ט הטקטית העיקרית של צה"ל.
מאלביט מערכות נמסר כי ההרמב 450 רשם ב-7 בספטמבר 2005 הישג חשוב בתולדות התעופה של בריטניה כאשר טס לראשונה מעל ParcAberporth שבווילס, במסגרת תכנית ה-Watchkeeper המשותפת לתאלס ולאלביט מערכות. היתה זו טיסה ראשונה בבריטניה של מל"ט גדול והיא אף נרשמה בדו"ח התנועות האוויריות של רשות התעופה האזרחית הבריטית. כמו בכל הטיסות האזרחיות, הוצג בדיווח סוג כלי הטיס, מספר הנוסעים והכינוי בקשר האלחוטי. בעמודה המתייחסת למספר הנוסעים נרשם: "אפס נוסעים".

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.