רכבת הרים: חברת חיפושי הנפט רוצה כסף למבחני הפקה - והמניה צוללת 65%
שותפות הנפט גלוב אקספ יהש פרסמה הבוקר תשקיף לגיוס הון בדיסקאונט ענק. בתגובה, יחידות ההשתתפות של השותפות צוללות במסחר בלמעלה מ-70%. מטרת הגיוס היא לממן את פעילותה של השותפות במסגרת רישיון 'אופק'.
נכון להיום לגלוב אין אמצעים כספיים כדי לממן את הפעילות שלה ולכן נדרש גיוס. עם זאת, המשאבים הכספיים אשר יגוייסו היום לא צפויים להספיק כדי לחדש את העבודות בשטח האתר הנמצא באזור לוד.את ההנפקה הנוכחית מובילה כלל חיתום כשלצידה יאיר קפיטל ורוסאריו קפיטל.
כחלק מן ההנפקה, מציעה גלוב למשקיעים לרכוש יחידות השתתפות במחיר של 50 אגורות. המחיר משקף לשותפות שווי של 750 אלף שקל לפני הכסף. במחיר המינימום - היקף הגיוס הכולל צפוי להסתכם ב-2 מיליון שקל. היקף הגיוס הכולל עשוי לגדול ככל שיגיעו ביקושים ומחיר הסגירה יהיה גבוה ממחיר המינימום בהנפקה.
במסגרת ההנפקה השותף הכללי צפוי להזמין מחצית (או יותר) מהיקף ההנפקה (5,000 אגדים). בדו"ח הצעת המדף לא צוין המחיר שבו יירכשו היחידות. ככל הנראה הכסף שירכוש השותף הכללי מגיע מההשקעה שביצע איש העסקים צביקה בורודצקי בשותף הכללי והושלמה הלילה.
- גלוב אקספלוריישן - הולכת בדרכה
- רוח גבית לגלוב? השותף הכללי הקים קרן השקעות זרה שתזרים כסף לרישיונות שלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעניין זה, נזכיר כי רק לפני מספר ימים דיווחה גלוב כי
- 8.סתיו 19/10/2014 10:04הגב לתגובה זוכיצד אפשר להשקיע כסף בחברה? עם מי צריך לדבר?
- 7.הרשות אשמה בכל הבלאגן יש לה כנראה אינטרס (ל"ת)ראל0000000 12/10/2014 17:10הגב לתגובה זו
- 6.רמי 06/10/2014 18:26הגב לתגובה זוכאילו גם אחד שאן לא מושג בכלכלה אחרי שהוא לומד את שוק ההון הכללי בעולם מבין אחרי שפעם או פעמים הוא נישרף ולא מתעסק בשוק הזה בטח לא במניות קטנות אלה אן להם הלוהים פה בארץ זה קרטל שעוקב אחרי כול משקיע שיהי הכי חכם ואינטיליגנט הם ינסו להפיל אותו ואני מחזיק מעצמי היום משקיע סבלני חכם אינטיליגנט שמבין שהשוק פה הוא מלוכלך ברמות שלא מתקרבים הלאו בכלל אז הם מספרים לכם שיש פה זרים? חחחח כן הזרים ממש מטומטמים שהם יסחרו פה במדינה הכי מושחתת בעולם
- 5.הבעיה עוד הנפקות 06/10/2014 13:17הגב לתגובה זובושה שמאפשרים להנפיק עם כזה דיסקאונט שפוגע בציבור שמחזיק ואחר כך במי שקונה בהנפקה.
- שורט 07/10/2014 07:09הגב לתגובה זוומוכרים למשקיעים תמימים שמפסידים את המכנסיים. שורט אין סופי. לא לקנות.
- 4.כל הכסף למימון הכללי - ניגמר לו דמי מפעיל (ל"ת)דבי 06/10/2014 11:52הגב לתגובה זו
- 3.תגיד תומר - יש שם גז? או סתם סיבובים של סולטן? (ל"ת)אבי 06/10/2014 11:51הגב לתגובה זו
- 2.הזדמנות קנייה (ל"ת)ליאור שגיא 06/10/2014 11:49הגב לתגובה זו
- ש 07/10/2014 06:26הגב לתגובה זושורט אין סופי. קבוצת נוכלים מרוויחים מיליונים על חשבון משקיעים תמימים.
- איך קניה אם מחר הסחורה של ההנפקה תיזרק לשוק? (ל"ת)חזי 06/10/2014 13:25הגב לתגובה זו
- 1.חשוב מאד 06/10/2014 11:36הגב לתגובה זוולפוצץ זאת בכתבת ענק על חברה בשווי של דירת 2.5 חדרים בירוחם.
- אברי 06/10/2014 12:55הגב לתגובה זויפה לך הדברים.
טורבינות רוח ימיות של אורסטד. קרדיט: רשתות חברתיותמבט לים: משרד האנרגיה בוחן איך תיראה האנרגיה של ישראל שתיוצר במים
המשרד משלים מכרז לביצוע סקר אסטרטגי שיבחן אילו טכנולוגיות אנרגיה ואקלים ניתן לפתח בים התיכון. הבדיקה תכלול אנרגיה מגלים, רוח ושמש, אגירה, מימן ירוק ולכידת פחמן. המטרה: לגבש בסיס ידע שיסייע בקבלת החלטות על פיתוח ימי, תוך איזון בין צרכים כלכליים, סביבתיים
וציבוריים
משרד האנרגיה והתשתיות נמצא בימים אלה לקראת סיום הליך מכרז לביצוע סקר אסטרטגי סביבתי רחב היקף, שמטרתו לבחון את הפוטנציאל של המרחב הימי של ישראל לפיתוח אנרגיה מתחדשת ופתרונות אקלים. את הסקר יבצע המרכז הלאומי לכלכלה כחולה, הפועל בחיפה תחת HiCenter Ventures, והוא צפוי להימשך כשנה וחצי, בליווי ועדת היגוי ווועדת מומחים בראשות המשרד.
על פי הודעת המשרד בנושא, הסקר נועד לבחון איזה טכנולוגיות מתקדמות יכולות להתאים ליישום בים התיכון, ומהם התנאים שיאפשרו פיתוח אחראי שלהן. בין התחומים שייבדקו נמצאת הפקת אנרגיה מגלים וזרמים ימיים, מתקני רוח ושמש בים, פתרונות לאגירת אנרגיה, ייצור מימן ירוק, גידול ביומסה ימית, שימוש בחילוף חום וכן אפשרויות ללכידת פחמן במרחב הימי. במסגרת העבודה, יתבצע מיפוי של הטכנולוגיות הרלוונטיות לישראל, ניתוח רמת הבשלות שלהן והערכת היתכנות כלכלית, סביבתית וחברתית.
מעבר לבחינת הטכנולוגיות עצמן, הסקר ינסה לענות גם על שאלות של מיקום ותכנון. הוא יכלול איתור אזורים בים שבהם ניתן יהיה להקים מתקנים ימיים בצורה מיטבית, לצד גיבוש המלצות בנוגע למדיניות פיתוח, כללי תכנון, רגולציה וניטור סביבתי. המטרה היא ליצור תמונה רחבה שתסייע לממשלה לקבל החלטות מושכלות לגבי השימוש במרחב הימי, שהוא משאב מוגבל ורב-שימושי.
במשרד האנרגיה מדגישים כי הסקר הוא חלק מתהליך מקובל במדינות מפותחות, המכונה סקר אסטרטגי סביבתי, שנועד לשמש בסיס לתכנון ארוך טווח של משאבי טבע. תוצרי העבודה אמורים לספק למשרד תשתית מקצועית המבוססת על נתונים, שתאפשר לקדם פיתוח ימי באופן שמצד אחד תורם ליעדי האקלים של ישראל, ומצד שני שומר על איזון בין צורכי המשק, ההגנה על הסביבה והאינטרס הציבורי.
- מה התשואה שתרוויחו מפאנל סולארי על הגג?
- 400 אלף ילדים בשנה ילמדו על אנרגיות מתחדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי אולגה זלטקין, מרכזת בכירה למחקר ימים ואגמים ביחידת המדען הראשי של המשרד, המרחב הימי נהפך לרכיב חשוב במיוחד בפיתוח אנרגיה מתחדשת בישראל, בין היתר בשל מגבלות השטח ביבשה. היא הסבירה כי הים מאפשר לא רק להגדיל את היקפי הייצור, אלא גם לקדם טכנולוגיות שאין להן חלופה יבשתית, כמו אנרגיה מגלים וזרמים. הסקר, לדבריה, נועד ליצור בסיס ידע לאומי שיתמוך בתכנון זהיר, בגיוון מקורות האנרגיה ובחיזוק הביטחון האנרגטי של המדינה.

אדלטק נסוגה מהתביעה נגד דוראד הדרך להרחבת התחנה נפתחה
שינוי תקנון החברה ניטרל את עילת התביעה; השותפים האחרים יוכלו לקדם את פרויקט דוראד 2
המאבק המשפטי סביב הרחבת תחנת הכוח דוראד באשקלון הגיע לנקודת הכרעה - אדלקום, זרוע האנרגיה של קבוצת אדלטק, הודיעה לבית המשפט על מחיקת התביעה שהגישה נגד דוראד והשותפות בה, לאחר שהתברר כי שינוי תקנון החברה ניטרל בפועל את עיקר הסעדים שביקשה. מבחינת השותפים האחרים קבוצת אלומיי-לוזון וקצא"א, מדובר בהסרת החסם המרכזי שעמד בדרכו של פרויקט "דוראד 2", הרחבה בהיקף של מאות מגה-ואטים לתחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל והשבחת ערך משמעותית בהמשך.
הסכסוך בין השותפים בדוראד נמשך שנים, אך בשנה האחרונה עלה מדרגה. בלב המחלוקת עמדה פרשנות תקנון החברה והסכם בעלי המניות: האם הרחבת התחנה מחייבת אישור פה אחד של האסיפה הכללית, כפי שטענה אדלטק, או שמספיק רוב בדירקטוריון. אדלטק ניסתה לבלום את קידום הפרויקט באמצעות בתי המשפט, אך במהלך השנה שינו בעלי השליטה את תקנון דוראד, כך שהחלטות מהותיות, ובהן הרחבת תחנת הכוח, אינן מחייבות עוד הסכמה מלאה. מהלך זה הפך את התביעה לצעד הגנתי חסר תוחלת, והוביל לנסיגה של אדלטק מההליך.
מבחינה עסקית, זהו הפסד ברור לאדלטק. החברה מחזיקה ב-18.75% ממניות דוראד, אך מתנגדת להרחבה לא משיקולים הנדסיים או סביבתיים, אלא מסיבות אסטרטגיות. הרגולציה בישראל מגבילה יזמים לנתח של עד כ-20% מכושר ייצור החשמל במשק, והרחבת דוראד "מבזבזת" לאדלטק חלק ניכר מהמכסה הזו, מבלי להעניק לה שליטה או תשואה עודפת. מבחינתה, השקעה בתחנה שבה היא שותפת מיעוט פוגעת ביכולת שלה לקדם תחנות כוח אחרות, שבהן הייתה יכולה ליהנות מחלק גדול יותר מהערך הכלכלי.ולכן, לא מן הנמנע שנפתחה הדרך לעסקת מכירה.
אלומיי ולוזון - השבחה עתידית בעקבות דוראד 2
לעומת זאת, עבור אלומיי-לוזון וקצא"א, התמונה הפוכה. השתלטותן על המניות שהוחזקו בעבר בידי זורלו הטורקית יצרה רוב שמאפשר להן להניע את הפרויקט קדימה. מבחינתן, דוראד 2 הוא נכס אסטרטגי: הרחבת תחנה קיימת, עם תשתיות פעילות, חיבור לרשת ולקוחות קיימים, נחשבת מהלך מהיר וזול יותר ביחס להקמת תחנת כוח חדשה מאפס.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשות החשמל מגבילה את מספר תחנות הכוח החדשות שיכולות להתחבר לרשת עד סוף העשור. המשמעות היא משחק סכום אפס: כל פרויקט שמתקדם ותופס "מקום" ברשת, חוסם פרויקטים אחרים. אם דוראד 2 תגיע לסגירה פיננסית ותבטיח את מקומה, היא תצמצם באופן ניכר את מרחב הפעולה של יזמים מתחרים ותשפיע על מפת הייצור של החשמל בישראל לשנים קדימה.
