יונדאי i10
צילום: קרדיט: יצרן

המכוניות החדשות הזולות ביותר בישראל

תמונת מצב עגומה משהו על שוק הרכב הישראלי כשהתקשינו למצוא מכוניות חדשות במחיר שמתחת ל 100.0 אש"ח
יואב פולס | (6)
נושאים בכתבה שוק הרכב

כשמחירי משפחתיות חדשות כבר נושקים ל 180.0 אש"ח, ג'יפונים כבר נושקים ל 200.0 אש"ח, ורכבי סופר מיני שהיו בעבר זמינים לכל לקוח כחלופה למשפחתית משווקים ב 120.0 אש"ח ולמעלה מכך, התקופה בה היו נמכרות כאן מכוניות בכ 60.0 אש"ח נראים כמו עידן אחר.

עם זאת, מכוניות מיני עדיין משווקות כאן, ויצאנו לסיור אינטרנטי באתרי היבואנים, מה הרכב הזול ביותר שנמכר בישראל, מה אפשר לקבל בפחות מ 100.0 אש"ח, והאם יש דרך להוזיל את הרכב.

כמובן שניגשנו ישר לצמד הקוריאניות, הקיה פיקנטו והיונדאי i10 כדי לגלות באכזבה שמחיר הקיה בדגם הבסיס עם מנוע 1.2 ליטר וברמת גימור LX, שהיתה משווקת רק לחברות ליסינג והשכרה, מוצע היום לציבור במחיר של 102,900 ₪. עם זאת, אם תיגשו לאולם של קיה ותתעניינו דווקא בדגם ה GT-Line המפואר של הפיקנטו, תמצאו אחת כזו מהמלאי המצומצם שנותר (ואולי כבר נגמר) במחיר של 99,900 ₪. כן הדגם המפואר יותר זול מהדגם הבסיסי, אבל כאמור, יחידות אחרונות שנותרו ליבואן.

האחות התאומה מכאנית היונדאי i10 היתה יכולה להיות המכונית הזולה בישראל בדגם הבסיסי עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית (זוכרים, קלאץ'?) שמחירה הרשמי עומד על 78,990 ₪. הבעיה ברכב זה היא ארדואן. הרכב מיוצר במפעלי יונדאי בטורקיה, ולכן כרגע לא מגיע לישראל. הדגם האוטומטי מתחיל ב 89,900 ₪.

מיצובישי גם היא נמצאת כאן הם הספייסטאר, שהיא גדולה יותר מרכבי המיני, וקטנה מהסופר מיני המוכרות. הספייסטאר עולה 94,990 ₪.

גם לטויוטה יש כאן נציגות עם הטויוטה אייגו X, המיני על עקבים של טויוטה, המשווקת במחיר של 99,990 ₪. באותו מחיר בדיוק תוכלו למצוא גם את החשמלית היחידה ברשימה, הליפמוטור T03.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם חצינו את הרף של ה 100.0 אש"ח, אזי נמצא כאן את הידנית הנוספת ברשימה, סוזוקי איגניס ידנית, במחיר של 104,990 ₪, האוטומטית כבר עולה כמעט 115.0 אש"ח.

מה עם סיטרואן, סקודה וסיאט? הן משווקות את הסופר מיני שלהן ה C3, הפאביה והאיביזה במחירים של מעל 110.0 אש"ח לרמות הכניסה – 117,900 ₪ לסיטרואן, 114,900 ₪ לסיאט ו 117,490 לסקודה.

עסקאות 0 ק"מ

במקביל לערוץ של היבואנים, מתקיים ערוץ שיווק נוסף של 0 ק"מ. בערוץ זה תוכלו לרכוש רכב חדש לחלוטין (0 ק"מ) דרך חברת ליסינג או השכרה, כאשר אתם תהיו היד השניה של הרכב. חברת הליסינג קונה את הרכב מהיבואן בהנחה גדולה, או שהיא קונה את הרכב דרך יבוא מקביל, ומשווקת אותו לצרכן הסופי, תוך שהיא משאיר ברשותה רווח צנוע.

בדקנו במספר אתרי ה 0 ק"מ הפעילים בישראל וגילינו את הליפמוטור T03 במחיר של 81,500 ₪ - 84,900 ₪, ואת הסיטרואן C3 במחיר 102,500 ₪. זהו. אין שום דבר אחר מתחת או באיזור של ה 100,000 ₪.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מוני 20/07/2024 09:28
    הגב לתגובה זו
    מחירי המכוניות רק עולים ואתם רווחי היבואנים,אלו הציבוריים,עולים ועולים.מה המסקנה?
  • 4.
    הטמבלים משלמים, אז למה שלא יעלו? (ל"ת)
    פראיירים 20/07/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנדריי 20/07/2024 00:36
    הגב לתגובה זו
    דגמים בכתבה מיעודים ומסופקים למדינות מעולם השלישי, ששם בעקבות המסוי נורמלי (ולא 120%)קונים שכבות חלשים ביותר עניים 0 בטיחות 0 נוחות וקומפורט 0 אקולוגיה 0 בידוד רעשים צריכת דלק גבוה בידוד רעשים מטען לא קיים במדינה מערבית נורמלית אסור יבוא
  • 2.
    D-BILL 19/07/2024 22:51
    הגב לתגובה זו
    ובה מתמיד
  • 1.
    גברי 19/07/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    כך לגבי הבניה וכך לגבי הרכב כשהאוצר לא יאפשר הוזלה אמיתית כי זו הקופה הטובה ביותר ממנה הוא חי איזה אפילו מיתון ארוך לא ישנה את המחירים אבל ניתמלא יום יום בפיסומות מפתות שמכניסים פנטזיות למוח האנשים
  • כשיתמוטט 20/07/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    אז נתחיל לדבר,המלחמות והורדת הדירוג יעלה הון לממשלה באין כספים ההולכימ לדתיימ השחורימ טרטי משמע
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


ווימו
צילום: ווימו

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו

לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו,  על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה

רן קידר |
נושאים בכתבה GOOGLE

חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.7%  , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה. 

האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain, אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.

הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.

המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".

שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי 

וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.