יונדאי i10
צילום: קרדיט: יצרן

המכוניות החדשות הזולות ביותר בישראל

תמונת מצב עגומה משהו על שוק הרכב הישראלי כשהתקשינו למצוא מכוניות חדשות במחיר שמתחת ל 100.0 אש"ח
יואב פולס | (6)
נושאים בכתבה שוק הרכב

כשמחירי משפחתיות חדשות כבר נושקים ל 180.0 אש"ח, ג'יפונים כבר נושקים ל 200.0 אש"ח, ורכבי סופר מיני שהיו בעבר זמינים לכל לקוח כחלופה למשפחתית משווקים ב 120.0 אש"ח ולמעלה מכך, התקופה בה היו נמכרות כאן מכוניות בכ 60.0 אש"ח נראים כמו עידן אחר.

עם זאת, מכוניות מיני עדיין משווקות כאן, ויצאנו לסיור אינטרנטי באתרי היבואנים, מה הרכב הזול ביותר שנמכר בישראל, מה אפשר לקבל בפחות מ 100.0 אש"ח, והאם יש דרך להוזיל את הרכב.

כמובן שניגשנו ישר לצמד הקוריאניות, הקיה פיקנטו והיונדאי i10 כדי לגלות באכזבה שמחיר הקיה בדגם הבסיס עם מנוע 1.2 ליטר וברמת גימור LX, שהיתה משווקת רק לחברות ליסינג והשכרה, מוצע היום לציבור במחיר של 102,900 ₪. עם זאת, אם תיגשו לאולם של קיה ותתעניינו דווקא בדגם ה GT-Line המפואר של הפיקנטו, תמצאו אחת כזו מהמלאי המצומצם שנותר (ואולי כבר נגמר) במחיר של 99,900 ₪. כן הדגם המפואר יותר זול מהדגם הבסיסי, אבל כאמור, יחידות אחרונות שנותרו ליבואן.

האחות התאומה מכאנית היונדאי i10 היתה יכולה להיות המכונית הזולה בישראל בדגם הבסיסי עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית (זוכרים, קלאץ'?) שמחירה הרשמי עומד על 78,990 ₪. הבעיה ברכב זה היא ארדואן. הרכב מיוצר במפעלי יונדאי בטורקיה, ולכן כרגע לא מגיע לישראל. הדגם האוטומטי מתחיל ב 89,900 ₪.

מיצובישי גם היא נמצאת כאן הם הספייסטאר, שהיא גדולה יותר מרכבי המיני, וקטנה מהסופר מיני המוכרות. הספייסטאר עולה 94,990 ₪.

גם לטויוטה יש כאן נציגות עם הטויוטה אייגו X, המיני על עקבים של טויוטה, המשווקת במחיר של 99,990 ₪. באותו מחיר בדיוק תוכלו למצוא גם את החשמלית היחידה ברשימה, הליפמוטור T03.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם חצינו את הרף של ה 100.0 אש"ח, אזי נמצא כאן את הידנית הנוספת ברשימה, סוזוקי איגניס ידנית, במחיר של 104,990 ₪, האוטומטית כבר עולה כמעט 115.0 אש"ח.

מה עם סיטרואן, סקודה וסיאט? הן משווקות את הסופר מיני שלהן ה C3, הפאביה והאיביזה במחירים של מעל 110.0 אש"ח לרמות הכניסה – 117,900 ₪ לסיטרואן, 114,900 ₪ לסיאט ו 117,490 לסקודה.

עסקאות 0 ק"מ

במקביל לערוץ של היבואנים, מתקיים ערוץ שיווק נוסף של 0 ק"מ. בערוץ זה תוכלו לרכוש רכב חדש לחלוטין (0 ק"מ) דרך חברת ליסינג או השכרה, כאשר אתם תהיו היד השניה של הרכב. חברת הליסינג קונה את הרכב מהיבואן בהנחה גדולה, או שהיא קונה את הרכב דרך יבוא מקביל, ומשווקת אותו לצרכן הסופי, תוך שהיא משאיר ברשותה רווח צנוע.

בדקנו במספר אתרי ה 0 ק"מ הפעילים בישראל וגילינו את הליפמוטור T03 במחיר של 81,500 ₪ - 84,900 ₪, ואת הסיטרואן C3 במחיר 102,500 ₪. זהו. אין שום דבר אחר מתחת או באיזור של ה 100,000 ₪.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מוני 20/07/2024 09:28
    הגב לתגובה זו
    מחירי המכוניות רק עולים ואתם רווחי היבואנים,אלו הציבוריים,עולים ועולים.מה המסקנה?
  • 4.
    הטמבלים משלמים, אז למה שלא יעלו? (ל"ת)
    פראיירים 20/07/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנדריי 20/07/2024 00:36
    הגב לתגובה זו
    דגמים בכתבה מיעודים ומסופקים למדינות מעולם השלישי, ששם בעקבות המסוי נורמלי (ולא 120%)קונים שכבות חלשים ביותר עניים 0 בטיחות 0 נוחות וקומפורט 0 אקולוגיה 0 בידוד רעשים צריכת דלק גבוה בידוד רעשים מטען לא קיים במדינה מערבית נורמלית אסור יבוא
  • 2.
    D-BILL 19/07/2024 22:51
    הגב לתגובה זו
    ובה מתמיד
  • 1.
    גברי 19/07/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    כך לגבי הבניה וכך לגבי הרכב כשהאוצר לא יאפשר הוזלה אמיתית כי זו הקופה הטובה ביותר ממנה הוא חי איזה אפילו מיתון ארוך לא ישנה את המחירים אבל ניתמלא יום יום בפיסומות מפתות שמכניסים פנטזיות למוח האנשים
  • כשיתמוטט 20/07/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    אז נתחיל לדבר,המלחמות והורדת הדירוג יעלה הון לממשלה באין כספים ההולכימ לדתיימ השחורימ טרטי משמע
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה