אבי בגס
צילום: גיא אסייג

אבי בגס משתלט על אפסלון - יחזיק ב-25% מהמניות ויהפוך ליו"ר החברה

הבעלים של גיידליין (קו מנחה) רכש בחצי השנה האחרונה מניות בהיקף מצטבר של 3.3 מיליון שקל; שותף נוסף בחברה - כפיר זילברמן (6.7%) ; המייסדים יאיר ביטון ואריאל דור מחזיקים ב-22.5% מהמניות
נתנאל אריאל | (1)

חברת אפסלון ברנדס  אפסלון ברנדס 0% שמפעילה חנויות אי קומרס דרך אמזון התרסקה ב-95% בשנתיים האחרונות והיא נסחרת כעת לפי שווי של 13.4 מיליון שקל - השאלה לאן היא הולכת מכאן.  אבי בגס, הבעלים של חברת גיידליין (קו מנחה) שנכנס לחברה בחודש נובמבר האחרון (רכש 5%) ומאז הגדיל את אחזקתו והתמנה לדירקטור - השלים כעת רכישה נוספת והפך למעשה לבעל העניין הגדול בחברה עם אחזקה של 24.86% מהמניות בשווי של 3.3 מיליון שקל. במקביל הוא נערך לרכישה נוספת במסגרת הנפקה פרטית של מניות בכ-700 אלף שקל שיאפשרו לו להיות חלק מדבוקת השליטה ובמקביל יתנה בגס ליו"ר הדירקטוריון של החברה, במקומו של המייסד יאיר ביטון.  מחזיקים נוספים הם סוחר השלדים כפיר זילברמן עם 6.74% ואקסלנס (הפניקס) מחזיקה ב-6%. המייסדים אריאל דור ויאיר ביטון מחזיקים ב-22.5% מהמניות דרך חברה משותפת, אבל מסתבר שבשל היותה של החברה בשליטת ביטון (51%), הרי שהוא נחשב זה שמחזיק בהחזקות באפסלון.  החברה שמדווחת פעם בחצי שנה הכניסה בשנת 2022 כ-16.8 מיליון דולר אבל רשמה הפסד תפעולי של 16 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על 14.2 מיליון דולר. רק שרוב ההפסד מיוחס ל-9.5 מיליון דולר של מחיקות של נכסים לא מוחשיים ומלאי במחצית השנייה של השנה. בסוף שנת 2022 היו לחברה נכסים שוטפים בהיקף של 5.2 מיליון דולר, ירידה לעומת 8.1 מיליון דולר בסוף שנת 2021. החברה שרפה בשנה האחרונה 5.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת (שיפור לעומת שריפה ל 7.3 מיליון דולר בשנת 2021). בגס כאמור הוא הבעלים של גיידליין (לשעבר קו מנחה) והוא מחזיק בה לצד משפחתו (אביו ואחיו) ב69% ממניות החברה, בשווי של 58.5 מיליון שקל. המניה של גידליין ירדה במהלך 12 החודשים האחרונים ב-18%.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אהבתי 27/06/2023 12:26
    הגב לתגובה זו
    אהבתי. אני בפנים.
יוסי אבו ניו מד
צילום: שלומי יוסף

לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות

יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד: "העסקה שחתמנו היום משנה את כללי המשחק של משק האנרגיה האזורי, ומוכיחה פעם נוספת שלוויתן הוא כלי לשינוי מציאות אסטרטגי"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוויתן ניו מד

נכסי הגז של ישראל הם משמעותיים משלוש בחינות - ראשית הם כסף גדול. מתנה שישראל קיבלה. היזמים ויצחק תשובה בראשם קדחו במשך 30 שנה ואז מצאו גז. מגיע להם ליהנות ממנו. המדינה רצתה עוד כמה ביסים - קיבלה. אבל לא מדובר רק בכסף גדול. מדובר בעוצמה אנרגתית לעשרות רבים של שנים ומדובר בעוצמה ביטחונית. כשישראל מייצאת גז למצרים וירדן היא בעצם מחזקת את הקשרים עם שתי שכנות שלה שבקלות יכלו בשנים האחרונות להיות אויבות. מה היה קורה אם גם מצרים וירדן הניו אויבות שלנו? אז נכון, זה לא רק הגז, אבל לגז יש משקל חשוב. 

על רקע ההודעה מניית ניו מד ניו-מד אנרג יהש 5.43%   מזנקת בכ-4.2% מתחילת השנה היא השיגה תשואה חיובית של 43%, וב-12 החודשים האחורים המניה רושמת זינוק של כ-81% , היא נסחרת לפי שווי שוק שלה שנע סביב 18.2 מיליארד שקל מה שמבטא תשואה של כ-8-9% בשנה ביחס לתזרימים העתידיים.

עסקת ענק ללוויתן

היום מדווחות המחזיקות בלוויתן על עסקת הייצוא הגדולה בתולדות המדינה - ניו-מד והשותפות בלוויתן חתמו על הסכם למכירת 130 BCM גז טבעי למצרים.זאת כמות אדירה, שהיקף העסקה מוערך ב-35 מיליארד דולר עד לשנת 2040.

השלב הראשון בעסקה, מכירה של כ-20 BCM, צפוי להיות מיושם החל מהשנה הבאה. עם השלמת פרויקט הרחבת לוויתן יחל השלב השני בעסקה, שהיקפו כולל כ-110 BCM גז טבעי נוספים.העסקה החדשה מתווספת להסכם הייצוא למצרים מ-2019 שעמד על 60 BCM.

העסקה צפויה לסלול את הדרך להרחבת לוויתן ולהבטיח קיבולת הפקה מספקת למשק הישראלי עד 2064.

 על פי דו"ח המשאבים המנובאים העדכני של פרויקט לוויתן היקף המשאבים הקיים במאגר כיום הוא כ-600 BCM גז טבעי.

 יוסי אבו, מנכ"ל ניו-מד מסר: " העסקה שחתמנו היום משנה את כללי המשחק של משק האנרגיה האזורי, ומוכיחה פעם נוספת שלוויתן הוא כלי לשינוי מציאות אסטרטגי"

 

רכבת קלה
צילום: נתע

לקראת הפיצול - לודן טק חתמה על הסכם בהיקף 30 מיליון שקל

לודן טק חתמה על הסכם בהיקף של 30 מיליון ש"ח לאפיון, אספקה והתקנת מערכות כרטוס אוטומטיות לרכבת הקלה; הפיצול של לודן טק צפוי להיות מושלם בשבוע הבא, היום הקובע לפיצול נקבע על 12.8.25

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה לודן ברנד

כשבוע לפני השלמת מהלך הפיצול, לודן לודן 2.79%   בשליטתה של קבוצת ברנד ברנד 1.02%   מדווחת הבוקר על זכייה בחוזה אסטרטגי. שימקוטק, חברה נכדה (80.38%) של לודן הנדסה, חתמה על הסכם לאפיון והתקנת כלל מערכות הכרטוס עבור פרויקט הקמה של קו הרכבת הקלה בירושלים. ההתקשרות כוללת תכנון, ייצור והתקנה של מערכות כרטוס מתקדמות בפרויקט תחבורתי רחב היקף, והיקפה הכספי מוערך בכ-30 מיליון שקל.

חוזה הכרטוס כולל מספר שלבים כאשר השלב הראשון והמיידי, אפיון ותכנון המערכת, צפוי להימשך כשנה. בשלב הבא תבצע שימקוטק ייצור של ציוד כרטוס ייעודי, אספקתו והתקנתו, הן בתחנות והן בקרונות הקו החדש, בהתאם להתקדמות עבודות ההקמה בפרויקט.

שימקוטק היא חברה בת של לודן טק, המוחזקת 100% על ידי לודן הנדסה. שימקוטק מתמחה בפיתוח ואספקת מערכות כרטוס אוטומטיות לתחבורה ציבורית. החברה פועלת בפרויקטים רחבי היקף עבור רכבות קלות, תחבורה עירונית ופתרונות תחבורה חכמה, ומהווה זרוע פעילות טכנולוגית של לודן בתחום התחבורה החכמה והמערכות המבוזרות.

להערכת לודן, אספקת המערכות במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים צפויה לשפר באופן משמעותי את סיכוייה של שימקוטק להתקשר בעתיד בהסכם ארוך טווח לאספקת שירותי תחזוקה עבור מערכת הכרטוס, לאחר השלמת שלב ההקמה.

אסא גלעדי, יו"ר דירקטוריון לודן הנדסה: "אחרי שנה מאומצת ודחייה בלוחות הזמנים של פרויקטים רבים בתחבורה הציבורית ובפרויקטי הרכבת הקלה, אנו שמחים שהצלחנו לחתום על הסכם התקנת מערכות הכרטוס, וזאת כשבוע לפני שלודן טק מתפצלת מלודן הנדסה. אנו סבורים שהפיצול של לודן טק מלודן הנדסה יתרום לצמיחה של כל חברה בנפרד. לודן טק, כחברה עצמאית, תמשיך לפתח את היכולות והנוכחות שלה בפרויקטים לאומיים ובתחבורה הציבורית, ולהערכתנו תהווה מנוע צמיחה מרכזי בקבוצת ברנד בשנים הקרובות"