אבי לוי הוא המנכ"ל הבא של דיסקונט, במקומו של אורי לוין שעובר לתדהר
אבי לוי בן 56, ראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט, כך החליט דירקטוריון הבנק. הוא יחליף את אורי לוין כמנכ"ל בנק דיסקונט, לוין עובר להיות מנכ"ל חברת הנדל"ן תדהר, גם מן הסתם כיוון ששם הוא לא מוגבל למגבלת שכר הבכירים בחוק - כמנכ"ל חברת נדל"ן הוא יוכל להרוויח יותר מ-3 מיליון שקל בשנה.
לדברי דיסקונט, "ללוי היכרות מעמיקה וניסיון ניהולי ומקצועי רחב ורב שנים בתחומי הבנקאות השונים, בהם: אשראי עסקי, ניהול סיכונים, השקעות ופעילות בינלאומית".
כדאי להזכיר שאורי לוין חיפש עבודה בעוד מכהן כמנכ"ל הבנק. הוא פורש רק אחרי שמצא עבודה אחרת. אבל זה מהלך לא ראוי: מנכ"ל של כל חברה אמור לעסוק בהשאת הערך הגבוה ביותר שהוא יכול לחברה וללקוחות שלו, לא בחיפוש הג'וב הבא שלו.
אבי לוי המנכ"ל החדש של דיסקונט, ישראל הררי
מכל מקום, לוי הצטרף לדיסקונט בשנת 2011. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון מאוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. בתפקידו כראש החטיבה הבנקאית, הוא אחראי על ניהול מערך הסניפים, המשכנתאות, הבנקאות הפרטית ומוקד השירות. קודם לכן שימש כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת ניהול סיכונים, וכראש חטיבת נכסי הלקוחות. לפני שהצטרף לדיסקונט, לוי ניהל את פועלים UK בבנק הפועלים.
שאול קוברינסקי, יו"ר הדירקטוריון: "אני מברך את אבי לוי על הבחירה בו להוביל את קבוצת דיסקונט בשנים הבאות, ומלא סיפוק מהעובדה שיש לנו נבחרת מנהלים מנוסה ומוערכת בתוך הקבוצה, המאפשרת לנו לקדם מנהלים מצוינים מתוך הבית. אבי הוא מנהל מוכשר עם ידע מקצועי רחב, היכרות עמוקה ויכולת מוכחת בעולם המשתנה של הבנקאות והפיננסים, והוא יעמוד בראש השדרה הניהולית החזקה והיציבה של הקבוצה.
דירקטוריון הקבוצה מביע אמון מלא באבי ומשוכנע שיש לו את כל הכלים, הכישורים והיכולות להמשיך את תנופת הצמיחה בה נמצאת הקבוצה ולהוביל אותה להישגים רבים נוספים, גם בתקופה זו, בה טמונים אתגרים לצד הזדמנויות חדשות עבור המשק הישראלי בכלל וענף הפיננסים בפרט. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לאורי לוין על תרומתו המשמעותית לבנק דיסקונט ולאחל לו הצלחה רבה בהמשך".
אבי לוי: "אני מודה לדירקטוריון הבנק על האמון שנתן בי ונרגש על ההזדמנות להוביל, ביחד עם שדרת ההנהלה המצוינת שלנו, את אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים, המשפיעים והחשובים במשק הישראלי.
"כמי שמהווה חלק מהבנק מזה 12 שנים, אני מוקיר את התרבות הארגונית והעסקית המצוינת שהוטמעה בו, ואת הרצון המתמיד לאתגר את ענף הבנקאות מתוך מטרה להיטיב עם הלקוחות, בעלי המניות והעובדים. אני נחוש להמשיך בעשייה שתשמר את איתנות הקבוצה אך גם תפתח את פעילותה לכיוונים חדשים״.
ברבעון האחרון בנק דיסקונט רשם רווח של 1.27 מיליארד שקל ותשואה להון של 20%. הבנק רשם הוצאה של 204 מיליון שקל בגין הפסדי אשראי, בעקבות גידול ביתרות אשראי. האשראי לציבור גדל ב-3.5% ל-249 מיליארד שקל. הבנק מחלק דיבידנד של 381 מיליון שקל.
- 3.יעל 06/06/2023 02:40הגב לתגובה זובהצלחה לאבי לוי. מקצוען, ישר דרך, בננקאי משכמו ומעלה ועניו!
- 2.ME 05/06/2023 17:13הגב לתגובה זואולי התחילו להתבייש בעושק הציבור!?
- 1.לקוח 05/06/2023 16:34הגב לתגובה זויצעיד את הבנק קדימה
אלי כליף (צילום: עידו לביא)העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר
הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5.
מכל מקום, Moody’s אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P העלתה את דירוג טבע ל BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.
Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.
אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות.
מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה:

יוטרון תקים חניון חצי-אוטנומי בקליפורניה - "אנחנו שחקן משמעותי באזור"
חניון שני שיוטרון מקימה בקליפורניה בחודש האחרון; יוטרון נחתכה ב-64% מאז ההנפקה וגם השנה היא בתשואה שלילית אבל חיים שני, המנכ"ל אופטימי - "השוק משתחרר בהדרגה. יזמים שעצרו פרויקטים מתחילים להניע אותם חזרה, ואנחנו כבר מרגישים שהשוק חוזר לפעילות"
יוטרון יוטרון 3.57% הודיעה לפני יומיים הקמה של חניון חצי אוטונומי בסן חוזה, קליפורניה, בתמורה צפויה של כ-4 מיליון שקל. הפרויקט יוקם באמצעות החברה הבת יוטרון סיסטמס אינק, והתמורה תשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע. על פי הדיווח, החניון צפוי להסתיים בתוך כ-24 חודשים ממועד תחילתו. זה מצטרף לחוזה נוסף מאמצע אוקטובר, הפעם בסן פרנסיסקו להקמת חניון דומה בתמורה של כ-9 מיליון שקל.
יוטרון פועלת כחברה עצמאית אחרי שפוצלה בשנת 2019 מיוניטרוניקס. בעוד יוניטרוניקס נותרה ממוקדת בבקרים לוגיים ובפתרונות אוטומציה תעשייתיים, יוטרון מתמקדת בפתרונות חניה אוטומטית ובמערכות לוגיסטיקה ואחסנה. הפיצול, שבוצע תחת קרן פימי וחיים שני, נועד לאפשר מיקוד ומימוש ערך נפרד לכל תחום פעילות, אבל בשלב הזה נראה שהשוק עדיין ממתין לראות תרגום ברור של הצמיחה בפעילות לשיפור מתמשך ברווחיות ולשינוי מגמה במניה.
יוטרון נסחרת כיום בשווי של כ-98 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-216 מיליון שקל כשנכנסה ב-2019 לבורסה. מאז יום המסחר הראשון איבדה המניה כ-64% מערכה. ב-2025, שנת השיא של תל אביב, עם עליות של למעלה מ-50% במדד ת"א 35 וכ-53% במדד ת"א 125, מניית יוטרון עלתה בכ-3.5% בלבד. יוניטרוניקס שציבורית מ-2004 אמנם רושמת תשואה של מעל 1,000% אבל השנה גם היא מאכזבת עם ירידה של כ-9% מתחילת השנה ונסחרת בשווי של כ-307 מיליון שקל. יוטרון פועלת בצפון אמריקה בתחום החניונים הרובוטיים, ומחזיקה כיום 51 חניונים במטרופולינים מרכזיים, בהם ניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, בוסטון ודנבר. פעילותה קשורה גם בצורה הדוקה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שחווה בשנה האחרונה האטה חדה על רקע אי הוודאות הכלכלית.
החניונים האוטונומיים - ניצול שטח ופתרון לוגיסטי לבעיות החניה
חניון אוטונומי, מלא או חצי אוטונומי, הוא פתרון שמחליף שטחי חניה קלאסיים במערכת מכנית-רובוטית שמסיעה, מאחסנת ומחזירה את הרכב בלי שהנהג מסתובב בין קומות, רמפות ומעברים. הנהג נכנס לתא קליטה, יוצא מהרכב,
והמערכת עושה את השאר. היתרון המרכזי הוא ניצול שטח. בחניון רגיל צריך רמפות, מעברים רחבים, מרווחי פתיחת דלתות, תקרות גבוהות ועמודי תמך. בחניון אוטונומי כל זה כמעט נעלם. אפשר להכניס יותר רכבים לאותו נפח בנייה, לפעמים 30%-60% יותר, וזה קריטי בעיקר באזורים עירוניים
צפופים.
- יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה
- יוטרון תקים חניון אוטומטי בניו יורק בתמורה ל-8.5 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לזה גם יתרונות תפעוליים. פחות תאונות חניה, פחות גניבות ונזקים, פחות צורך בכוח אדם, ויכולת לשלב את החניון כחלק אינטגרלי מפרויקט נדל״ן, במיוחד מגורים יוקרתיים, משרדים או שימושים מסחריים. החניונים החצי אוטונומיים, כמו Puzzle-Utron, של
החברה, הם גרסה זולה ופשוטה יותר. אין בהם מערכת שינוע מלאה עם מעליות ורובוטים מורכבים, אלא שילוב של מסילות, פלטפורמות ותנועה אופקית ואנכית מוגבלת. זה מתאים לפרויקטים קטנים יותר או לשוק שמחפש פתרון ביניים.
.jpg)