ענקית המשקאות טמפו לוקחת את מי עדן מיפאורה של קרור - צפויה לרדת
חברת המשקאות טמפו העוסקת בייצור, יבוא ושיווק של בירה ומשקאות קלים, חתמה על הסכם מול חברת מי עדן לפיו תספק לה שירותי מכירה והפצה. ההסכם בין החברות ייכנס לתוקפו בעוד כשנה וחצי ויהיה למשך כ-6 שנים לפחות, זאת בכפוף לאישור רשות התחרות.
טמפו לוקחת את זכויות ההפצה של מי עדן מידיה של יפאורה המוחזקת בבעלות קרור 0.82% (70%) ו כרמל קורפ 0.42% (30%. לשעבר כלל משקאות) יפאורה נחבלה קשות לאחרונה עם הטלת המס על משקאות ממותקים. על פי הדוחות ההכנסות ברבעון הראשון נחתכו ב-20% ל-164.7 מיליון שקל עקב צמצום הצריכה. עוד ייחסו בחברה את הירידה לחורף הקר השנה יחסית לשנה שעברה. הרווחיות הגולמית נשחקה והגיעה ל-42.9% לעומת 46.6%. הרווח התפעולי נחתך ב-72.6% והיה 7.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה "הנזק" גבוה אף יותר, הנפילה הייתה של 67% והחברה הציגה רווח נקי של 7.5 מיליון שקל בלבד.
מתחרה נוספת לטמפו בתחום המים היא החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה) המפעילה את מותג המים נביעות. טמפו והחברה המרכזית צפויות להתחרות ראש בראש גם נתחי השוק שלהן בבתי קפה, מסעדות ועוד. האם כתוצאה מתחרות זו נראה ירידה במחירים? הזמן יגיד.
הרווח של טמפו במחצית הראשונה השנה הסתכם ב-45.2 מיליון שקל על הכנסות של 858 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 125.8 מיליון שקל על הכנסות של 1.7 מיליארד שקל.
- 7.mtlk 19/10/2022 15:44הגב לתגובה זוכישגיע העת.מי שיפגע לדעתי זה דווקא שוופס.מי עדן מוצר חזק.השילוב שלו עם עין גדי.היה שער כניסה לכל פיצוציה.ובכמיות גדולות של סחורה.עכשיו כשזה יקרה לא מעט פיצוציות יחליטו בין.סודה שוופס/עין גדי/ושאר הקטגוריות המתוקות.למול אפשרות לבחור.סודה טמפו/מי עדן/ושאר המתוקים של טמפו ואולי גם קוקה קולה.בהנחה שהם ירכזו קניה.וכח קניה נמוך.קוקה קולה כמובן תמשיך להיות גורם שאף אחד לא ירצה להתנתק ממנו לנוכח המותגים החזקים שלה.ואילו לטמפו יש גם את גולדסטארהיינקן החזקות.ומשקאות פפסי שתופסים תאוצה.זה ששואפס גם איבדה את הפופלריות של משקאות הקריסטל היותר זולים בעיקבות מס הסוכר.גם יפגע בהם.לדעתי איבוד המותק מי עדן הוא הפסד עצום לשואפס.עוד דבר שחשוב לזכור.זה את משקאות האנרגיה שהם גם אצל טמפו.בדמות האקס אל.וזה מוצר בעל נוכחות מאוד חזקה.
- 6.שרון 12/10/2022 17:09הגב לתגובה זומנכל מי עדן חלש!!! פוטר מכל מקום שהיה... צריך לעשות בדק בית טוב מי נכנס איתו בשותפות
- 5.אחת שמבינה 11/10/2022 16:49הגב לתגובה זופוחד מהצל של עצמו סיים בקושי 12 שנות לימוד, קנה תואר מפוקפק כלל ההנהלה שלו בפחד ומתלכלכים עליו
- אבי 11/10/2022 17:09הגב לתגובה זואין מנהל אחד שלא מתלכלך עליו... בדיחה רעה בחור שמנהל דרך מרות ופחד
- 4.פשוטי העם 11/10/2022 15:49הגב לתגובה זוהמים נתנו להם כח ועזר לשווק את המוצרים הפחות טובים שלהם. ההגבלים העסקיים לא באמת בדקו איך שוופס ותפוזינה עבדו עכשיו הניהול הכושל יצוף. נראה אם גם עכשיו עדי ינילוב יגן על כפיר שהביא לנפילה של המספרים
- 3.גם היא שולטת ב30 אחוז מיפאורה 11/10/2022 13:28הגב לתגובה זוגם היא שולטת ב30 אחוז מיפאורה
- 2.משה זיכמך 11/10/2022 10:44הגב לתגובה זומוצר נכות מי קונה מי עדן
- 1.עובד טמפו 11/10/2022 10:11הגב לתגובה זובתור עובד טמפו אלון אלפרוביץ' לא יודע לאיזה חור הוא הכניס את עצמו מרלוג שלא מתפקד עם אין ספור בעיות בהכנת הסחורה להפצה
- יותר גרוע מיפאורה לא יהיה (ל"ת)פשוטי העם 11/10/2022 15:50הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳