קרנות JTLV וברוש מציעות השקעה של 540 מיליון שקל בשופרסל נדל"ן
קרן הגידור האקטיביסטית ברוש שמנוהלת על ידי אמיר אפרתי היא קרן המתמקדת בהשקעות באג"ח קונצרני ב-Distress (במצוקה) ובמניות במצבים מיוחדים, וקרן ההשקעות בנדל"ן JTLV ששמה נקשר בעסקת רכישת שטח סמוך לאשדוד לפתיחת סניף איקאה, ומוחזקת על ידי עמיר בירם שלמה גוטמן ואריאל רוטר.
בהצעה להשקעה בשופרסל נדל"ן, חברת בת של שופרסל 1.24% . על פי ההצעה שהוגדרה על ידי הקרנות כאינדיקטיבית ולא מחייבת, הקרנות ישקיעו סכום של כ- 540 מיליון שקלים תמורת נתח של 15% משופרסל נדל"ן. חשוב לציין כי הקרנות מחזיקות במניות של החברה.
שופרסל נטולת בעלי השליטה, ומוחזקת (60%) על ידי גופים מוסדיים ממשיכה לרכז עיניין בשוק. הצעה זו מגיעה לאחר הצעת המיזוג של דלק ישראל עם החברה.
עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
ינאי קצת מתבלבל, דורש חבילת הטבות מותנית של 800 מיליון שקל אם המניה תעלה פי 4 בשלוש שנים - מזכיר מישהו?
אין גבול לשיגעון הגדולות. ההצלחה גורמת לאנשים לחשוב שהם מעל הכל. עופר ינאי דורש שכר תיאורטי (בהינתן תרחישים מסוימים) של 800 מיליון שקל. אילון מאסק מנסה לקבל עכשיו 1 טריליון דולר תחת התניות מסוימות. ינאי מנסה להיות "מאסק הישראלי". קצת צניעות לא תזיק לו, אחרי הכל - ערך למשקיעים הוא לא ייצר. נופר היא מניה שלא סיפקה את הסחורה מאז ההנפקה לפני שש שנים. אלמלא זרימת הכסף מההנפקה והנפקות המשך שהיו מאז, לא ברור איפה נופר היתה. חוץ מזה, נופר היום היא סוג של פעילות מניבה עם פייפליין של ייזום. לא צריך מנכ"לים שהם אילון מאסק כדי לנהל אותה. כל מנהל סביר יעשה עבודה.
יש צד חיובי בשגעון הגדלות, וזה בלי ציניות - אנשים עם שגעון גדלות מצליחים יותר. הדרייב לגדלות מביא אותם לשם. תביטו על המצליחים הגדולים, רובם עם שגעון גדלות. מאסק כנראה מוביל את השיגעון.
מאסק לפחות דורש שכר על חדשנות טכנולוגית, על מהפכות עולמיות, על רובוטים שיהיו לכם בבתים, על רובוטקסי, על מכונית אוטונומית, על מה בדיוק ינאי דורש שכר? משהו התבלבל ומתבלבל לבעלי השליטה ולמנהלים - הם חושבים שהם מעל הכל ושמגיע להם הכל. ההצלחה ממכרת, בשביל זה יש מוסדיים. צריכים לעצור את הטירוף.
ינאי מכוון לחבילה של 800 מיליון שקל באם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים. אפשר להגיד - מענק גדול אבל התנאי מאוד משמעותי, אבל דמיינו מה זה יכול לעשות למוטיבציה של ינאי להרים את המניה. מניות, כולם יודעים, לא עולת רק בזכות ביצועים. חוץ מזה, גם אם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים, קחו את התשואה מאז ההנפקה ועוד 4 שנים, לא תקבלו משהו שמגיע עבורו - 800 מיליון שקל! השכר הכי גבוה מעולם למנכ"ל בבורסה המקומית, למעשה השכר השנתי הגבוה פי 4-5 מהשכר הכי גבוה שהי ה למנכ"ל בבורסה המקומית.
- ינאי רצה כדורסל אבל קיבל ניהול - לאן הולכת נופר אנרגיה?
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שהמוסדיים בלמו את חבילת השכר החריגה של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו שהחליט לא להגיע (המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה), נופר אנרג'י נופר אנרג'י 0.1% מציגה מתווה חדש, הפעם עבור עופר ינאי עצמו, בעל השליטה שהפך למנכ"ל הקבוע (עופר ינאי מינה את עצמו למנכ"ל הקבוע של נופר אנרגיה).

המבחן של מאסק: כולם רואים את הצמיחה - אבל הרווחיות עדיין בסימן שאלה
ענקית הרכבים החשמליים תפרסם אחרי הנעילה את התוצאות לרבעון השלישי, והמשקיעים מחכים לראות את שולי הרווח, ביצועי הרובוטקסי והמודלים הזולים - המשקיעים רוצים תשובות, לא רק חלומות
טסלה Tesla -2.19% תפרסם הלילה, אחרי הנעילה בוול סטריט, את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025. זה מגיע אחרי עלייה של כ-25% במניה מאז אמצע ספטמבר ועלייה מצטברת של כמעט 100% בשנה האחרונה uהמשקיעים מגיעים לדוחות עם ציפיות גבוהות במיוחד. ברקע נמצאת גם ההצבעה הצפויה על חבילת השכר השנויה במחלוקת של אילון מאסק, אך בוול סטריט מדגישים שהפוקוס האמיתי הוא על הנתונים התפעוליים: רווחיות, ביקוש, והתקדמות באוטונומיה.
טסלה דיווחה על מסירת 497,099 רכבים, שיא רבעוני ועלייה של 7% לעומת השנה שעברה וייצור של 447 אלף רכבים, רובם מדגמי Model 3 ו-Model Y. ההכנסות הצפויות נעות סביב 27.3 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 0.56 דולר, מעט גבוה מהערכות קודמות. התחזיות מצביעות גם על רווח תפעולי של כ-1.6 מיליארד דולר ושולי רווח גולמי בתחום הרכב של כ-15.5% (לא כולל מכירות קרדיטים רגולטוריים), לעומת 15% ברבעון הקודם. לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2022 עמדו השוליים על כ-30%.
לא רק גלגלים - הפוקוס על הטכנולוגיה
אילון מאסק צפוי לנסות להסיט את השיח מהמספרים השוטפים לעבר מה שהוא מגדיר “הפרק הבא של טסלה” - עידן הבינה המלאכותית. המשקיעים מצפים לעדכונים על פריסת שירות הרובוטקסי, שהחל באוסטין ביולי, אך טרם התרחב לערים נוספות. השאלה המרכזית: כמה מהר ניתן יהיה להפעיל שירות כזה בהיקף משמעותי ובבטחה.
בנוסף, הנהלת טסלה צפויה לספק פרטים על לוחות הזמנים לייצור דגמי CyberCab ורובוט Optimus, שנמצאים במרכז חזון ה-AI של החברה, כאשר תחילת מכירות מסחריות צפויה רק ב-2026. במקביל, השקת גרסאות “סטנדרט” זולות יותר של Model 3 ו-Y נועדה להתמודד עם ביטול הטבת המס הפדרלית בארה״ב בגובה 7,500 דולר, מהלך שעשוי להשפיע על הביקוש ברבעון הרביעי.
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- האם מאסק יקבל טריליון דולר? והאנליסט שממליץ למכור טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התנודתיות: טסלה תעלה או תרד - 8%
מחירי האופציות מצביעים על תנודתיות צפויה של כ-8% ויותר במניית טסלה לאחר פרסום הדוחות, תרחיש שכיח סביב החברה, אך שמעיד על דריכות חריגה. המשקיעים מתמרנים בין תקווה להתאוששות בשולי הרווח לבין חשש מירידה בביקוש, בעיקר לאחר ביטול הזיכוי הפדרלי.