סבינה לוי
צילום: ביזפורטל
TOP BIZ

טיב טעם, בזק וטבע נסחרות מתחת לשווי? אפסייד של עשרות אחוזים

מנהלת המחקר בלידר שוקי הון, סבינה לוי, מביאה לגולשי ביזפורטל שלוש חברות ישראליות גדולות ומוכרות שעל פי הניתוח של מחלקת המחקר בבית ההשקעות, המניות שלהן נסחרות בחסר - צפו בראיון המלא
עדי ברזילי | (7)

מדד תא 125 משייט ברמות גבוהות וקשה יותר ויותר לאתר הזדמנויות. לשם כך הזמנו לאולפן את מנהלת המחקר בלידר שוקי הון, סבינה לוי, שמספקת 3 רעיונות השקעה - מניות של חברות ישראליות גדולות ומוכרות עם אפסייד גבוה במיוחד של עד 50%. צפו בראיון: המניה הראשונה היא טיב טעם -0.77% שנסחרת נכון לבוקר הצילומים במחיר של 8.5 שקלים וסבינה נותנת לה אפסייד של 29% למחיר של 11 שקלים. טיב טעם זינקה באוגוסט ואז שוב במרץ ונסחרת ברמות שיא כרגע. אבל לוי מעריכה שהנהלת החברה תדע להביא אותה גם גבוה יותר בעזרת שדרוג עולם האונליין, פניה ליותר קהלים ופתיחה של עוד ועוד סניפים. המניה השניה היא בזק 2.16% שנסחרת כרגע במחיר של 3.3 שקלים ובלידר שוקי הון מעריכים שתעלה בעוד 21% למחיר של 4 שקלים, מחיר שהמניה זוכרת מאוקטובר האחרון מאז איבדה גובה. לוי טוענת שבזק תהנה מרשת הסיבים האופטיים ומהמכירות של השירות החדש לצרכנים. "כן צריך לקחת בחשבון את החשיפה לשינויים רגולטוריים בתחום התקשורת" היא מסייגת "אבל לטווח הבינוני-ארוך בזק נראית טוב". והמניה השלישית היא טבע -0.21% שנסחרת בניו-יורק במחיר של 10$ ולוי אופטימית מאד לגביה ומעריכה שתעלה ב-50% ואף יותר למחיר של 15$. החברה עצמה נראית טוב, טוענת לוי, והעננה היחידה ממעיבה על מחיר המניה זה פרשת המשפט בארה"ב. הפרשה הזו, להערכתה של לוי, יכולה להיסגר עוד השנה עם חזרתה של מערכת המשפט האמריקאית לפעילות פוסט קורונה.  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    פאר 04/05/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    בורסה מלאה בנוכלות
  • 5.
    שוקו 27/04/2021 08:26
    הגב לתגובה זו
    נראה לי איחרת בהמלצה חמודה
  • 4.
    אין סבינה (ל"ת)
    שחפית 26/04/2021 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טבע שתעלה 15 אחוז נברך על ההמלצה 50 בשלוש שנים (ל"ת)
    HAKY1 26/04/2021 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 26/04/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    זה סימן מובהק בשבילי לצאת מבזק
  • 1.
    שימי 26/04/2021 12:26
    הגב לתגובה זו
    כל םעם שקניתי בבורסא תא בשנתיים האחרונות הצטערתי. שוק לא אמין ומלא קומבינות.. עד שמניה עושה עבודה הם מגדילים את ההנפקות עוד. ולגבי הגדולות הן גם ככה לא זזות עם אלגוטריידינג באחוז גבוה כל כך.
  • משקיע מדוכא 26/04/2021 17:22
    הגב לתגובה זו
    לכל הקומבינטורים יש מערכת מיוחדת, ברגע ששימי קונה מניות זה מהבהב להם להתחיל עם הקומבינות בכדי לקחת לשימי את הכסף...
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.