גדעון ורטהייזר סיוה
צילום: יח"צ

הטכנולוגיה של סיוה תשולב בשבבי Renesas לרכבים אוטונומיים

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית הישראלית חתמה הסכם עם החברה היפנית, מיצרניות השבבים הגדולות בשוק הרכב, אשר בין לקוחותיה נמנות טויוטה וניסאן
ערן סוקול |
נושאים בכתבה סיוה

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית סיוה (CEVA) הודיעה על הסכם עם Renesas היפנית, מיצרניות השבבים הגדולות בשוק הרכב, אשר בין לקוחותיה נמנות יצרניות הרכב, טויוטה וניסאן.

לפי ההסכם, טכנולוגיית עיבוד אותות ובינה מלאכותית של סיוה תשולב בשבב חדש של Renesas המיועד למערכות נהיגה מתקדמות. מערכות נהיגה אלו צפויות להיות מיושמות במכוניות אוטונומיות ברמות 2 ו-3 של יצרנית רכב גדולה ביפן.

טכנולוגיית מפתח במכוניות אוטונומיות

"Renesas היא ספקית שבבים מובילה לשוק הרכב, ואנו גאים בבחירתה בפתרון עיבוד האותות המתקדם שלנו לשבב הדור הבא שלה", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "יצרניות רכב משלבות יותר מצלמות, מכ"מים וחיישנים אחרים במכוניות כדי להבטיח חווית נהיגה בטוחה ואוטונומית יותר. טכנולוגיית עיבוד האותות ותשתית התוכנה המתקדמות וכן התמיכה הקפדנית שלנו בתקני בטיחות, ימלאו תפקיד מרכזי ביישום מערכות מורכבות אלה".

סגן-נשיא בחטיבת מוצרי הדיגיטל לשוק הרכב של Renesas, נאוקי יושידה: "ביישומי בטיחות אקטיביים ונהיגה אוטונומית, עיבוד אותות היא טכנולוגיית מפתח לעיבוד מידע מחיישנים במכוניות. פתרון עיבוד האותות של סיוה לשוק הרכב מסייע לנו להשיג את יכולות העיבוד הנדרשות לפיתוח שבב הדור הבא המיועד ללקוחותינו בשוק הרכב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אקוואריוס מאבדת 5.7%, נפילות במניות השבבים; המדדים יורדים עד 0.9%

אר פי אופטיקל עם מכתב כוונות להזמנה של עד 21.5 מיליון דולר; ישראייר עם מזכר הבנות לרכישת מטוסים חדשים; מימושי נכסים בחו״ל בנופר אנרג׳י ובאלקטרה נדל״ן; וגם: מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית

מערכת ביזפורטל |


   


התנועות במדדים: מדד ת"א 35 -0.83%    מדד ת"א 90 -0.8%      מדד ת"א 125 -0.83%    

דולר שקל רציף 0.61%       

BITCOIN -0.69%        


מחזור המסחר עומד על כ-1 מיליארד שקל

המחיר הקובע למימוש ולפקיעה של נגזרים שבועיים על מדד ת"א-35 הינו: 3617.97