גדעון ורטהייזר סיוה
צילום: יח"צ

הטכנולוגיה של סיוה תשולב בשבבי Renesas לרכבים אוטונומיים

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית הישראלית חתמה הסכם עם החברה היפנית, מיצרניות השבבים הגדולות בשוק הרכב, אשר בין לקוחותיה נמנות טויוטה וניסאן
ערן סוקול |
נושאים בכתבה סיוה

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית סיוה (CEVA) הודיעה על הסכם עם Renesas היפנית, מיצרניות השבבים הגדולות בשוק הרכב, אשר בין לקוחותיה נמנות יצרניות הרכב, טויוטה וניסאן.

לפי ההסכם, טכנולוגיית עיבוד אותות ובינה מלאכותית של סיוה תשולב בשבב חדש של Renesas המיועד למערכות נהיגה מתקדמות. מערכות נהיגה אלו צפויות להיות מיושמות במכוניות אוטונומיות ברמות 2 ו-3 של יצרנית רכב גדולה ביפן.

טכנולוגיית מפתח במכוניות אוטונומיות

"Renesas היא ספקית שבבים מובילה לשוק הרכב, ואנו גאים בבחירתה בפתרון עיבוד האותות המתקדם שלנו לשבב הדור הבא שלה", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "יצרניות רכב משלבות יותר מצלמות, מכ"מים וחיישנים אחרים במכוניות כדי להבטיח חווית נהיגה בטוחה ואוטונומית יותר. טכנולוגיית עיבוד האותות ותשתית התוכנה המתקדמות וכן התמיכה הקפדנית שלנו בתקני בטיחות, ימלאו תפקיד מרכזי ביישום מערכות מורכבות אלה".

סגן-נשיא בחטיבת מוצרי הדיגיטל לשוק הרכב של Renesas, נאוקי יושידה: "ביישומי בטיחות אקטיביים ונהיגה אוטונומית, עיבוד אותות היא טכנולוגיית מפתח לעיבוד מידע מחיישנים במכוניות. פתרון עיבוד האותות של סיוה לשוק הרכב מסייע לנו להשיג את יכולות העיבוד הנדרשות לפיתוח שבב הדור הבא המיועד ללקוחותינו בשוק הרכב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

אודי מוקדי יור סייברארק
צילום: דויד שופר
ראיון

אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״

יו"ר ומייסד סייברארק אודי מוקדי מדבר על עסקת המכירה לפאלו אלטו, על ריצה למרחקים ארוכים ומספק עצות ליזמים צעירים
ליאור דנקנר |

בוועידה הכלכלית של ביזפורטל ראיינו אנשים שיש להם "מניות" בהצלחה הכלכלית של המדינה - אחד מהם הוא אודי מוקדי, מייסד ויו"ר סייברארק CyberArk Software -2.17%   . במהלך הראיון הוא סיפר איך נולדה העסקה למכירת החברה לפאלו אלטו, מה זה אומר לנהל אותה יותר מ-25 שנה מאור יהודה לפתח תקווה ועד לעסקת ענק, ולאן הוא חושב שהתעשייה והיזמים הישראלים צריכים לכוון מכאן.


"הכרזנו ביולי, מחכים לאישורים"

כשנשאל על מועד סגירת העסקה, מוקדי אומר: "הכרזנו ב-30 ביולי ומחכים לכל מיני אישורים". לדבריו, "כרגע הצפי הוא פברואר, מרץ או אפריל 2026". העסקה, כמו שהוא מדגיש, עדיין לא מאחוריהם: "קודם כל, זה לא מסתיים עד שזה לא מסתיים, מחכים לאישורים".

ברקע יש נתון אחד שמסדר את המספרים - פאלו אלטו רכשה את סייברארק בעסקה ששווייה נע "ב-25 בערך, תלוי במחיר המניה, סביב 23-25 מיליארד דולר", לדבריו. "סיכמנו מה המחיר עם מנגנון בעיקר מנייתי".

איך זה הרגיש לסגור עסקה כזו אחרי 25 שנה כמוביל החברה, מה היה הכי מרגש?

"זה היה מרגש מאוד, הישג גדול. אבל, הרבה יותר ריגש אותי שהנפקנו את החברה בנאסד"ק". בהנפקה בנאסד"ק והנפקה בכלל יש משהו נוסף - הבעת אמון, היכרות, וזה מתורגם גם לביצועים בשטח. כשאיש המכירות הולך למכור, יש מאחוריו שם, מותג, חברה שנסחרת בוול סטריט. הדלתות נפתחות מהר יותר.