אנלייבקס: חמישה חולי קורונה שוחררו בריאים מביה״ח
חברת הביו-טק אנלייבקס -1.07% הנסחרת בארצות הברית ובישראל מפתחת טיפול כנגד קריסת מערכת החיסון. החברה עלתה לכותרות לאחר שדיווחה על פיתוח תרופה לחולי קורונה קשים וכעת נראה כי מתקרבת לפתרון. חמשת החולים הקשים והקריטיים, שקיבלו את הטיפול של אנלייבקס שוחררו לביתם.
בראיון שהעניק שי נוביק, מנכ״ל החברה, לביזפורטל, הוא האמין שזה יגיע. נוביק עשה בעבר אקזיט עם חברת פרולור שנמכרה בכחצי מיליארד דולר, ומתכוון לעשות זאת שוב, הפעם לגישתו אפילו בגדול יותר. (לראיון המלא)
שלושה חולים במצב קשה, ועוד שניים במצב קריטי, טופלו בביה״ח הדסה עין כרם תחת ניסוי קליני בתרופה החדשנית של אנלייבקס. החולים שוחררו לביתם, בריאים, ושליליים לווירוס הקורונה, וזאת כחמישה ימים בממוצע לאחר קבלת התרופה.
״אלוסטרה״, תרופה שפותחה על ידי בית החולים בשיתוף עם חברת אנלייבקס על בסיס מחקריו של פרופ׳ דרור מבורך, מיועדת לטיפול במקרים בהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, ״סערת ציטוקינים״. המערכת החיסונית נכנסת לטירוף עקב הימצאות החיידק, ולמרות שהחיידק לא נמצא יותר בגוף, המערכת ממשיכה להשתולל ותוקפת אבירים חיוניים. סיבוכים אלו הם גורם המוות מספר 3 בעולם המערבי, לאחר לב וסרטן.
- מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?
- אנלייבקס: "אלה תוצאות שמספיקות לקבלת אישור רגולטורי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר: "למרות המלחמה מסביב ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו ושמחים שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו".
מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה".
- 12.גידי 02/10/2020 10:34הגב לתגובה זועם הניסוי ריפוי בקורונה ובדלקות ריאות בכלל.
- 11.סקטור התרופות מזכיר את הסימני נפט של פעם (ל"ת)לא מאמין 02/10/2020 08:33הגב לתגובה זו
- 10.משה 01/10/2020 13:59הגב לתגובה זובקרוב גם מאחל לכן פייט
- 9.SagronHaim 01/10/2020 12:28הגב לתגובה זולמה לא נותנים את התרופה לכל החולים הקשים בכל בתי החולים בארץ
- 8.ג'וני 01/10/2020 11:19הגב לתגובה זואקזיט בפרולור? פרולור נמכרה לאופקו בתמורה למניות אופקו. מצד שני, אופקו מסחרה את המוצר של אופקו תמורת מזומנים. מי היה מאמין. נסו לחשב מחדש מי עבד על מי להזהר מאוד מאוד התרופה שלהם לא חדשנית והפרוצדורה מוכרת המון שנים. פשוט היה צריך אדם חסר מעצורים שידע לשווק את זה להמונים
- 7.ר.ל 01/10/2020 10:55הגב לתגובה זובאכזריות .יש לקחת את מנהל החברה בזהירות רבה .הוא לא רואה בעיניים את המשקיעים .לצערי .עדיין מלקק את הפצעים ממרץ .
- 6.חולה אחד לא הספיק להגיע הביתה (ל"ת)X 01/10/2020 10:11הגב לתגובה זו
- 5.גיל1 01/10/2020 09:14הגב לתגובה זולא ברור האם סיפורים או אמיתי
- כי אז יקלקל להם... (ל"ת)דן 02/10/2020 10:35הגב לתגובה זו
- 4.אורי ס 01/10/2020 07:38הגב לתגובה זונו אז למה לא נותנים לכל החולים קשה?
- 3.מצאתי אנלייבקס תרפיוטיקס (ל"ת)שולתתתת 1 01/10/2020 06:39הגב לתגובה זו
- 2.שולתתתת1 01/10/2020 06:36הגב לתגובה זובהצלחה רבה!והלוואי ויצליח
- 1.מחר טיסה עם טייס אוטומטי (ל"ת)אנונימי 01/10/2020 01:21הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
