אלקטרה תבצע פרויקט של מליסרון ואפי נכסים תמורת כ-715 מיליון שקל

החברות חתמו על הסכם לביצוע עבודות קבלנות בקומפלקס Landmark Tel Aviv, להקמת שני מגדלים בני 40 קומות
איתן גרסטנפלד |

החברות אפי נכסים -1.03% ומליסרון -0.69% חתמו עם אלקטרה בנייה על הסכם לביצוע עבודות בפרויקט תמורת כ-715 מיליון שקל. הפרויקט ישתרע על שטח של כ-13 דונם, ויכלול 2 מגדלים בני כ-40 קומות כל אחד מעל 2 קומות מסחריות ו-6 קומות תת קרקעיות, שישתרעו על שטח של כ-240 אלף מ"ר.

החברות הודיעו היום כי חתמו עם קבוצת אלקטרה -1.1% , באמצעות חברת הבת אלקטרה בנייה, על הסכם לביצוע עבודות קבלן ראשי בקומפלקס Landmark Tel Aviv, שהיקפו מוערך בכ-715 מיליון שקל כאמור. העבודות צפויות להתחיל בנובמבר 2019 ולהסתיים בפרק זמן משוער של כ-5 שנים.

פרויקט Landmark Tel Aviv הינו קומפלקס המשלב משרדים, מסחר ומגורים בצומת הרחובות הארבעה ולאונרדו דה וינצ'י. הקומפלקס משתרע על שטח של כ-13 דונם, וכולל 2 מגדלים בני כ-40 קומות כל אחד, המשתרעים על שטח עילי של כ-160 אלף מ"ר. מתוכם משרדים (בשטח של כ-140 אלף מ"ר), שטחי מסחר (בשטח של כ-7,000 מ"ר) המיועדים להשכרה, ו-10 קומות של 100 יח"ד הכוללות מועדון ספורט ובריכת שחיה.

 

בנוסף, כולל הקומפלקס בית ספר לאמנויות הבמה (שישתרע על שטח של כ-7,000 מ"ר), כיכר ציבורית שתיבנה ברחבת המגדלים ותכלול פינות ישיבה ובתי קפה (בשטח של כ-5,000 מ"ר) וחניון תת קרקעי בן 7 קומות עם 2,000 מקומות חניה.

 

פרויקט לנדמרק - הדמיה. מקור: קבוצת אלקטרה

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים, ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון: "קומפלקס היוקרה Landmark Tel Aviv מציע סביבת מגורים, מסחר ומשרדים בלב אזור הביקוש של ת"א, ובמרחק הליכה ממוקדי עניין מרכזיים בעיר. הפרויקט המשלב עירוב שימושים, מהאסטרטגיות המקובלות לכינון התחדשות לב העיר, מקיים מספר רב של אינטראקציות בין שימושים, תוך ניצול מירבי של המשאבים הקיימים באמצעות שילוב של מסחר, משרדים, מגורים, מוסדות תרבות ועוד. אפי נכסים ומליסרון בחרו באלקטרה לביצוע עבודות הפרויקט, מתוך אמונה ששיתוף הפעולה בין החברות ייתן את המענה המקצועי והאיכותי ביותר המתבקש בהקמה של פרויקט יוקרה מסוג זה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳