פרישה במטה בזק בצל החקירות - "חשד להאזנות"
בזק דיווחה היום לבורסה על פרישתה של מזכירת המטה והממונה על האכיפה, לינור יוכלמן, וזאת לאחר בדיקה פנימית שמצאה כי יוכלמן האזינה לדירקטוריון ולדברים להם אסור היה עליה להיחשף. ברקע נעצרו הבוקר בכירים בקבוצה ונפתחה חקירה חדשה של רשות ניירות ערך בהמשך לזו שהפכה לגלויה ביוני האחרון.
מעצר הבכירים הבוקר הגיע בעקבות ראיות חדשות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות. בעבר, במסגרת החקירה ההיא, נחקרו באזהרה בכירים בהנהלת החברה וגם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מקורבים לבעל השליטה שאול אלוביץ', מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, לינור יוכלמן ומנכ"ל החברה הבת YES רון איילון.
בהודעת בזק נכתב: "בחודש ינואר 2018 ביצעה החברה בדיקה פנימית, באמצעות המבקר הפנימי ומנהל אגף בטחון ותפקידים מיוחדים בחברה, ממנה עלה החשד כי העובדת האזינה לדיונים המתקיימים בחדר הישיבות של דירקטוריון החברה אשר אסור היה לה להיות חשופה אליהם. הבדיקה נערכה ביחס לתקופה שלאחר יום 1.11.17. בהליכי שימוע בהם ניתנה לעובדת הזדמנות להגיב לאמור, ואשר התנהלו בפני ועדה של הדירקטוריון שהוסמכה לשם כך, העלתה העובדת את גרסתה והסתייגויותיה בקשר למה שיוחס לה. לאחר ששקלה הוועדה המיוחדת את מכלול טענות העובדת והשיקולים הרלוונטיים, הוועדה סברה שהחשדות שהועלו כלפי העובדת ותגובתה אליהם אינם מאפשרים את הישארותה בתפקידה כיום. לפיכך, החליטה הוועדה להעביר את העובדת לתפקיד אחר בחברה שאינו תפקיד של נושא משרה ואשר אינו כרוך בייעוץ משפטי או בנושא אכיפה".
החקירה החדשה שנפתחה היום מטילה צל על גיוס האג"ח של אינטרנט זהב שבאמצעותה מחזיקה אלוביץ' בעקיפין בבזק. נזכיר כי עם התפוצצות הפרשה ביוני האחרון, אינטרנט זהב הודיעה כי היא משהה את הליך ההנפקה. לפני כשבועיים בזק הודיעה על בחינה מחדש של ההנפקה וכעת הניסיון הבא עלול להיתקל בקשיים.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אינטרנט זהב, דורון תורג׳מן, מסר ל-Bizportal: "מצבה של אינטרנט זהב טוב מאוד ועם 196 מיליון שקלים מזומן בקופה ובנוסף 15% מביקום שמעבר להיתר השליטה לחברה נכסים כספיים לשירות כל החוב שלה עד סוף שנת 2020 גם אם לא ינבע לה עוד מקור אחר עד אז. אנחנו לא בלחץ עם הגיוס ברצף ויש לנו עוד זמן רב בכדי לעמוד בדרישת חוק הריכוזיות בהיבט זה. גם אם הגיוס ברצף לא ייצא השבוע, אזי נמתין בסבלנות לסיום הסדר החוב ביורוקום ולהתפתחויות בבזק ונתקדם משם".
- 3.ממשיך לרכוש בכל כספי (ל"ת)משקיע בזק 18/02/2018 13:09הגב לתגובה זו
- 2.הולנדר עוד רוסייה שתגמור כנראה בכלא בגלל אלוביץ (ל"ת)nba 18/02/2018 12:44הגב לתגובה זו
- 1.בא 18/02/2018 12:27הגב לתגובה זובבזק , כרגיל כול מני פסיכופטים מטפסים לתפקידי ניהול ,בבזק זה לא היה שונה .

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
