דלק
צילום: PIXABAY

הדלק יקר? כך תוכלו לחסוך!

מחירי הדלק עולים ויורדים אך עדיין אנו צריכים להוציא מאות שקלים כדי למלא מכל דלק שלם. למרבה המזל יש לא מעט דרכים לחסוך דלק או לשלם עליו מחיר מופחת וכדאי להכיר אותן.

תוכן בחסות |

מלאו אוויר בגלגלים

הידעתם שאם אתם ממלאים אוויר בצמיגים לפי הוראות היצרן, תצרוכת הדלק שלכם תהיה טובה יותר? הדבר קשור לרמת החיכוך שיש לרכב עם הכביש. אם אין מספיק אוויר בגלגלים, הרכב שלכם מתאמץ יותר ותצרוכת הדלק תהיה גבוהה. חשוב לבדוק את המלצות היצרן למודל שלכם בהתאם ליצרן הרכב, מודל ושנה, משום שיש הבדלים בין כלי־רכב ממודל אחד למשנהו.

סעו יותר לאט

דרך נוספת לחסוך בעלויות הדלק היא באמצעות נסיעה במהירות נמוכה יותר ושמירה על אותה מהירות (במידת האפשר) לאורך כל הדרך. כאשר אתם לוחצים על דוושת הגז בצורה מוגזמת והרכב מאיץ אתם עשויים לחוש כמו במרוץ מכוניות לרגע, אך בפועל אתם רק מאיצים את המונה על גבי משאבת הדלק שלכם. סעו בצורה מאוזנת, בהתאם למהירות המותרת, ומעבר לחיסכון הכספי כך גם תשמרו על חייכם וחיי הנוסעים.

הורידו את האפקליציה של Yellow

מפתיע לגלות אבל אתם יכולים לקבל כסף חזרה כאשר אתם ממלאים דלק בתחנות הדלק של פז. מרבית התחנות המשתתפות במבצע של yellow מאפשרות צבירה של 10 אגורות לכל ליטר שאתם ממלאים. כאשר אתם ממלאים דלק לאורך כל הרבעון, אתם יכולים להגיע ליעד שיעניק לכם הנחה של 50 שקלים למימוש בתחנות יילו.

איך עושים זאת? מורידים אפליקציה לתחנת דלק, קונים ביילו, ממלאים דלק ומשלמים באמצעות האפליקציה. על הקניות שלכם בחנות הנוחות תצברו 10%. כאשר תגיעו לצבירה של 50 ש"ח באותו רבעון, הן באמצעות הקניות בחנויות הנוחות בתחנת הדלק (גם באופן מקוון באינטרנט) והן באמצעות התדלוק, תקבלו כסף חזרה! ניתן להשתמש ב"שק הכסף" באפליקציה הזו לרכישת מגוון מוצרים בחנויות הנוחות.

בדקו את הרכב באופן שוטף

רכב שאינו תקין עשוי לצרוך בכמויות גדולות יותר של דלק. לכן, מדי פעם כדאי לעשות בדיקה של הרכב במוסך. אתם יכולים לבדוק מה הצריכה הממוצעת של המודל שבו אתם נוהגים, ולזהות האם הוא צורך כמות גבוהה יותר באופן משמעותי. אם כן, זה הזמן למצוא את הליקוי שגורם לכך ולתקן אותו. יכולים להיות מגוון סוגי ליקויים שגורמים לתקלה זו, החל ממשאבת דלק דולפת וכלה בחיישן לא תקין.

כיוון גלגלים

בדומה לבדיקה של האוויר בצמיגים, חשוב גם לבצע בכל תקופה כיוון גלגלים. אם ארבעת הגלגלים אינם פונים לכיוון הנסיעה בצורה מושלמת, הרכב שלכם עשוי לצרוך יותר דלק בכל נסיעה. כיוון גלגלים גם יאפשר לכם לנסוע בבטיחות רבה יותר וימנע נזק ארוך טווח לגלגל. טיפ חשוב בנושא הזה: אם יצא לכם לאחרונה לנסוע מעל בור או חפץ כלשהו על הכביש במהלך נסיעה מהירה, קיים סיכוי סביר שהגלגלים שלכם יצאו מכיוון.

רוקנו את הרכב

חלקנו משתמשים ברכב כעוד חדר לאחסון. אם תא המטען שלכם מלא בחפצים או שיש לכם חפצים כבדים מיותרים במושב האחורי זה הזמן לרוקנם. ככל שהרכב קל יותר כך הוא יצרוך כמות קטנה יותר של דלק.

השתמשו פחות במזגן הרכב

נכון, בימים חמים אין שום ברירה אחרת. אתם "נמסים" במושב הנהג וזקוקים למזגן. אך, בימים שבהם מזג־האוויר אינו קיצוני (קר מאד או חם מאד) אתם יכולים ליהנות מהבריזה הנעימה המגיעה מחוץ לחלון כדי להתקרר. הפעלת המזגן צורכת כמות גדולה של דלק ולכן כדאי להימנע ממנה ככל האפשר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.