בא לזירה מתחרה חדש
אם היינו מתבקשים לאפיין את זירת העסקים, הארצית והבין-לאומית, היינו בוחרים במילים הגדולות ועתירות המשמעות – חדשנות, התפתחות ויעילות. אלו באות לידי ביטוי באופן מובהק בעולם ההייטק, אך למעשה הן מאירות אור על העידן המודרני שבו אנחנו לא מוכנים להסתפק בפחות ממצוין, ועל כן אנחנו ממשיכים לחפש ולהתנסות בשינויים התכופים והתדירים המותאמים להתפתחות הטכנולוגית המהירה.
כך למשל, חיפושי משרות חוו תהפוכה טכנולוגית וגם הם התממשקו למדיות השונות. אמנם בעיתונות הכתובה עדיין ניתקל בפרסומי משרות מעת לעת, אך אין ספק שההתמקדות כרגע היא במדיה הווירטואלית והאינטרנטית. יותר ויותר אתרים מציעים שירות לוח דרושים המותאם למחשב או למכשיר הנייד. הקהל אליו הם פונים הוא בדרך כלל קורץ לגילאים מבוגרים, בשלים ומנוסים יותר וכך "נתח שוק" שלם הולך לאיבוד וכוחו לא מנוצל כראוי.
מחפשים משרות לקהל הצעיר
בכל הקשור לחיפוש משרות לצעירים, אזי יש לציין שבדרך כלל מדובר במשרות מזדמנות. מחפשי עבודה צעירים רבים בדרך כלל מחפשים עבודה במדיות החברתיות השונות, מפה לאוזן – כלומר, מחפשים המלצות מחבריהם או מתהלכים פיזית מחנות, לדוכן או לבית עסק ומבררים אם ישנו צורך בעובדים. הבעיה נוצרת בכך שגם במדיה החברתית המשרות השונות פונות למבוגרים ואינן מאפשרות חיפוש עבודה מושכל ומותאם לצעירים.
זה היה רק עניין של זמן עד שיקום האדם הנכון ויספק את הפתרון לבעיה. אדם ברקת, עו"ד מוסמך ומנכ"ל חברת סחבק, הוא האמון על הקמת הפרויקט ועל ניהולו. אתר סחבק הוא לוח הדרושים הראשון מסוגו בארץ אשר מציע עבודה לצעירים מכל הגילאים – החל מגיל 16 וכלה בגיל 24 ומעלה. ממשק האתר הינו נגיש ומותאם במיוחד לחבר'ה צעירים, כאלו המעוניינים ב"תכל'ס" מבלי לבזבז את הזמן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפה העיצובית של האתר תואמת לחלוטין את הלך הרוח – צבעוני, תוסס וקליל, בדיוק מילות התואר בהם היינו בוחרים לתאר את גיל הנעורים. מערכת החיפוש באתר פועלת על סמך שלושה מסננים עיקריים – מיקום אזור העבודה, תחום העבודה הרצוי וטווח הגילאים הרצוי. המשרות מותאמות לכל שלבי החיים הצעירים יותר – נערים צעירים בתיכון, ממתינים לגיוס, חיילים, חיילים משוחררים המחפשים עבודה מועדפת וכן סטודנטים. תהליך העבודה הופך למותאם ופשוט יותר, הרבה יותר הולם מחפשי עבודה צעירים. כל שעליהם לעשות הוא לרשום את פרטיהם באתר ולהתרשם מהפרסומים המגיעים בזמינות מהירה וגבוהה למכשיר הנייד או לכתובת המייל שלהם – ללא צורך בהגשת קורות חיים.
מגייסים עובדים צעירים
לאתר סחבק כוח פרסום חזק ועוצמתי. תחת צוות האתר שותפות שתי חברות פרסום בעלות כוח משמעותי. חברת הפרסום הדיגיטלי SAFRA מתמחה בשיווק ברשתות החברתיות ומסייעת למעל ל-100 עסקים וחברות בישראל למנף עצמן. את צוות הפרויקט משלימה חברת חיילים מצייצים אשר מיצבה עצמה כפלטפורמת הפרסום המובילה בארץ בקרב צעירים. מעמדה מבוסס בהחלט עם למעלה מ-500,000 עוקבים בעמודי האינסטגרם והפייסבוק שלה.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
