
צילום: ביזפורטל
5 כללים לבחירת רכב חברה - מודל ביזפורטל
מודל ביזפורטל לעסקת ליסינג הוא למעשה מטריצה של חמישה פרמטרים וארבעה שחקנים. אנחנו כאן כדי להציע לכם נקודת מבט קלה לבחינה ויישום של כלי רכב לעסקת ליסינג.
מרבית הסקירות על כלי רכב מתמקדות בלקוח הפרטי ובהתאמה לצרכים הפרטיים. עם זאת, בשוק המקומי יש גם סגמנט גדול ומשמעותי של עשרות אלפי כלי רכב בשנה המגיעים דרך חברות ליסינג ולעיתים רכישה ישירה עבור ציי רכב.
על מנת להתאים רכב לצרכים של ציי רכב, נדרשת עסקה מורכבת הרכב יותר. הדרישות של ציי הרכב משלבות הן את הדרישה של המשתמש הסופי, אותו עובד הזכאי לרכב ממקום העבודה, ומצד שני דרישות הכרחיות של מנהלי רכש ותחבורה בארגונים המבקשים לקבל כלי רכב המתאימים לדרישות. צפו בסקירת רכב חברה - ניסאן גוק׳ היברדי צפו בסקירת רכב חברה - רנו אוסטרל למעשה, בהשוואה לרכישה של לקוח פרטי בה יש שני משתתפים בעסקה – הלקוח והיבואן, בציי רכב יכולים להיות ארבעה משתתפים, שלעיתים יהיו להם אינטרסים מנוגדים. יש את היבואן כמובן, יש את חברת הליסינג שרוכשת את הרכב בפועל, ומתחזקת אותו לאורך חיי העסקה, יש את המעסיק המחליט איזה כלי רכב מתאימים עבורו, ויש את העובד, זה שבסוף יקבל את הרכב לשימושו, וישתמש בו לאורך חיי העסקה. משיחות שקיימנו עם מנהלי ציי רכב, מרביתם הצביעו על חמישה פרמטרים עיקריים המשמעותיים בבחירה של רכב:- מחיר הליסינג
- צריכת דלק
- שווי שימוש
- התאמה לצרכים
- אמינות