נטפליקס חוסמת את השירות ברוסיה, טיקטוק מקטינה פעילות
אחרי פייסבוק, גוגל, ספוטיפיי, האולפנים ההוליוודים ורשתות התקשורת, גם נטפליקס וטיקטוק נערכות למצב החדש, עם בשל תמיכה באוקראינה, ועם בשל החשש מהחוק הדרקוני שהתקבל בסופ"ש ברוסיה
המלחמה באוקראינה מביאה עוד שתי חברות ענק להשעות את השירותים שלהן ברוסיה. מדובר בשירות הסטרימינג NETFLIX ורשת החברתית טיקטוק. השתיים מצטרפות בכך למגוון חברות וגופים בתחומי הבידור, המדיה והחדשות שהחליטו להפסיק את פעילותן בתחומי רוסיה במחאה על המלחמה בה פתח ולדימיר פוטין נגד אוקראינה, או בשל החשש מהחוק הדרקוני שהתקבל בבית המחוקקים הרוסי בסוף השבוע האחרון, שמצר עד מאד את פעילותם של גופים עצמאיים.
"בהתחשב בנסיבות בשטח, החלטנו להשעות את השירות שלנו ברוסיה", אמר הלילה דובר של נטפליקס, שהפכה לאחר מחברות המדיה האחרונות שעשתה מהלך כזה נגד רוסיה. לאחרונה כבר הפסיקה נטפליקס כמה סדרות רוסיות שהיו בשלבי הפקה ופוסט-פרודקשן.
ואולם, יש לציין כי שירות נטפליקס מהווה אחוז קטן ביחס לגודלה של האוכלוסייה הרוסית - כ-144 מיליון אזרחים. לחברת הסטרימינג יש פחות ממיליון מנויים ברוסיה - מול 222 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם, ויותר ממיליון מנויים משלמים בישראל לבדה (מדינה של קצת יותר מתשעה מיליון אזרחים, א"כ).
הרשת החברתית הפופולרית טיקטוק הודיעה כי היא משעה את האפשרות לשידור חי ולמעשה לפרסום תוכן חדש בשירות הווידאו שלה, בשל קבלתו של חוק "החדשות המזויפות". ביום שישי קיבל הפרלמנט הרוסי חוק האוסר לפרסם "פייק ניוז" נגד הצבא, וקובע עונשים כספיים ומאסר של עד 15 שנים לאלה שיעברו עליו. החוק התקבל בקריאה שלישית ואחרונה בבית התחתון (הדומה) והנשיא פוטין חתם עליו.
- מדיטציה בטיקטוק לבני נוער - מה זה אומר והאם זה אפקטיבי?
- טראמפ מוכן להאריך שוב את מועד מכירת טיקטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בציוץ של טיקטוק נכתב כי היצירתיות והבידור ברשת החברתית "יכולים לספק מקור הקלה וחיבור אנושי בתקופת מלחמה שבה אנשים מתמודדים עם טרגדיה ובידוד עצומים", ואולם "בטיחות העובדים שלנו והמשתמשים שלנו נותרה בראש סדר העדיפויות שלנו. לאור חוק 'חדשות מזויפות' החדש של רוסיה, אין לנו ברירה אלא להשעות את האפשרות לשידור חי ותוכן חדש בשירות הווידאו שלנו, בזמן שאנו בודקים את ההשלכות הבטיחות חוק זה. שירות ההודעות שלנו בתוך האפליקציה לא יושפע".
מאז פרוץ המתקפה הרוסית הקשה על אוקראינה, הודיעו חברות ענק על יציאתן מרוסיה או הפסקת עבודתן. בין היתר אולפני WALT DISNEY , פרמאונט פיקצ'רס, יוניברסל, וורנר ו SONY GROUP CORPORATION AMERICAN מסרו כי לא ישחררו סרטים, ספוטיפיי הודיעה על סגירת משרדיה במוסקבה, חברת Live Nation הפסיקה להפיץ כרטיסים לאירועי ספורט ותרבות ברוסיה, FACEBOOK לא מאפשרת למפרסמים רוסים להפעילך או ליצור מדעות בכלל הרשתות החברתיות מבית מטא, GOOGLE גם כן לא מאפשרת למפרסמים רוסים לפרסם במנוע החיפוש שלה וביוטיוב בתוך רוסיה, ו MICROSOFT הודיעה כי תפסיק את פעילות המכירה והשירות שלה שם.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.