"בית הקלפים", נטפליקס סלקום טיוי טלויזיה
צילום: באדיבות סלקום TV

נטפליקס חוסמת את השירות ברוסיה, טיקטוק מקטינה פעילות

אחרי פייסבוק, גוגל, ספוטיפיי, האולפנים ההוליוודים ורשתות התקשורת, גם נטפליקס וטיקטוק נערכות למצב החדש, עם בשל תמיכה באוקראינה, ועם בשל החשש מהחוק הדרקוני שהתקבל בסופ"ש ברוסיה

אלכסנדר כץ |

המלחמה באוקראינה מביאה עוד שתי חברות ענק להשעות את השירותים שלהן ברוסיה. מדובר בשירות הסטרימינג NETFLIX ורשת החברתית טיקטוק. השתיים מצטרפות בכך למגוון חברות וגופים בתחומי הבידור, המדיה והחדשות שהחליטו להפסיק את פעילותן בתחומי רוסיה במחאה על המלחמה בה פתח ולדימיר פוטין נגד אוקראינה, או בשל החשש מהחוק הדרקוני שהתקבל בבית המחוקקים הרוסי בסוף השבוע האחרון, שמצר עד מאד את פעילותם של גופים עצמאיים.

 

"בהתחשב בנסיבות בשטח, החלטנו להשעות את השירות שלנו ברוסיה", אמר הלילה דובר של נטפליקס, שהפכה לאחר מחברות המדיה האחרונות שעשתה מהלך כזה נגד רוסיה. לאחרונה כבר הפסיקה נטפליקס כמה סדרות רוסיות שהיו בשלבי הפקה ופוסט-פרודקשן.

 

ואולם, יש לציין כי שירות נטפליקס מהווה אחוז קטן ביחס לגודלה של האוכלוסייה הרוסית - כ-144 מיליון אזרחים. לחברת הסטרימינג יש פחות ממיליון מנויים ברוסיה - מול 222 מיליון מנויים משלמים ברחבי העולם, ויותר ממיליון מנויים משלמים בישראל לבדה (מדינה של קצת יותר מתשעה מיליון אזרחים, א"כ).

הרשת החברתית הפופולרית טיקטוק הודיעה כי היא משעה את האפשרות לשידור חי ולמעשה לפרסום תוכן חדש בשירות הווידאו שלה, בשל קבלתו של חוק "החדשות המזויפות". ביום שישי קיבל הפרלמנט הרוסי חוק האוסר לפרסם "פייק ניוז" נגד הצבא, וקובע עונשים כספיים ומאסר של עד 15 שנים לאלה שיעברו עליו. החוק התקבל בקריאה שלישית ואחרונה בבית התחתון (הדומה) והנשיא פוטין חתם עליו.

בציוץ של טיקטוק נכתב כי היצירתיות והבידור ברשת החברתית "יכולים לספק מקור הקלה וחיבור אנושי בתקופת מלחמה שבה אנשים מתמודדים עם טרגדיה ובידוד עצומים", ואולם "בטיחות העובדים שלנו והמשתמשים שלנו נותרה בראש סדר העדיפויות שלנו. לאור חוק 'חדשות מזויפות' החדש של רוסיה, אין לנו ברירה אלא להשעות את האפשרות לשידור חי ותוכן חדש בשירות הווידאו שלנו, בזמן שאנו בודקים את ההשלכות הבטיחות חוק זה. שירות ההודעות שלנו בתוך האפליקציה לא יושפע".

 

מאז פרוץ המתקפה הרוסית הקשה על אוקראינה, הודיעו חברות ענק על יציאתן מרוסיה או הפסקת עבודתן. בין היתר אולפני WALT DISNEY , פרמאונט פיקצ'רס, יוניברסל, וורנר ו SONY GROUP CORPORATION AMERICAN מסרו כי לא ישחררו סרטים, ספוטיפיי הודיעה על סגירת משרדיה במוסקבה, חברת Live Nation הפסיקה להפיץ כרטיסים לאירועי ספורט ותרבות ברוסיה, FACEBOOK לא מאפשרת למפרסמים רוסים להפעילך או ליצור מדעות בכלל הרשתות החברתיות מבית מטא, GOOGLE גם כן לא מאפשרת למפרסמים רוסים לפרסם במנוע החיפוש שלה וביוטיוב בתוך רוסיה, ו MICROSOFT הודיעה כי תפסיק את פעילות המכירה והשירות שלה שם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.