טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)
טיק טוק מדיטציה (טיק טוק)

מדיטציה בטיקטוק לבני נוער - מה זה אומר והאם זה אפקטיבי?

תרגיל ציני של יח"צ או עזרה אמיתית? 

עמית בר |
נושאים בכתבה טיקטוק מדיטציה

יש בזה משהו ציני - טיקטוק והרשתות החברתיות בכלל, יוצרות אי שקט ולחץ אצל בני הנוער. יש מקומות ברחבי העולם שמתחילים לאסור בהם שימוש ברשתות. לא בטוח שאפשר לאכוף את זה, בני הנוער ולא רק הם די מוכרחים את הרשתות, אבל יש תמימות
דעים שזה לא טוב לבני נוער. אז מה עושות הרשתות החברתיות? הן מתעוררות ומביאות לנו כלים נגדיים שמוכיחים שהן גם מועילות. ראשית - בטח שהן מועילות. יש הרבה דברים טובים ברשת, צד דברים "רעים",  שנית - כדאי לבחון את זה גם בלי ציניות. נכון שהמטרה של הרשתות להיראות טובות-מועילות-הוגנת
, אבל אם יש פיצ'רים שניתנים שמתאימים לכם - זה מצוין. 

הפעם - טיקטוק מרגיעה אתכם עם פיצ׳ר מדיטציות מובנה באפליקציה. הפיצ'ר החדש נועד לעזור למשתמשים להירגע לפני השינה, כשהוא יוגדר
כברירת מחדל בחשבונות של בני נוער; בנוסף, טיקטוק תתרום 2.3 מיליון דולר לארגוני בריאות נפש מ-22 מדינות, במטרה לעודד רווחה נפשית

לרגל חודש המודעות לבריאות הנפש, טיקטוק מודיעה על השקת תרגילי מדיטציה מודרכים
בתוך האפליקציה, עבור כל קהילת המשתמשים. עבור בני נוער מתחת לגיל 18, הפיצ'ר יופעל כברירת מחדל, בעוד משתמשים מבוגרים יוכלו להפעיל את הפיצ'ר בכל עת דרך הגדרות זמן המסך באפליקציה
.



sans-serif="">לאחרונה טיקטוק הודיעה על בחינת פיצ'ר חדש שנועד לעודד צעירים לכבות את האפליקציה בלילה. במהלך הבחינה עלה, כי 98% מבני הנוער שביצעו מדיטציה עם טיקטוק בחרו להמשיך ולעשות כן. מחקרים מראים שמדיטציה מודעת יכולה לשפר את איכות השינה בקרב אנשים בכל הגילאים,
ולכן בחרה טיקטוק להכניס את פיצ'ר המדיטציה לשעות הערב לכל המשתמשים שלה, ללא קשר לגילם.

 אם בן נוער יבחר להשתמש בטיקטוק לאחר השעה 22:00, על גבי הפיד שלו יופיע תרגיל מדיטציה מונחה שיעזור לו להירגע לקראת השינה.
אם בן הנוער יחליט להמשיך להשתמש בטיקטוק גם לאחר התזכורת הראשונה, תופיע תזכורת שנייה, הפעם על גבי מסך מלא, במטרה לעודד אותו לקחת רגע להירגע בסוף היום ולשפר את איכות השינה הצפויה שלו.

בנוסף, כאמור הודיעה
טיקטוק כי תתרום תרומה בשווי 2.3 מיליון דולר בקרדיטים לפרסום ל-31 ארגוני בריאות נפש מ-22 מדינות ברחבי העולם, כחלק מקרן החינוך לבריאות הנפש שלה. בשילוב עם הכשרה שתסופק על ידי טיקטוק, מימון זה יסייע לארגונים הללו ליצור תוכן אינפורמטיבי ומרתק בנושא בריאות הנפש
עבור קהלים ברחבי העולם.

מאז שהוקמה קרן החינוך לבריאות הנפש לפני כשנתיים היא סייעה לארגונים לצבור יותר מ-173 מיליון צפיות בתכנים שלהם, מעל ל-600,000 עוקבים חדשים לחשבונותיהם,
יותר מ-200,000 ביקורים באתרים, ולגייס 486 מתנדבים חדשים.

קיראו עוד ב"BizTech"

ג'והנה ס. קנדל, מייסדת ומנכ"לית הברית הלאומית להפרעות אכילה, אמרה: "לטיקטוק הייתה השפעה משנת חיים על טווח
ההגעה שלנו לקהלים שונים והאפקטיביות של הארגון שלנו. דרך הפלטפורמה הצלחנו להגיע ליותר מ-44 מיליון אנשים, וליצור רמת מודעות חסרת תקדים לנושא הפרעות האכילה. החשיפה הזו תורגמה ישירות לתמיכה שחווינו בעולם האמיתי, שאפשרה לנו לחבר יותר אנשים ומשפחות למשאבים מצילי
חיים שהם זקוקים להם"
.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פאלו אלטופאלו אלטו

פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"

החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה

רן קידר |

ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.94%  מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.

בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.

"הטמעת הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”

על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.

התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026

עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי 

גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”