מייקל בלומברג ונוני מוזס
צילום: ניר קידר, Getty images Israel

בין בלומברג למוזס: כיצד מכסים מו"ל שנמצא בכותרות?

על רקע השאלה כיצד יסקרו כתבי קבוצת ידיעות אחרונות את משפטו של נוני מוזס, עלייתו של מייקל בלומברג במרוץ הדמוקרטי מגבירה את הלחץ על כתבים פוליטיים המועסקים באימפריית התקשורת שלו

אייס |

לא רק בישראל עוסקים ביחסים המורכבים שבין עיתונאים למו"ל שלהם. אצלנו, כתבי ועורכי ידיעות אחרונות מתמודדים עם השאלה כיצד ואיך לסקר את משפט נוני מוזס בתיק 2000. בארה"ב, מייקל בלומברג מעלה הילוך במרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית , ולאחרונה עולות בתקשורת האמריקאית שאלות קשות בנושא כיצד יסוקר הקמפיין שלו על ידי אימפריית התקשורת שבבעלותו.

 

ב"ניו יורק טיימס"  פורסמה השבוע כתבה על העורך הראשי של בלומברג ניוז, ג'ון מיקלת'ווייט, שמתמודד באחרונה עם אתגר ענק: להסביר לעיתונאים הפוליטיים כיצד לכסות קמפיין נשיאותי כאשר הבוס רץ לנשיאות.

מיקלת'ווייט פנה לכמאה עיתונאים ואמר כי כניסתו של בלומברג למרוץ הדמוקרטי לא שינתה את מחויבותו לסיקור ביקורתי ללא משוא פנים. בלומברג עצמו הזדרז להצהיר כי אם ייבחר לנשיאות, ימכור את אימפריית המידע הפיננסי והמדיה שבנה. מנגד, מועמדים יריבים של בלומברג במרוץ הדמוקרטי תקפו את הסיקור בבלומפברג וטענו כי הוא מוטה. הסיפור של בלומברג אף הזכיר לאמריקאים תקדים בולט אחר: של המועמד הדמוקרטי מ-1904, וויליאם רנדולף הרסט, שנהנה מסיקור אוהד במיוחד ברשת העיתונים שלו.

 

בלומברג מעסיק 2,700 עיתונאים בחברת הנתונים הכספיים שלו, והנחיות החברה אוסרות כיסוי על "עושרו או חייו האישיים". בשנת 2018 אמר בלומברג למראיין: "אני לא רוצה שהכתבים שאני משלם להם יכתבו עליי סיפור רע".

מדיניות זו התגלתה כמביכה במהלך שלוש שנות כהונתו של מר בלומברג כראש עיריית ניו יורק, ובחייו שלאחר מכן כפילנתרופ מיליארדר ותורם פוליטי. כעת, על פי ראיונות עם כחצי תריסר עיתונאים של בלומברג, שביקשו להישאר אנונימיים, היא גובלת בבלתי נסבלת.

לטענתם הם סופגים ביקורת משני הצדדים - הן מהקוראים על הצנזורה הפנימית שהם מטילים על עצמם והן מאנשי הקמפיין על חוסר קולגיאליות. עם זאת, הנהלת בלומברג חדשות ממשיכה לגרוס כי לא מנעה אף פרסום של סיפור פוליטי.

 

בינתיים, קמפיין טראמפ מתייחס אל כתבי בלומברג כמוטים, ומונע מהם לסקר את אירועיו. גם אליזבת' וורן, שמתמודדת מול בלומברג במרוץ הדמוקרטי, מאשימה את בלומברג בבגידה בתיקון הראשון לחוקה. "עליו לתת לעיתונאים למלא את עבודתם ולדווח עליו כראות עיניהם", צייצה וורן בטוויטר, והוסיפה: "האיסור הזה מעמיד את הכתבים במצב בלתי אפשרי ופוגע בעיתונות חופשית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מוזס לא זז

 

ובחזרה לישראל: כשבוע לאחר הגשת כתב אישום בגין מתן שוחד נגד המו"ל והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, ארגון העיתונאים פרסם קריאה למו"ל להשעות עצמו מתפקידו. זאת, כך נכתב בקריאה, "כדי לאפשר לעיתון 'ידיעות אחרונות', לאתר Ynet, למקומונים הקשורים לקבוצה ולכל העורכים, העיתונאים ובעלי הטורים לרכוש בחזרה את אמון הציבור".

עיתונאים בכירים ובעלי טורים ב'ידיעות אחרונות' קראו בפומבי למוזס לפרוש מתפקידו כעורך אחראי, אולם קריאתם לא נענתה. "ככל שמוזס אינו פורש, או משעה את עצמו מתפקידיו, כך מעמיק חוסר האמון של הציבור בעיתונאים ובעיתון בפרט ובכלל, ויכולתם של העיתונאים לבצע את עבודתם עלולה להיפגע", נאמר בהודעה של ארגון העיתונאים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״